maxv Postad 12 april 2006 Postad 12 april 2006 http://i51.photobucket.com/albums/f351/holydivers/545.jpg Två extremt klantiga jägare möter en greenpiece aktivist i skogen. Plötsligt märker jägarna att han vägrar lämna dem ifred och jägarna blir förbannade, men en obehaglig överaskning väntar dem... http://www.sprocket.se/media.php?id=1462 109 MB, 08:50, MPEG-1 0 Citera
pinto Postad 17 april 2006 Postad 17 april 2006 har inte sätt den, men om ja inte minns helt fel så är det en skit känd film som heter "dear hunter? 0 Citera
filmnisse Postad 17 april 2006 Postad 17 april 2006 [citat=pinto]har inte sätt den, men om ja inte minns helt fel så är det en skit känd film som heter "dear hunter?[/citat] nästan. filmen heter "deer hunter" (hjortjägare) Här står det "Dear" (kära, rara, gulliga, älskade,) 0 Citera
Bigmackorgen Postad 17 april 2006 Postad 17 april 2006 HAHAHA!! Snacka om att man fick en skratt attack! Det här var den roligaste amatör-filmen på länge ;) Ett stort plus framförallt till förtexterna, det kändes väldigt professionellt gjort och gav den rätta känslan :) Sen var det väldigt bra inslag av snabbsplonings-effekter ni lagt till. Den är heller aldrig seg! Totalt klockren! Betyg: 5/5 0 Citera
maxv Postad 17 april 2006 Författare Postad 17 april 2006 Det var kul att du gillade den ;) Angående namnet så var det just därför vi döpte den till det, lite av ett skämt även om inte filmen i sej är nån parodi av deer hunter 0 Citera
00Bengtsson Postad 17 april 2006 Postad 17 april 2006 [citat=pinto]har inte sätt den, men om ja inte minns helt fel så är det en skit känd film som heter "dear hunter?[/citat] känd ja, men den är helt urusel! Jag förstår inte varför den är så känd för =/ 0 Citera
maxv Postad 17 april 2006 Författare Postad 17 april 2006 Nej nu är du lite vrong. Den är rätt seg i början men den är bra. Tykkker jag allafall. 0 Citera
StenR Postad 17 april 2006 Postad 17 april 2006 [citat=00Bengtsson][citat=pinto]har inte sätt den, men om ja inte minns helt fel så är det en skit känd film som heter "dear hunter?[/citat] känd ja, men den är helt urusel! Jag förstår inte varför den är så känd för =/[/citat] Kanske för att Deer Hunter fick 5 Oscar, att Robert de Niro och Christopher Walken är med och att gitarrmusiken är bra? Däremot så gjorde väl Michael Cimino inte någon mer bra film... 0 Citera
precision motion Postad 24 april 2006 Postad 24 april 2006 Den här filmen är riktigt rolig precis som era andra filmern 0 Citera
odinlundin Postad 18 augusti 2006 Postad 18 augusti 2006 Haha, skönaste filmen på länge! //OdinLundin 0 Citera
El Turboroberto Postad 24 augusti 2006 Postad 24 augusti 2006 Deer hunter är ett mästerverk! 0 Citera
klarar Postad 26 augusti 2006 Postad 26 augusti 2006 svart städhjälp va bättre men erat snygga intro gjorde så att känslan satt i hela filmen.garva ijäl mig igen. skitbra fortsätt med mästerverken. 0 Citera
DanyaelX Postad 27 augusti 2006 Postad 27 augusti 2006 Deer Hunter vänder sig till vietnamkrig generationen, de gammla 40/50 tallisterna som i USA blev utlottade att tavärvning för att åka till vietnam och kriga. De felsta som kom tillbaka var skadade inte bara fysiskt utan psykiskt. Filmen som sådan visar hur arbetar klassens ungar fick dra det kortastråået och en heldel bler FUBAR i skallen (ie DeNiros karaktär om jag minnsrätt). Ja den är rätt seg om man är van vid summer no brainer action, men om man sitter igenom den med en vinare så är det en riktigt bra film. Men dagens generationer som jag tillhör (född 1982) har svårt att relatera till den i sverige, finns nog många invandrare och 2:a genreationens invandrare som kan relatera till den filmen i sverige. Vi har ju tursamt nog varit förskonade krig i nästan 200år (vi var inte med i varken första eller andra världskriget, om vi inte räknar med de frivilliga i finska vinterkriget och i nazzarnas bataljon Viking). verkar vara en kul film ni har gjort, ska se den så fort jag flyttat ner till lund (1:e sept yay jag är överlycklig) och får redigt bredband =) Chris 0 Citera
vilcans Postad 27 augusti 2006 Postad 27 augusti 2006 Snygg inledning (förutom automatexponeringen som ändrar ljuset lite ibland). Sen går det tyvärr utför. Den är för seg. Högre tempo och bättre skådespeleri skulle hjälpt. 0 Citera
Emmlish Postad 27 augusti 2006 Postad 27 augusti 2006 Hahah, alltså era filmer är så jäkla bra, jag älskade särskilt Svart städhjälp, hur kul som helst :D Och framför allt bra gjort, utan tvekan. 0 Citera
maxv Postad 27 augusti 2006 Författare Postad 27 augusti 2006 Haha! Sweet. Tack för fina kommentarer allihopa! 0 Citera
Nicke_92 Postad 17 december 2006 Postad 17 december 2006 [citat=pinto]har inte sätt den, men om ja inte minns helt fel så är det en skit känd film som heter "dear hunter?[/citat] nästan. filmen heter "deer hunter" (hjortjägare) Här står det "Dear" (kära, rara, gulliga, älskade,) tack, du gjorde jobbet åt mig genom att påpeka det :) 0 Citera
jernby film Postad 17 december 2006 Postad 17 december 2006 Det gå snabbt framåt för er. Kul att ni tar tillvara på snygga sekvenser, skog, vattendrag och inzoomningar. Likaså kamerarörelse inför ny scen. Snabbare klippning än i "svart städhjälp". Bra, kör på ;) /nils 0 Citera
Jvc Postad 17 december 2006 Postad 17 december 2006 Bra film med alla efekter och sånt. Keep upp the good work 0 Citera
maxv Postad 4 januari 2007 Författare Postad 4 januari 2007 Inte specielt imponerad ok, varför inte det då? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.