skjoff Posted March 5, 2012 Posted March 5, 2012 Sitter och pillar med ett litet klipp med robotar och explosioner osv. Det jag har gjort är så lite av marken exploderar och det flyger delar lite här o var. Men innan explosionen ser man tydligt vart den är eftersom texturen på 3d marken inte har samma ljussättning som den i bakgrundsbilden. Ni ser tydligare vad jag menar på bilden http://minfil.se/Uume/Robot_Test1.jpg Där vid bilen hur får jag färgen där att bli precis samma som vägen??? måste jag ha en bild på vägen? Bakgrundenhar jag just nu bara som test tillsvidare. Något liknande som i denna film kolla omkring 0:42 Renderar förövrigt ut med V-ray Mvh skjoff! 0 Quote
skjoff Posted March 6, 2012 Author Posted March 6, 2012 haah oj glömde helt enkelt bort det, men använder mig av 3ds max! 0 Quote
Gamepost Posted March 12, 2012 Posted March 12, 2012 Jag skulle ta en bild på marken och använda det som texture till de gröna bitarna, blå bil och röd robot är dock inte bra för din scen, försök att ändra det till något som ser ut som metall. http://wahibgallery.files.wordpress.com/2011/12/textures-metal-on-vision-gallery-16.jpg Sedan så helt enkelt använder du dig av color correction. 0 Quote
adamk Posted April 3, 2012 Posted April 3, 2012 Hi, skjoff, First off all you have to do big changes in your current image likes Robot, Car and particles. Changes colours and add high texture to car and robots , than to make all particles texture as per road image. After these changes you need to make modified particles animation clip in MAX than composite with real image for that you can use after effect software. Adam K - The Animationspot - Animation Company in USA 0 Quote
Helium Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 Du måste ha något som heter "Rayfire" du kan "Låna" den online eller köpa den. Det är en plugin som Skär objektet i bitar och andvända "Rigid body" Jag håller på med Cinema 4d mycket så jag vet mycket om sånt och jag har också Maya , och 3ds max 0 Quote
Tolin Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 Du måste ha något som heter "Rayfire" du kan "Låna" den online eller köpa den. Det är en plugin som Skär objektet i bitar och andvända "Rigid body" Jag håller på med Cinema 4d mycket så jag vet mycket om sånt och jag har också Maya , och 3ds max Det är inte det som är problemet - Problemet handlar om att projecera textures som är bundna till objekten snarare än världen. TS har även så vitt jag kan se redan fått svar på detta. 0 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.