Danrozen Postad 8 juni 2009 Dela Postad 8 juni 2009 Okay, för någon vecka sen la jag upp en blogg där man kan följa steg för steg vad som händer i produktionen och den senaste milstolpen är att 3D elementen börjar ta form. Ville dela med mig av några senare screens - Hoppas länkarna fungerar. http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?action=view¤t=ship080609-1529front.jpg http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?action=view¤t=ship080609-1529back.jpg http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?action=view¤t=ship080609-1447wh.jpg http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?action=view¤t=ship080609-1508door.jpg Kika gärna in på freighter221.blogspot.com för fler bilder och information! 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Timpan Postad 8 juni 2009 Dela Postad 8 juni 2009 Dom såg fett nice ut skulle bli väldigt stolt om jag kunde göra sånt :), och ännu gladare att ha med i en film, snyggt gjort 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Danrozen Postad 8 juni 2009 Författare Dela Postad 8 juni 2009 Nu skall jag inte stjäla all ära, vi är 4 stycken som aktivt sammarbetar, den mer 3D kunniga av oss har suttit ihop modellen efter vår vision. Filmen utspelar sig cirka 100 år från nu, så tanken var att ta något bekant (I Det här fallet planet Lockheed Hercules C-130) och samtidigt ge den något futuristiskt. Motorerna är inspirerade av Hunter Killer från Terminator. Glad att du gillade den! Håll utkik, börjar filma i helgen så får vi se den animerad och klar för första gången! :) Med Vänlig Hälsning, Dan 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Quantum Postad 8 juni 2009 Dela Postad 8 juni 2009 Inte så dumt:) Vad använde ni för 3D-programvara? 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Danrozen Postad 8 juni 2009 Författare Dela Postad 8 juni 2009 3DS Max samt Zbrush används, sedan använder vi After Effects för kompositionen. Glad att folk gillar den! Hoppas det fortsätter så! =P Tack, Dan 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
megawatti Postad 10 juni 2009 Dela Postad 10 juni 2009 Skysst modell! , men Wireframe är bland de viktigaste du kan posta upp :) De säger mig kvalitén på den direkt hehe. Hare //simon 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Danrozen Postad 13 juni 2009 Författare Dela Postad 13 juni 2009 Sure, kan slänga upp en Wireframebild sedan tidigare, har inte Dennis alla lagrade utrenderingar på denna burk, denna är ifrån i Tisdags, han har sedan dess arbetat lite till, skall checka med han imorgon. Men, i alla fall, här är den: http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?action=view¤t=ship110609-1557-Wireframe.jpg Sådär, hoppas den säger dig något! Och er andra också =P 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Danell Postad 18 juni 2009 Dela Postad 18 juni 2009 Ser nice ut! Bra jobbat! 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Danrozen Postad 23 juni 2009 Författare Dela Postad 23 juni 2009 Nu börjar vi närmas oss en "Final" render. Jag slängde ihop en kort komposition med farkosten flygandes bland ett par moln. Än saknas rätt ljus och refkletivitet, men se detta som en liten tease! Tillgänglig i HD: Feedback är välkommen! Kul att responsen hittills varit god :) Känns motiverande eftersom det är mer eller mindre det första kortfilmsprojekt jag arbetat med! 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
megawatti Postad 24 juni 2009 Dela Postad 24 juni 2009 Nu börjar vi närmas oss en "Final" render. Jag slängde ihop en kort komposition med farkosten flygandes bland ett par moln. Än saknas rätt ljus och refkletivitet, men se detta som en liten tease! Tillgänglig i HD: Feedback är välkommen! Kul att responsen hittills varit god :) Känns motiverande eftersom det är mer eller mindre det första kortfilmsprojekt jag arbetat med! Ja lite jobb med ljuset så ska de nog göra susen! :) GW! 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Mega99 Postad 24 juni 2009 Dela Postad 24 juni 2009 Ja lite jobb med ljuset så ska de nog göra susen! :) GW! Även molnen, annars ser det ju bra ut. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Danrozen Postad 24 juni 2009 Författare Dela Postad 24 juni 2009 Det tråkiga med molnen är att det är ett faktiskt klipp (Stock footage), men vad kan jag göra med de menar ni? Lite bättre colorcorrection/Nivåer? Fortsätt gärna peka mig i rätt riktning! 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Mega99 Postad 24 juni 2009 Dela Postad 24 juni 2009 Det tråkiga med molnen är att det är ett faktiskt klipp (Stock footage), men vad kan jag göra med de menar ni? Lite bättre colorcorrection/Nivåer? Fortsätt gärna peka mig i rätt riktning! Det jag syftade på var inte just molnen i klippet, utan snarare de som inte var där. Bara tunna "dim" moln som skeppet flyger igenom. Just nu ser det ju bara väldigt platt ut med molnen i bakgrunden- Skapa bara lite förgrund också som slukar upp skeppet. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Danrozen Postad 25 juni 2009 Författare Dela Postad 25 juni 2009 Ah, då är jag med. Sant, det blir lätt platt annars! Tack för tipset ! Time for some fractal noise då =P 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
megawatti Postad 25 juni 2009 Dela Postad 25 juni 2009 ifall ni använder er av Maya kan jag rekomendera Fuids-expeplena på moln, Lite Gi på de så ser de skitbra ut. En sak maya-fluid solver kan göra bra iaf hehe. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Danrozen Postad 25 juni 2009 Författare Dela Postad 25 juni 2009 Tack för tipset! Vi alla (olika nivå) har 3DS Max/Blender bakgrund men har själv börjat kika på Maya och Fluids just, inte fått riktig kläm på det än. Vet hur det fungerar och vilka parametrar som styr vad men, än finns det lite tid kvar, filmen blir klar under Juli, tidigt Augusti, så det finns tid att slipa på det hela! 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
megawatti Postad 25 juni 2009 Dela Postad 25 juni 2009 Tack för tipset! Vi alla (olika nivå) har 3DS Max/Blender bakgrund men har själv börjat kika på Maya och Fluids just, inte fått riktig kläm på det än. Vet hur det fungerar och vilka parametrar som styr vad men, än finns det lite tid kvar, filmen blir klar under Juli, tidigt Augusti, så det finns tid att slipa på det hela! För vissa saker så är Maya-fluids mycket bra, Dock på explosioner, rök osv så är FumeFX till max mycket bättre, Eller iaf mycket mer användarvänligt och lättförståligt! :) 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Danrozen Postad 25 juni 2009 Författare Dela Postad 25 juni 2009 Jag trivs med Maya interfacen dock, Dennis som är mer insatt i 3DS Max har bättre koll på Fume. Men får se, skall nog kunna ge mig ann det också framöver men, jag studerar till programmerare just nu och Maya är det program som jag kommit i kontakt med mest med utomstående 3D Designers för CGI Film och Spel. Men det varierar väl! Skall se vad vi kan få ut av FumeFX och/eller Fluids! 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
megawatti Postad 26 juni 2009 Dela Postad 26 juni 2009 Jag trivs med Maya interfacen dock, Dennis som är mer insatt i 3DS Max har bättre koll på Fume. Men får se, skall nog kunna ge mig ann det också framöver men, jag studerar till programmerare just nu och Maya är det program som jag kommit i kontakt med mest med utomstående 3D Designers för CGI Film och Spel. Men det varierar väl! Skall se vad vi kan få ut av FumeFX och/eller Fluids! Ah nej, jag tycker om maya mycket bättre använder endast 3ds Max för att leka lite med FumeFx, gör de mesta i maya går Ganska bra att skicka mellan programen med FBX också så :). Men prova de filer som följer med maya där har du runt 5-6 olika moln som du kan tweaka därefter. De ser ganska bra ut redan från början 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Danrozen Postad 26 juni 2009 Författare Dela Postad 26 juni 2009 Det skall jag absolut göra, idag har det dock inte funnits tid tråkigt nog. Knyter samman lite trådar inför lång filmningsdag imorgon! =P Förhoppningsvis går allt bra. Men du Megawatti, hur länge har du pysslat med 3D? Dig låter det som att man kan ta till sig ett och annat ifrån! Alltid bra med bollplank. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
megawatti Postad 27 juni 2009 Dela Postad 27 juni 2009 Well, kanske 1.5 år inte riktigt räknat hehe :) Bara som hobby, Jag har lärt mig de jag vill kunna. Men har du någon fråga angående Maya så tror jag jag kan svara på de mesta förutom att rigga. (De kan jag helt enkelt inte) 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Danrozen Postad 28 juni 2009 Författare Dela Postad 28 juni 2009 Kul att du är mer eller mindre självlärd då (utgår jag ifrån), jag programmerar mest så försöker också sätta mig in i Maya/3DS Max/Zbrush på Fritiden så gott det går. Dock inte haft möjlighet att göra det så länge tråkigt nog! Igår var vi ute och filmade och skall slänga in skeppet i diverse vinklar under veckan nu! Uppdatering imminent! 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Jawo Postad 28 juni 2009 Dela Postad 28 juni 2009 Ett tips är att inte använda er av Fume eller liknande, ni kommer nog ha tillräckligt mycket problem med att få skeppet att se realistiskt ut. Om ni nu inte lyckas bra med en gång och inte har något emot lååånga renderingstider. Mega99s råd var bra. Tänk på att compa så bra som möjligt, anpassa inte bara färger och ljus utan lägg även på LITE "bloom", så skeppet faktiskt påverkar din himmel på något sätt. Jag gillade animationen, dock fick den skeppet att se väldigt litet ut. Ett stort och tungt skepp som flyger lär inte röra på sig så mycket. Kankse skulle tona ner den en aning? 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Danrozen Postad 28 juni 2009 Författare Dela Postad 28 juni 2009 Skeppet är i verkligheten inte tänkt vara överdrivet stort heller, men, du har rätt med turbulensen, att den påverkar planet för mycket. Den far höger och vänster alldelles för mycket, men det är redan adresserat för vi insåg det själva också. Det svänger ruskigt och molnen tycks inte alls påverkade =P Tack för feedbacken ! Bloom skall det bli! 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.