Emperor Postad 22 maj 2006 Postad 22 maj 2006 Jag tycker alla på ön borde få en handheld GPS så sku Lost få bli utbytet mot We know where we are... 0 Citera
Norbert Postad 22 maj 2006 Postad 22 maj 2006 Med sådan avancerad utrustning kanske man till och med skulle kunna kalla serien för We Know Exactly Where We Are. Intressant att varje onsdagskväll samlas framför tv:n för att under drygt en timme följa en grupp handlingskraftiga människor som vet precis var de är nånstans. Kan bli nåt. 0 Citera
maxv Postad 22 maj 2006 Postad 22 maj 2006 Fan vad man kan lacka på tv4 asså, dom är så dåliga som man bara spyr, Tur att man tankar avsnitten istället... 0 Citera
Norbert Postad 22 maj 2006 Postad 22 maj 2006 Håller med. Det är verkligen dåligt. Jag hade friskt kunnat vänta till månadsskiftet sept/okt och fått se det riktiga avslutet på säsongen nu i vår. 0 Citera
TDA Postad 23 maj 2006 Postad 23 maj 2006 [citat=Norbert]Det är nog så enkelt som att röken var ett experiment, som allt annat på ön verkar vara. Jag tror dock att serien kommer att få ett mycket bättre slut än Sunset Beach. Jag har mer förtroende för männen bakom Lost. Att avsluta allt med att någon vaknar upp och inser att allt var en dröm är inte alls deras stil känns det som. Det är för enkelt.[/citat] Det jag börjar undra är, kommer serien att ta slut? :) 0 Citera
Norbert Postad 23 maj 2006 Postad 23 maj 2006 Det vore ju synd att förstöra serien genom att aldrig låta den ta slut. Den får ju absolut inte bli en ny Days Of Our Lives (Våra Bästa År). :P Men i slutändan är det väl pengarna som styr. Lite off topic: Vet någon vad som hände med Invasion som gick på 5:an direkt efter Lost på onsdagskvällar? Den verkar har slutat när den låg på topp. :P 0 Citera
Tippen Postad 24 maj 2006 Postad 24 maj 2006 Frågan cirkulerar fortfarande omkring i min hjärna. Vad gjorde isbjörnen där? 0 Citera
maxv Postad 24 maj 2006 Postad 24 maj 2006 Har just sett 22an nu... Vad tror ni the others ska med Jack, Kate, Hurley och Sawyer till?!? EDiT: SKITSAMMA! 0 Citera
jakethesnake Postad 25 maj 2006 Författare Postad 25 maj 2006 tror dom ska döda eller exprimentera på dem. Vapnena verkar de tycka om också. Men dom vill nog inte "ha" dem som de vill ha lock, för då skulle nog han få följa med. Skum båt där i slutet... 0 Citera
Norbert Postad 25 maj 2006 Postad 25 maj 2006 [citat=Tippen]Frågan cirkulerar fortfarande omkring i min hjärna. Vad gjorde isbjörnen där?[/citat]Ett experiment i Hansos Life Extension Project tror jag personligen. :) 0 Citera
Asterix Postad 25 maj 2006 Postad 25 maj 2006 LOST suger... Så sinnensjukt att man kan lura människor att se på sånt skit! Orealistikt, töntigt. Det är min åsikt. Hej hopp 0 Citera
popp_corn Postad 26 maj 2006 Postad 26 maj 2006 Båten i slutet var ju båten som Michelle krävde av The others. Han sköt Ana lucia för att få dessa 4 människor att bli förbannade på The others å få dem att följa med honom dit (som The others krävde) Libby kom bara ivägen. Jag vet gammal idé om att de är på bermuda triangeln, men ja står fast vi det. Eftersom man inte vet något om den i verkligheten så kan man leka loss med dina egna idér om de och ingen kan säga att det är fel, riktigt smart utav regisörerna och producenterna. 0 Citera
Bjoern Postad 26 maj 2006 Postad 26 maj 2006 Såg just säsongs avslutningen av Lost (jag råkade ladda ner :P)... kan bara säga att det var verkligen underbart bra avsnitt, för dom som inte har något tålamod och vill veta så mycket som möjligt i varje avsnitt så måste det vart som deras julafton, mycket avslöjades. Slutet fick en att tänka till.... Jag kommer följa fortsättningen av serien med stort nöje! 0 Citera
jakethesnake Postad 27 maj 2006 Författare Postad 27 maj 2006 fy fan alltså. Jag såg precis säsongsavslutningen. Var det nån mer än jag som hade gåshug genom hela. Tänk om de kunde göra alla avsnitt lika bra. Asså jag blir tossig! jag är fast för livet. 0 Citera
Disco Volante Postad 28 maj 2006 Postad 28 maj 2006 Mm finale var bra :) SPOILERS Men alltså, Desmonds f.d tjej där i slutet. Hur kan hon veta vad hon ska leta efter? Hyr in killar som ska spana efter det-där-som-jag-nu-glömt-bort-namnet-på, hur kan hon veta att Desmond finns där starka doser av detta finns? :P Eller letade dom efter Desmonds båt? Dessutom... vilka tror ni lever? Hände det ens något med luckan? Kanske sprängdes inget? 0 Citera
maxv Postad 28 maj 2006 Postad 28 maj 2006 fattade inte riktigt heller det där som hände med luckan och den där nyckeln, Men jag tror dom lever allihoppa... Och vad ska the others med Jack Kate och Sawyer till? 0 Citera
TomStac Postad 30 november 2006 Postad 30 november 2006 Har nyligen sett de två första säsongerna och tycker att serien är grymt bra. Första säsongen var nog en aning bättre än 2:an (som börjde lite svagt men artade sig efter 4:e avsnittet). Denna serie är riktigt beroendeframkallande. Säsong 1 stora styrka var karaktärsutvecklingen och det sätt som de presenterade "mysterierna" på. Serien tog ordentlig fart mot slutet och det har bara fortsatt så under hela 2:a säsongen. Det är inte lika mycket karaktärsutveckling utan mera pang på i action och vändingar. Personligen tycker jag om vad som fanns i luckan, och även utvecklandet av "The Others". De verkar vara någon slags sekt eller något. Personligen så rör sig serien i en annan verklighetsuppfattning än de flesta av oss är vana vid. Jag tror att ön har en viktig funktion för alla som har kraschlandat på ön och att ödet är en stor faktor. Det är därför som ödena även vävs in i varandra i flashback-scenerna. I de flesta serier hade sådan synk inte fungerat men jag tycker att skaparna av LOST verkligen hanterar detta på ett perfekt sätt. Ön fungerar som en initatorisk plats där karaktärerna får möta sina sämsta (och bästa) sidor, och kan gå vidare i livet stärkta av detta, om de inte dör på kuppen då (nödvändiga offer som ön måste ta....). Personligen gillar jag John Locke-karaktären mest då han är den ende av dem (förutom Mr. Eko) som intuitivt förstår vad som händer på ön; han är mysteriernas uttolkare. Intressant att se att han blir förvirrad under andra säsongen och tappar tron helt mot slutet. Skall bli intressant att se hur han hittar tillbaka, om han nu någonsin gör det; slutet bådar för detta. Serien är Magnus Opus i amerikansk TV-produktion (som har blivit riktigt intressant de senaste 7 eller 8 åren. LOST representerar det bästa av denna trend. Jag dristar mig att utnämna serien till den bästa jag har sett (t.o.m. bättre än Månbas Alpha...eller nej inte bättre än den gamla godingen; LOST har ju ingen nostalgikänsla över sig än). Någon som vet när säsong 3 kommer att släppas på DVD? Vill inte se serien på TV, då den är inne på 6:e avsnittet och ljud och bild är så mycket bättre på DVD (i alla fall om man ser genom en projje). 0 Citera
Andreas C Postad 1 december 2006 Postad 1 december 2006 6 avsnitt av Säsong 3 har visats i USA och Lost tar nu en paus fram till den 7 Februari i landet i väst. Från och med Februari kommer nya avsnitt visas varje vecka i ca 17 veckor, sen är säsongen slut. Säsong 3 släpps nog inte på DVD förrän mot höst/vinter 2007. Lost Season 2 boxen släpptes ju rätt nyligen. Ni som är intresserade av allt kring Lost är välkommna att titta in på The Lost Blog. Dock bör ni vara medvetna om att sidan följer den amerikanska säsongen så se upp för spoilers om ni ser Lost på TV4. 0 Citera
qwertyunion Postad 1 december 2006 Postad 1 december 2006 jag älskar lost, jag är dock orolig för att man virat in sig för djupt och invecklat så att det inte kan sluta bra nästan. men jag hoppas med hela mitt hjärta att jag inte blir besviken. själv gillar jag idén om att sista avsnitten skulle vara en långfilm (har hört talas om det) 0 Citera
Norbert Postad 2 december 2006 Postad 2 december 2006 Ingen förväntade väl sig att den skulle slå så stort så jag gissar att det inte fanns någon uttänkt plan för hela serien från början. De håller väl som sagt på tills folk tröttnar. Då vore det ju kanske dumt av dem att avsluta med en långfilm om folk redan har tröttnat på serien. Jag håller med om att de har snärjt in serien en aning för mycket nu och det är svårt att tänka sig ett bra slut, men någonting måste ju hända förr eller senare. Nya intriger måste skapas och jag tycker att de har lyckats bra med det utan att gå ifrån själva grundfrågan om vad som försigår på det där stället. Jag tyckte att första och andra säsongen var bäst för då visste man ingenting, men jag tycker även att den tredje säsongen verkar bra för nu har man fått reda på lite grann men man kan fortfarande inte förklara nånting. :) Jag hoppas dock också att serien får ett riktigt värdigt slut med minst lika mycket pomp och ståt som avslutet på andra säsongen. 0 Citera
Andreas C Postad 2 december 2006 Postad 2 december 2006 Damon Lindelof och Carlton Cuse som är executive producers och manusförfattare för Lost har sagt att det finns en plan för hur serien kommer utvecklas och hur den slutar. Sen är det klart att de hittar på vissa grejer allt eftersom, men de stora "mysterierna" lär vara väl genomtänkta. Kan hålla med om att det är rätt många olösta mysterier just nu, men jag tror faktiskt att vi kommer få svaren på det mesta innan serien är slut. 0 Citera
Norbert Postad 2 december 2006 Postad 2 december 2006 Ahaa, kanon. Jag trodde att de började i en ände utan att inte ha en tanke på den andra änden. 0 Citera
TomStac Postad 3 december 2006 Postad 3 december 2006 Det är ju mysterierna som gör serien intressant och hur de olika karaktärerna förhåller sig till dem. I extramaterialet till första säsongen säger de att de hade serien klar för fem år framåt i stora drag innan de började skriva manus. Serien presenterar en av de mest välskrivna historierna på mycket länge. Karaktärerna känns verkligen levande; de har en genomtänkt backstory till var och en av dem. 0 Citera
Norbert Postad 3 december 2006 Postad 3 december 2006 Det kan man lugnt påstå. Just den grejen att vi får allas backstory bit för bit är ju också en grej som jag tycker är ganska orginellt för just Lost. Det är säkert fler som har gjort så men jag kommer inte på någon annan just nu. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.