Jump to content

Reklamfilm som gått på TV4

Peter R

Recommended Posts

vet inte om det är för att jag är så jäkla trött på lokaltv-reklamen som går på tv4 men det här är bara så B. Seg klippning och övertoningarna gör det ännu värre. Reklamen fyller sin funktion, men ur konstnärlig synvinkel är den tråkig, det behövs roligare vinklar och de får gärna vara rörliga också.

Vad är det för väst som ligger på golvet?

[citat=lilla_farbrorn]vet inte om det är för att jag är så jäkla trött på lokaltv-reklamen som går på tv4 men det här är bara så B. Seg klippning och övertoningarna gör det ännu värre. Reklamen fyller sin funktion, men ur konstnärlig synvinkel är den tråkig, det behövs roligare vinklar och de får gärna vara rörliga också.

Vad är det för väst som ligger på golvet?[/citat]

Inget hemskt med övertoningar väl? Målgruppen var medelålders och då krävs oftast inte för tufft bildberättande. Att han hoppar från sin balkong var djärvt nog. Västen är faktiskt hans morgonrock han har tagit av sig innan han hoppar. Den reklamfilmen följdes upp med en tidningsannons i Sydsvenska Dagbladet där man ser hopparen i ett fotomontage och lite text till det. Bilden finns att beskåda på http://www.svenskahus.se

helt ok för lokaltv men jag tycker att iden är väldigt tunn. han hoppar ju endast, ser helt overkligt ut dessutom. jobba med lite snabbare klipp så man känner att han hoppar från huset på riktigt. spelar väl ingen roll om det är äldre, de vill väl också känna att det är verklighetstroget att han hoppar från huset. bra jobb annars, hade dragit upp kontrastet i de första bilderna, innan han ska hoppa, allt ser så fruktansvärt videoplatt ut. varför inte köra på 16mm i en så här kort snutt? hade inte kostat många kronor och hade blivit mkt snyggare.