Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Vi ska spela in lite matrix scener. Jag har precis skaffat mig adobe premier pro och adobe after effect. Jag förstår inte något av programmen överhuvudtaget. Jag kan ingenting i något program(hehe movie maker), ska kan nån förklrara lite step-by-step om hur man gör följande effects:

Slowmotion i en viss del av klippet

speeda upp en viss del av klippet

Skott ljud i sync med videon

lägga till en bild som rör sig (te x göra en bild på ett skott i paint, lägga in den så att den flyger genom luften)

Tacksam för svar.

Postad

börja med att läsa manualen till båda programmen..;)...sen så e alla slowmotion scener filmade med 1200 fps, tror ja..:S men mycke iaf...vilket gör det möjligt att slowa ner hela klippet utan att det ser ut som en soppa... sedan att tillägga ett skott kan man inte göra i paint;)...det krävs ett 3d program för att få hyfsade resultat...men innan man äns tänker på att spela int slowmotion, 3d com scener eller annat häftit, lär först all basic i programmen...:)

Postad

[citat=R.R Studio]börja med att läsa manualen till båda programmen..;)...sen så e alla slowmotion scener filmade med 1200 fps, tror ja..:S men mycke iaf...vilket gör det möjligt att slowa ner hela klippet utan att det ser ut som en soppa... sedan att tillägga ett skott kan man inte göra i paint;)...det krävs ett 3d program för att få hyfsade resultat...men innan man äns tänker på att spela int slowmotion, 3d com scener eller annat häftit, lär först all basic i programmen...:)[/citat]

Jag har ingen maunal. Jag har dc++ :-P

Har ingen bara någon bra förklar ing till att slowa ner bitar av klippet?

Postad

Wooops, dc++. Oskriven lag här: Man pratar inte om sin piratkopierade mjukvara. Men annars så borde du lära dig grunderna i programen genom att läsa tutorials på Internet och allmänt testa dig fram.

Postad

[citat=jakethesnake]dela klippet i början där du vill slowa ner och i slutet där du vill ha normal hastghet igen. Sen slowar du ner den delen bara.[/citat]

Men HUR klikckar jag mej till detta?

Postad

[citat=Den som filmar]Massor och massor av olika filter och färgkorrigering krävs för att få den grön-aktiga färgen i filmen[/citat]

Finns ett program som heter Magic Bullet 3 som hjälper till med detta men det är kanske onödigt dyrt (skulle gissa på 3000 kr).

Postad

[citat=Clown][citat=Den som filmar]Massor och massor av olika filter och färgkorrigering krävs för att få den grön-aktiga färgen i filmen[/citat]

Finns ett program som heter Magic Bullet 3 som hjälper till med detta men det är kanske onödigt dyrt (skulle gissa på 3000 kr).[/citat]

Senaste versionen av Magic Bullet Suit (After Effects) är 2.1 och Magic Bullet Editors (Final Cut Pro, Avid, Premiere Pro, Vegas & Motion) är 2.0 ;)

• 9 månader senare...
Postad
Wooops, dc++. Oskriven lag här: Man pratar inte om sin piratkopierade mjukvara. Men annars så borde du lära dig grunderna i programen genom att läsa tutorials på Internet och allmänt testa dig fram.

Det är ingen "oskriven" lag här. Lagen är skriven i forumreglerna alldeles tydligt.

Det är såna här trådar som får det här forumet att kännas hopplöst ibland. Nån slapp och lat tönt som vill ha experthjälp utan att orka engagera sig i en sekund och som dessutom skryter om att programvaran är stulen. Man får lust att dra till seriösare platser på nätet. Tyvärr finns det inte många svenska forum som inte är infekterade av piratkopierande, småkorkade latmaskar som inte har möjlighet att installera buggfixar och liknande.

Om det fanns några hjärnceller kvar hos en del av forumets deltagare skulle dom hålla käft om att dom stulit programvaran så kanske dom inte skulle skrämma bort dom som faktiskt kan hjälpa till.

Postad
Det är såna här trådar som får det här forumet att kännas hopplöst ibland. Man får lust att dra till seriösare platser på nätet. .

Håller fullständigt med Munthe!!

För detta forums skull aggera!

Jag har rapporterat denna tråd!

Postad

Kan inget annat än att hålla med, Voodoofilm skulle varit bra mycket bättre forum idag om sådana här trådar tagits hand om och därigenom visa framtida likasinnade människor att det inte uppskattas eller tolereras.

Postad

Okej, får köra hårdare på den regeln om det retar upp såpass många.

Det var ett tag sen den startades, så varför bumpa upp den igen?

Tråden stängs pga att användande av piratkopierade program undanbedes att nämnas i trådarna.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
  • Skapa nytt...