Peter R Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Reklamfilm gjord av oss åt Svenska Hus som visades på TV4 nyligen. Den finns att se på vår hemsida http://www.la-vision.se - klicka på "Video" och sedan "Portfolio". Där finns annat att titta på också för den som önskar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lulletott Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Hej! Jag lyckas inte se dina filmer, har uppdaterat mediaspelaren enligt dina rekommendationer, men misslyckas, vänligen komprimera om dem så att de blir kompatibel för alla användare eller posta filen här direkt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haggan Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Tyvärr så lyckas jag inte heller få någon av era filmer på hemsidan att fungera. Vore kul om man fick se dom... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter R Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 [citat=Haggan]Tyvärr så lyckas jag inte heller få någon av era filmer på hemsidan att fungera. Vore kul om man fick se dom...[/citat] Märkligt...helt vanlig Media Player komprimering. Prova ladda ner den senaste versionen av Media Player. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 inga problem dock är det ett litet windows media fönster som öppnas med streamingteknik.Kör med windows media 10.Det går alltså inte att "spara mål som". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmnisse Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 helt okej. vad använder ni för kamera? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter R Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 [citat=filmnisse]helt okej. vad använder ni för kamera?[/citat] Den som visas på bilden, JVC GY-DV5000E. På vår hemsida (http://www.la-vision.se) finns det en sida (direktlänk http://www.la-vision.se/default.asp?teknik ) med utrustningen vi använder vanligtvis. Behövs det annan utrustning för specialprojekt hyr vi in den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter R Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 [citat=Tomas T]inga problem dock är det ett litet windows media fönster som öppnas med streamingteknik.Kör med windows media 10.Det går alltså inte att "spara mål som".[/citat] Prova denna länken då http://www.la-vision.se/video/SvenskaHus.wmv 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Hill Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Jag hade inga problem med att se klippen. Jag tycker att reklamfilmen fyller sitt syfte. Snyggt filmat och bra idè. Annars så skulle jag ha viljat förminskat ned två olika logotyperna, för att adressen till svenskahus skulle framgått än mer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Här kan man alltså inte välja ett sånt hus, med nära havsboende. Har bortåt 30 mil till havet. Nä, får nog kolla på ett annat boende. Annars var nog filmsnutten bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 vet inte om det är för att jag är så jäkla trött på lokaltv-reklamen som går på tv4 men det här är bara så B. Seg klippning och övertoningarna gör det ännu värre. Reklamen fyller sin funktion, men ur konstnärlig synvinkel är den tråkig, det behövs roligare vinklar och de får gärna vara rörliga också. Vad är det för väst som ligger på golvet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter R Posted November 3, 2005 Author Share Posted November 3, 2005 [citat=lilla_farbrorn]vet inte om det är för att jag är så jäkla trött på lokaltv-reklamen som går på tv4 men det här är bara så B. Seg klippning och övertoningarna gör det ännu värre. Reklamen fyller sin funktion, men ur konstnärlig synvinkel är den tråkig, det behövs roligare vinklar och de får gärna vara rörliga också. Vad är det för väst som ligger på golvet?[/citat] Inget hemskt med övertoningar väl? Målgruppen var medelålders och då krävs oftast inte för tufft bildberättande. Att han hoppar från sin balkong var djärvt nog. Västen är faktiskt hans morgonrock han har tagit av sig innan han hoppar. Den reklamfilmen följdes upp med en tidningsannons i Sydsvenska Dagbladet där man ser hopparen i ett fotomontage och lite text till det. Bilden finns att beskåda på http://www.svenskahus.se 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mannemoviemaker Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Helt okejj alltihop! =D Lite tråkig om man säger så.... GIllar mer humor reklamer.. Men helt okej! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 helt ok för lokaltv men jag tycker att iden är väldigt tunn. han hoppar ju endast, ser helt overkligt ut dessutom. jobba med lite snabbare klipp så man känner att han hoppar från huset på riktigt. spelar väl ingen roll om det är äldre, de vill väl också känna att det är verklighetstroget att han hoppar från huset. bra jobb annars, hade dragit upp kontrastet i de första bilderna, innan han ska hoppa, allt ser så fruktansvärt videoplatt ut. varför inte köra på 16mm i en så här kort snutt? hade inte kostat många kronor och hade blivit mkt snyggare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts