Tsukino Postad 2 januari 2006 Postad 2 januari 2006 Nu har jag precis fått Adobe After Effects. Men, det går inte att importera MPG-klipp. Min kamera kan bara spela in med MPG. Inte avi. 0 Citera
Tsukino Postad 2 januari 2006 Författare Postad 2 januari 2006 Det ser heller inte ut som jag tänkt mig. Titta på bilden som jag bifogat. Lite besviken faktiskt. 0 Citera
Anhool Postad 2 januari 2006 Postad 2 januari 2006 Jag förstår inte varför du är besviken. Skaffade du After Effects innan du ens visste vad det var? 0 Citera
Tsukino Postad 2 januari 2006 Författare Postad 2 januari 2006 Nej, men asså. Jag har sett så mycket andra bilder från After Effects och här fattar jag noll. Det ser helt annorlunda ut. 0 Citera
Munthe Postad 2 januari 2006 Postad 2 januari 2006 Starta ett projekt att jobba med så kommer det att se annorlunda ut. Ett hett tips; tryck F1 och läs manualen och bekanta dig med programmet. AE har en hög inlärningskurva. 0 Citera
Tsukino Postad 2 januari 2006 Författare Postad 2 januari 2006 Måste man ha QuickTime för att kunna spara filmer? Jag kan inte lägga in Mpg-filer. Varför inte? Min kamera kan bara spela in med MPG-filer. Går inte det att ändra så att man kan importera sådana filer? 0 Citera
wääuu Postad 2 januari 2006 Postad 2 januari 2006 det ser kanske annorlunda ut då du inte har skapat composition? (composition - new composition) lek lite med det läs lite tutorials så lär du dig, fast det där med mpg vet jag ingenting om... 0 Citera
Lasse_laser Postad 2 januari 2006 Postad 2 januari 2006 Sök på t.ex download.com eller google eller nåt liknande efter mpg converters så hittar du säkert ett sätt att konvertera till avi om det skulle behövas. 0 Citera
Tsukino Postad 2 januari 2006 Författare Postad 2 januari 2006 [citat=Lasse_laser]Sök på t.ex download.com eller google eller nåt liknande efter mpg converters så hittar du säkert ett sätt att konvertera till avi om det skulle behövas.[/citat] http://www.flydragonsoft.com/mpg-converter.htm Är den bra? 0 Citera
ymmit Postad 2 januari 2006 Postad 2 januari 2006 Som sagt du måste ju starta en ny compostion först för att över huvud taget kunna importera filer ;).. 0 Citera
Tsukino Postad 2 januari 2006 Författare Postad 2 januari 2006 Ja, men det går inte med mpg-filer Hej. Snälla, kan någon lära mig hur Blue Screen-effekten fungerar? Jag skulle vilja ha effekten ungefär såhär: http://host.ahsys.co.uk/campman/content/bluescreen/bluescreen.wmv [citat=Tsukino]Hej. Snälla, kan någon lära mig hur Blue Screen-effekten fungerar? Jag skulle vilja ha effekten ungefär såhär: http://host.ahsys.co.uk/campman/content/bluescreen/bluescreen.wmv[/citat] Just det, här är min bakrund Jag får Keya flera gånger. Ska man inte kunna ta bort bakrunden på en gång? 0 Citera
Christian van Caine Postad 3 januari 2006 Postad 3 januari 2006 Vad är det för kamera du har & vad använder du för program att importera klippen med? Är det månne en sån där kamera som lagrar på disketter? 0 Citera
Pace Postad 3 januari 2006 Postad 3 januari 2006 Tsukino, vänligen redigera ditt inlägg om du behöver komplettera med mer information. Jag har slagit ihop flertalet av dina inlägg. 0 Citera
Tsukino Postad 3 januari 2006 Författare Postad 3 januari 2006 Det är en Digitalkamera. En Samsung. Jag tror inte att det blir någon Trollkarlen från Oz om jag får vara uppriktig då ._. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 3 januari 2006 Postad 3 januari 2006 [citat=Tsukino]Nu har jag precis fått Adobe After Effects. Men, det går inte att importera MPG-klipp. Min kamera kan bara spela in med MPG. Inte avi.[/citat] Vilket program använder du till capture? Vad får du för felmeddelande? Min gissning är att ditt captureprogram är ett billigt sådant som kodar med nån konstig codec som förmodligen bara är kompitabelt med redigeringsprogrammet du har. Men det var bara en gissning. Annars kanske du inte har valt "All compitable files" när du väljer Import. I värsta fall kan du programmet så dåligt att du väljer "Open Project" istället för Import. Därifrån går det inte att öppna annat än Aep-projekt. Hoppas det löser sig för dig, AE är grymt kul när man lär sig det. [citat=ymmit]Som sagt du måste ju starta en ny compostion först för att över huvud taget kunna importera filer ;)..[/citat] Nej, det behöver man inte göra. Bara ett aep-projekt. En composition behöver man inte förrän man ska börja klippa ihop alltihopa. Jag importerar alltid allt material och strukturerar upp det innan jag gör en composition. 0 Citera
Tsukino Postad 3 januari 2006 Författare Postad 3 januari 2006 Tack för svaret. Såhär ser felmeddelandet ut: After Effects error: no such AVI compressor. (-någon slags kod) ( 53 :: 33 ) 0 Citera
Tsukino Postad 3 januari 2006 Författare Postad 3 januari 2006 Måste man keya så himla många gånger? Snälla, hjälp mig 0 Citera
Ronnie Postad 4 januari 2006 Postad 4 januari 2006 MPEG-1 tror jag ska gå att importera (är med bland filformaten AE kan hantera i manualen iallafall). MPEG-2 finns dock inte med. 0 Citera
Kimster Postad 4 januari 2006 Postad 4 januari 2006 MPEG vill man inte redigera med överhuvudtaget. Konvertera det till AVI DV eller nått..så man slipper P/B frames och annat bök. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.