Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Starta ett projekt att jobba med så kommer det att se annorlunda ut. Ett hett tips; tryck F1 och läs manualen och bekanta dig med programmet. AE har en hög inlärningskurva.

Postad

Måste man ha QuickTime för att kunna spara filmer?

Jag kan inte lägga in Mpg-filer. Varför inte?

Min kamera kan bara spela in med MPG-filer. Går inte det att ändra så att man kan importera sådana filer?

Postad

det ser kanske annorlunda ut då du inte har skapat composition?

(composition - new composition) lek lite med det läs lite tutorials så lär du dig, fast det där med mpg vet jag ingenting om...

Postad

Ja, men det går inte med mpg-filer

Hej. Snälla, kan någon lära mig hur Blue Screen-effekten fungerar? Jag skulle vilja ha effekten ungefär såhär:

http://host.ahsys.co.uk/campman/content/bluescreen/bluescreen.wmv

[citat=Tsukino]Hej. Snälla, kan någon lära mig hur Blue Screen-effekten fungerar? Jag skulle vilja ha effekten ungefär såhär:

http://host.ahsys.co.uk/campman/content/bluescreen/bluescreen.wmv[/citat]

Just det, här är min bakrund

Jag får Keya flera gånger. Ska man inte kunna ta bort bakrunden på en gång?

bakrund.jpg

Postad
Tsukino, vänligen redigera ditt inlägg om du behöver komplettera med mer information. Jag har slagit ihop flertalet av dina inlägg.
Postad

[citat=Tsukino]Nu har jag precis fått Adobe After Effects. Men, det går inte att importera MPG-klipp. Min kamera kan bara spela in med MPG. Inte avi.[/citat]

Vilket program använder du till capture? Vad får du för felmeddelande? Min gissning är att ditt captureprogram är ett billigt sådant som kodar med nån konstig codec som förmodligen bara är kompitabelt med redigeringsprogrammet du har. Men det var bara en gissning.

Annars kanske du inte har valt "All compitable files" när du väljer Import.

I värsta fall kan du programmet så dåligt att du väljer "Open Project" istället för Import. Därifrån går det inte att öppna annat än Aep-projekt.

Hoppas det löser sig för dig, AE är grymt kul när man lär sig det.

[citat=ymmit]Som sagt du måste ju starta en ny compostion först för att över huvud taget kunna importera filer ;)..[/citat]

Nej, det behöver man inte göra. Bara ett aep-projekt. En composition behöver man inte förrän man ska börja klippa ihop alltihopa.

Jag importerar alltid allt material och strukturerar upp det innan jag gör en composition.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...