Gå till innehåll

BÄsta!


damtralla

Recommended Posts

[citat=qwertyunion]Jackie Chan spelar en polis i USA som kommer från Hong-Kong och han kan karate och slår ner alla...det är bara för sina akrobatiska stunts och karatedanser han är känd. Han är kul att se på men han håller inte i längden...[/citat]

Nej:

 

 

Jackie Chan spelar en helt vanlig snäll kille. Någon i hans närhet blir kidnappad eller liknande (oftast en kvinnlig släkting/vän). Men då visar det sig att denna helt vanliga snälla kille inte är en helt vanlig snäll kille utan en rätt så ovanlig snäll kille som kan slåss så det står härliga till.

 

 

För övrigt är Jackie Chan asball.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker att om man vill se bra kampsportsfilm med en bra kampsportsskådis så skall man kolla på Bruce Lees filmer. Liknar iofs inte Jackie Chans filmer på många plan men om det är kampsport och action man är ute efter så är Lee-filmerna 100 ggr bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Wallin]Bäste focus puller: Charles Edwards. Skön kille helt enkelt

 

Bäste regissör: Kubrick såklart!!! Harald Hamrell är inte så dum heller, ifall man ska nämna en "svenne". Hans Beckfilmer är överlägsna den där tönten Daniel Lind Lagerlöfs och Kjell Sundvalls.

 

Fotograf: Här står kampen mellan Andrew Lesnie och Sven Nykvist. Men alltså, Sven Nykvist vinner ändå. Ett ord: Nattvardsgästerna!

 

Steadycamoperatör: Ingen är bättre eller kommer någonsin bli bättre än Garrett Brown. Människan uppfann ju Steadycam, for Christ sake! Utan honom hade det inte funnits någon The Shining. Filmen hade bara hetat The Shin och varit 52.3% så bra som den var med åkningarna. Nämen, Kubrick hade säkert fixat biffen på något sätt, med en dolly som kunde flyga eller något. Men nu var Garrett Brown så snäll och sprang runt med sin genialiska ställning. Vi har honom att tacka för mycket.

 

Bästa film: Kraftverk 3714. Hahahahahahahaha. Nej, seriöst, värre smörja har aldrig någonsin gjorts. Jag förstår inte hur människor kan vara så onda att de producerar, och SLÄPPER, sådan här skit. Såvida inte filmen var en otroligt extrem parodi på sig själv, allting och allting bortom alltings existens och jag inte riktigt förstod det. Annars, ett hån mot filmvärlden. UFO-Fred och hans kumpaner får hålla sig till trolleritrick i framtiden.

 

Nä, det blir nog The Shining för mig också.[/citat]

 

Brrrr... jag blir nästan kåt när du skriver så där Wallin ;)

 

För övrigt vill jag meddela att Kraftverk 3714 har röstats fram som nominerad till bästa dvd-release samt bästa extramaterial i Dvdforum Awards 2006! Jag är förvånad själv, men glad över att det finns så många fans som röstat på den! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Regissörer: Sergio Leone, Sam Peckinpah, David Cronenberg, Francis Ford Coppola

 

Bästa film: Once Upon a Time In the West

 

Bästa Skådespelare: Gerard Depardieu, Mickey Rourke, Walken, DeNiro

 

Kompositör: Ennio Morricone

 

Skådespelerska: Uma Thurman

 

Bästa gråtscen: ********Spoiler******

 

"När Kurt Russell frågar Baldwin vem som är hans bror, och räcker efter hans hand samtidigt som han tynar iväg i ambulansen"

 

***********************Spoiler slut********************

 

Favoritreplik: "Wild Bunch"

William Holden: "Lets Go"

Warren Oates: "Why Not?!"

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...