Gå till innehåll

Tips på bra webbhotell för filmer


Cjwk

Recommended Posts

Någon som har erfarenheter av olika webbhotell?

mina krav:

Inte alltför dyrt (jag är ju en pank student)

gott om plats

Vore bra om det funkar med .asp eller .php kodning också

 

någon som provat surftown eller bOne?

 

/j

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade b-one förut och det fungerade utmärkt. De har fått mycket negativ kritik som jag dock inte upplevt. För jag bytte hotell, och min uppsägning till b-one gick hur smidigt som helst. Supporten är via mail och oftast inom några timmar, ibland längre. Men alltid inom 24 timmar, är min personliga upplevelse dock.

 

Det som jag hade lite bekymmer med på b-one var att de inte kunde ha safe mode off på php, och jag skulle ha flera domäner.

 

Så nu har jag oderland istället, som är lite dyrare men täcker mina behov bra mycket bättre.

 

Men jag var nöjd med b-one och är nöjd med oderland.

 

Det enda man måste vara uppmärksam på är att avtalen alltid förnyas per automatik för ytterligare ett år om man inte säger upp enligt deras avtal. Men med lite sunt förnuft så reder man sig.

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Skulle bara vilja nämna att jag tycker levonline är det absolut bästa webhotell jag någonsin använt. Tyvärr kanske lite dyrt för privat och personligt bruk (inte jättefarligt dock, men bra mycket mer än ex. b-one). Men bra support och framförallt rent tekniskt väldigt stabilt och mycket features i abonnemanget.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Hej, jag och en kompis är i behov av en hemsida för våra filmer men vi har ingen anning vart vi ska hosta sidan osv. Anledningen till att jag frågar här är för att jag vet att en väldigt stor mängd utav er forumiter har en egen hemsida.

 

Så jag undrar ifall någon vet något bra alternativ för att lägga upp filmer på.