Jump to content

Danrozen

Members
  • Content Count

    80
  • Joined

Community Reputation

10 Good

Personlig information

Filmskapande

  • Influences
    Neil Bloomkamp, Peter Jackson och Quentin Tarantino.
  • Gear
    After Effects, Shake, SynthEyes, Photoshop, Illustrator, Sony Vegas, Premiere, FL Studio.
  • Interests
    Skrivande, Regisserande och Speakerarbete.
  1. Skeppet är i verkligheten inte tänkt vara överdrivet stort heller, men, du har rätt med turbulensen, att den påverkar planet för mycket. Den far höger och vänster alldelles för mycket, men det är redan adresserat för vi insåg det själva också. Det svänger ruskigt och molnen tycks inte alls påverkade =P Tack för feedbacken ! Bloom skall det bli!
  2. Kul att du är mer eller mindre självlärd då (utgår jag ifrån), jag programmerar mest så försöker också sätta mig in i Maya/3DS Max/Zbrush på Fritiden så gott det går. Dock inte haft möjlighet att göra det så länge tråkigt nog! Igår var vi ute och filmade och skall slänga in skeppet i diverse vinklar under veckan nu! Uppdatering imminent!
  3. Det skall jag absolut göra, idag har det dock inte funnits tid tråkigt nog. Knyter samman lite trådar inför lång filmningsdag imorgon! =P Förhoppningsvis går allt bra. Men du Megawatti, hur länge har du pysslat med 3D? Dig låter det som att man kan ta till sig ett och annat ifrån! Alltid bra med bollplank.
  4. Detta känns mer som något taget ur ett större sammanhang. Som en Flashback i Family Guy eller annat program, något absurt, kort och helt slumpmässigt (Till viss del). Det påminner också om en scen ur en tecknad serie jag såg något år tillbaka som handlar om en elak tjej som har ett skelett till vän. Han skall bedömma hennes nya outfit och tvekar först och sen rinner allt ur honom.
  5. Jag trivs med Maya interfacen dock, Dennis som är mer insatt i 3DS Max har bättre koll på Fume. Men får se, skall nog kunna ge mig ann det också framöver men, jag studerar till programmerare just nu och Maya är det program som jag kommit i kontakt med mest med utomstående 3D Designers för CGI Film och Spel. Men det varierar väl! Skall se vad vi kan få ut av FumeFX och/eller Fluids!
  6. Tack för tipset! Vi alla (olika nivå) har 3DS Max/Blender bakgrund men har själv börjat kika på Maya och Fluids just, inte fått riktig kläm på det än. Vet hur det fungerar och vilka parametrar som styr vad men, än finns det lite tid kvar, filmen blir klar under Juli, tidigt Augusti, så det finns tid att slipa på det hela!
  7. Ah, då är jag med. Sant, det blir lätt platt annars! Tack för tipset ! Time for some fractal noise då =P
  8. Det tråkiga med molnen är att det är ett faktiskt klipp (Stock footage), men vad kan jag göra med de menar ni? Lite bättre colorcorrection/Nivåer? Fortsätt gärna peka mig i rätt riktning!
  9. Jag skulle föreslå att du arbetar med bildbiten av ditt projekt i After Effects och hanterar ljudet i ett separat program, så som Sony Vegas, Adobe Premiere etc. Likaså, om du nu får två filer, lägg in de båda i någon form av Redigerings program, kanske någon av de två ovan eller till och med Movie Maker och du kan få det till en fil igen. Slutligen, jag föreslår att du använder en annan codec för utrendering, nu vet jag inte vad du hade för orginal format på din video men, jag använder oftast Quicktime .mov lossless för bästa resultat (Tweakar inställningarna efter behov). Många bekymmer k
  10. Nu börjar vi närmas oss en "Final" render. Jag slängde ihop en kort komposition med farkosten flygandes bland ett par moln. Än saknas rätt ljus och refkletivitet, men se detta som en liten tease! Tillgänglig i HD: Feedback är välkommen! Kul att responsen hittills varit god :) Känns motiverande eftersom det är mer eller mindre det första kortfilmsprojekt jag arbetat med!
  11. Sure, kan slänga upp en Wireframebild sedan tidigare, har inte Dennis alla lagrade utrenderingar på denna burk, denna är ifrån i Tisdags, han har sedan dess arbetat lite till, skall checka med han imorgon. Men, i alla fall, här är den: http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?action=view&current=ship110609-1557-Wireframe.jpg Sådär, hoppas den säger dig något! Och er andra också =P
  12. 3DS Max samt Zbrush används, sedan använder vi After Effects för kompositionen. Glad att folk gillar den! Hoppas det fortsätter så! =P Tack, Dan
  13. Nu skall jag inte stjäla all ära, vi är 4 stycken som aktivt sammarbetar, den mer 3D kunniga av oss har suttit ihop modellen efter vår vision. Filmen utspelar sig cirka 100 år från nu, så tanken var att ta något bekant (I Det här fallet planet Lockheed Hercules C-130) och samtidigt ge den något futuristiskt. Motorerna är inspirerade av Hunter Killer från Terminator. Glad att du gillade den! Håll utkik, börjar filma i helgen så får vi se den animerad och klar för första gången! :) Med Vänlig Hälsning, Dan
  14. Okay, för någon vecka sen la jag upp en blogg där man kan följa steg för steg vad som händer i produktionen och den senaste milstolpen är att 3D elementen börjar ta form. Ville dela med mig av några senare screens - Hoppas länkarna fungerar. http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?action=view&current=ship080609-1529front.jpg http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?action=view&current=ship080609-1529back.jpg http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?action=view&current=ship080609-1447wh.jpg http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?
  15. Det beror på antar jag, vad folk mest är bekväma med. After Effects blir mer och mer kraftfullt med Adobe som köper upp och implementerar funktioner från Standalone program så som Mocha etc. SynthEyes för 3D Tracking och Shake används en del. Nuke är också populärt bland etablerade företag. Jag tycker det huvudsakliga är att man kan sitt program väl, effekterna eller redigeringsmöjligheterna blir inte mycket bättre om man byter program. Men finns säkert flera program som förekommer, men Nuke är stort. Dan
×
×
  • Create New...