Jump to content

Unreal Soccer

Broman

Recommended Posts

[citat=Djungelsmurfen]ganska kul film och snyggt maskat men jag fundera lite över vad ni egentligen har använt 3ds max till i filmen för alla effekter som jag la märke till såg ut att kunna vara gjorda i AE iaf[/citat]

När han sköt kulan i slow motion. Hur gör man sånt i AE?

Ganska skön humor i filmen, som i bland gled över till lite för löjligt för min smak. Bra filmat o coola effekter. Effekten med alla kopiorna av en spelare skulle bli än bättre om man fick se ansiktena bättre, så man fattar att det inte är 5 stycken olika personer som alla har samam kläder= mer effektfullt för icke filmnördar.

Bra filmad!

[citat=Black Star][citat=Djungelsmurfen]ganska kul film och snyggt maskat men jag fundera lite över vad ni egentligen har använt 3ds max till i filmen för alla effekter som jag la märke till såg ut att kunna vara gjorda i AE iaf[/citat]

När han sköt kulan i slow motion. Hur gör man sånt i AE?[/citat]

ojdå!! tänkte inte på den :r

fast de finns ju faktiskt plugins till AE för 3d rendering..

jag gjorde faktiskt hela mitt intro (Lawa Film) i AE med en massa plugins ;)

[citat=Yadis]Ganska skön humor i filmen, som i bland gled över till lite för löjligt för min smak. Bra filmat o coola effekter. Effekten med alla kopiorna av en spelare skulle bli än bättre om man fick se ansiktena bättre, så man fattar att det inte är 5 stycken olika personer som alla har samam kläder= mer effektfullt för icke filmnördar.

Bra filmad![/citat]

Tack, men man ser att dom är klonade pga längden också.

[citat=Yadis]Ganska skön humor i filmen, som i bland gled över till lite för löjligt för min smak. Bra filmat o coola effekter. Effekten med alla kopiorna av en spelare skulle bli än bättre om man fick se ansiktena bättre, så man fattar att det inte är 5 stycken olika personer som alla har samam kläder= mer effektfullt för icke filmnördar.

Bra filmad![/citat]

I den här kvalitèten så ser man inte ansiktena så bra,

men i AVI-filmen så syns det bättre.

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Good job!

Effekterna fungerar och det är kul när folk gör sig fula. Dock så är ju inte ljudet när "gud" pratar det bästa. Där fick jag verkligen koncentrera mig på vad han sa. Du kanske kunde lagt kompressor på hans röst eller bara höjt volymen?

Jo, "maska ut" hör jag ofta men egentligen förstår jag inte hur man kan göra så... är inte maska att ta bort saker/ge dom eget utrymme? Hur maskar man en person, utan att göra det frame by frame? Vilken sorts maskningsmetod använde ni osv... Om du har lust, förklara lite mer ingående så blir jag jätteglad ;)