Broman Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Här är en till film gjord av Black Star Entertainment. http://www.sprocket.se/media.php?id=776 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gussyl Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Cool och lite kul. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted August 10, 2005 Author Share Posted August 10, 2005 Tackar, tackar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 ganska kul film och snyggt maskat men jag fundera lite över vad ni egentligen har använt 3ds max till i filmen för alla effekter som jag la märke till såg ut att kunna vara gjorda i AE iaf 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 [citat=Djungelsmurfen]ganska kul film och snyggt maskat men jag fundera lite över vad ni egentligen har använt 3ds max till i filmen för alla effekter som jag la märke till såg ut att kunna vara gjorda i AE iaf[/citat] När han sköt kulan i slow motion. Hur gör man sånt i AE? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yadis Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Ganska skön humor i filmen, som i bland gled över till lite för löjligt för min smak. Bra filmat o coola effekter. Effekten med alla kopiorna av en spelare skulle bli än bättre om man fick se ansiktena bättre, så man fattar att det inte är 5 stycken olika personer som alla har samam kläder= mer effektfullt för icke filmnördar. Bra filmad! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 [citat=Black Star][citat=Djungelsmurfen]ganska kul film och snyggt maskat men jag fundera lite över vad ni egentligen har använt 3ds max till i filmen för alla effekter som jag la märke till såg ut att kunna vara gjorda i AE iaf[/citat] När han sköt kulan i slow motion. Hur gör man sånt i AE?[/citat] ojdå!! tänkte inte på den :r fast de finns ju faktiskt plugins till AE för 3d rendering.. jag gjorde faktiskt hela mitt intro (Lawa Film) i AE med en massa plugins ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 [citat=Yadis]Ganska skön humor i filmen, som i bland gled över till lite för löjligt för min smak. Bra filmat o coola effekter. Effekten med alla kopiorna av en spelare skulle bli än bättre om man fick se ansiktena bättre, så man fattar att det inte är 5 stycken olika personer som alla har samam kläder= mer effektfullt för icke filmnördar. Bra filmad![/citat] Tack, men man ser att dom är klonade pga längden också. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted August 10, 2005 Author Share Posted August 10, 2005 [citat=Yadis]Ganska skön humor i filmen, som i bland gled över till lite för löjligt för min smak. Bra filmat o coola effekter. Effekten med alla kopiorna av en spelare skulle bli än bättre om man fick se ansiktena bättre, så man fattar att det inte är 5 stycken olika personer som alla har samam kläder= mer effektfullt för icke filmnördar. Bra filmad![/citat] I den här kvalitèten så ser man inte ansiktena så bra, men i AVI-filmen så syns det bättre. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted August 17, 2005 Author Share Posted August 17, 2005 [citat=Djungelsmurfen]jag gjorde faktiskt hela mitt intro (Lawa Film) i AE med en massa plugins ;)[/citat] Kan man göra så i AE med lite plugins?! Jag trodde det var ett 3d-program. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlssons klister Posted August 20, 2005 Share Posted August 20, 2005 Kvaliten på filmen var inte den bästa men tycker det ser riktigt bra med klonerna och effekterna. Lite humoristisk var den också. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted August 20, 2005 Author Share Posted August 20, 2005 [citat=karlssons klister]Kvaliten på filmen var inte den bästa[/citat] Nej, den blev dålig när vi förminskade filmen... :( 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Inga fler som vill se filmen?.. :( 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stålis Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Jorå, såg den precis. Kul och häftigt med kloningen. Att man som gammal unreal-nörd känner igen sig gör det hela roligare. Skådespeleriet kanske inte var det bästa om jag ska säga något negativt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Jo, håller med om att skådespelet inte var det bästa. Vi testade bara lite effekter till framtida produktioner. Men kul att du tyckte om den. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Hill Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 haha den var riktigt kul, snygga effekter oxå känner igen stället ni filmat på...är det fotbollsplanen i kokosnöten? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 [citat=Joe Hill]haha den var riktigt kul, snygga effekter oxå känner igen stället ni filmat på...är det fotbollsplanen i kokosnöten?[/citat] Ja det är fotbollsplanen i kokosnöten. Är du också från Oskarshamn? Kul att du gillade filmen i alla fall! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anders10 Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 kul ide lagom med balla efekter, mindre roliga miner på skådisarna.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ufosxm Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Good job! Effekterna fungerar och det är kul när folk gör sig fula. Dock så är ju inte ljudet när "gud" pratar det bästa. Där fick jag verkligen koncentrera mig på vad han sa. Du kanske kunde lagt kompressor på hans röst eller bara höjt volymen? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disco Volante Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Snygg film tycker jag, bra jobbat! :) Jag har bara gjort track matte så att två/tre personer kan vara i bild samtidgt men i den här filmen korsade ni ju varandras vägar och banor så att säga, och då undrar jag hur det går till ;)... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted December 11, 2005 Author Share Posted December 11, 2005 Vi maskade ut dom. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disco Volante Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Jo, "maska ut" hör jag ofta men egentligen förstår jag inte hur man kan göra så... är inte maska att ta bort saker/ge dom eget utrymme? Hur maskar man en person, utan att göra det frame by frame? Vilken sorts maskningsmetod använde ni osv... Om du har lust, förklara lite mer ingående så blir jag jätteglad ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted December 11, 2005 Author Share Posted December 11, 2005 [citat=Disco Volante]utan att göra det frame by frame[/citat] Tyvärr så blev vi tvungna att göra det frame by frame när dom korsade varandra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Bra film, humorn är kanske lite åt det löjliga hållet vid ett par tillfällen men jag tyckte om filmen. Helt klart bra jobbat.. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Tack, tack... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts