Gå till innehåll

Tips på bra webbhotell för filmer


Cjwk

Recommended Posts

Någon som har erfarenheter av olika webbhotell?

mina krav:

Inte alltför dyrt (jag är ju en pank student)

gott om plats

Vore bra om det funkar med .asp eller .php kodning också

 

någon som provat surftown eller bOne?

 

/j

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade b-one förut och det fungerade utmärkt. De har fått mycket negativ kritik som jag dock inte upplevt. För jag bytte hotell, och min uppsägning till b-one gick hur smidigt som helst. Supporten är via mail och oftast inom några timmar, ibland längre. Men alltid inom 24 timmar, är min personliga upplevelse dock.

 

Det som jag hade lite bekymmer med på b-one var att de inte kunde ha safe mode off på php, och jag skulle ha flera domäner.

 

Så nu har jag oderland istället, som är lite dyrare men täcker mina behov bra mycket bättre.

 

Men jag var nöjd med b-one och är nöjd med oderland.

 

Det enda man måste vara uppmärksam på är att avtalen alltid förnyas per automatik för ytterligare ett år om man inte säger upp enligt deras avtal. Men med lite sunt förnuft så reder man sig.

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Skulle bara vilja nämna att jag tycker levonline är det absolut bästa webhotell jag någonsin använt. Tyvärr kanske lite dyrt för privat och personligt bruk (inte jättefarligt dock, men bra mycket mer än ex. b-one). Men bra support och framförallt rent tekniskt väldigt stabilt och mycket features i abonnemanget.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Hej, jag och en kompis är i behov av en hemsida för våra filmer men vi har ingen anning vart vi ska hosta sidan osv. Anledningen till att jag frågar här är för att jag vet att en väldigt stor mängd utav er forumiter har en egen hemsida.

 

Så jag undrar ifall någon vet något bra alternativ för att lägga upp filmer på.

Så billigt som möjligt helst gratis. Där man får tillräckligt med plats för att kunna lägga upp några kortfilmer och bilder.

 

Har märkt att en hel del här som inte är så gammla har möjligheten att visa filmer på sina sidor (antar att ni inte betalar) så jag antar att någon borde veta vilket alternativ som passar bäst.

 

En annan fråga är om ifall någon hostar bara videofilerna kan jag då länka dem på min sida så att de spelas upp på den utan att ta upp hiskeligt med plats utav sidans lagringsutrymme

 

skulle gärna vilja få svar så snabbt som möjligt, då det är bråttom att få upp en hemsida...

 

tack i förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...