warpz Posted July 31, 2005 Posted July 31, 2005 Var på en loppmarknad idag och hittade där 2 st peruk stockar för 5:- styck. Köpte även en långärmad skjorta och ett par byxor för 10 kr styck där. När jag kom hem så började jag bygget av min stunt docka. 1. Först så satte jag fast en galje i perukstocken (för att få form på överkroppen). 2. Sen så satte jag på skjortan och sydde ihop mellanrummet mellan knapparna. 3. Efter det så tog jag fram byxorna och sydde ihop byxorna och skjortan. 4. Sen så var det bara att ta fram de 5 senaste veckornas reklam och dra loss sida för sida, knykla ihop, och fylla gubben med pappret. 5.Sen så var det bara att sy ihop armar och ben, och skaka "dockan" så att pappret färdelade sig jämt. 6, Efter det så är dockan klar. Då kan du sminka huvudet och även sätta på dockan andra byxor och tröjor över "grunden". Min docka blev ca 180 cm lång. och väger ca 7 kilo. ska ut och prova dockan lite imorron och kasta ner den från ett höghus. Någon som har något tips hur man ska kasta dockan eller liknande för att få det så verklighetstroget som möjligt? // philip 0 Quote
Emperor Posted August 1, 2005 Posted August 1, 2005 Ganska hejssan..Vet int värför men den såg ganska verklig ut med dom där jeansen som e såde vitare där på. 0 Quote
Adam88 Posted August 1, 2005 Posted August 1, 2005 Den har du lyckats bra med. Då vet jag vad jag ska göra när nästa loppis är... :D Vet inte riktigt hur du ska kasta den. Be en kompis filma när du provar olika sett så kan du titta efteråt och bedömma själv. 0 Quote
warpz Posted August 1, 2005 Author Posted August 1, 2005 Ja, det är ju det som är så bra :) bara att klä på han kläder efter rollen. Tog lite nya bilder idag när det var lite ljusare.. så titta på bilderna på första inlägget. 0 Quote
Santafantasma Posted August 1, 2005 Posted August 1, 2005 skit snyggt gjort! ett litet tips till när du ska prova den, ring polisen och meddela att du kommer kasta en docka från ett höghus, för om folk ser det kommer dom troligast få en sjysst dos av panik! ;) 0 Quote
warpz Posted August 1, 2005 Author Posted August 1, 2005 Haha :D man kan ju lägga ut han på motorvägen ;) eller bara lägga han utanför någons dörr, lite ketchup, plinga på och springa :) 0 Quote
Jawo Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 Dockan ser bra ut, men den väger förlite. Kommer synas väldigt tydligt på film. 0 Quote
Black Star Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 haha, fan va grym :) Bara att han inte hade några händer hehehe...;) 0 Quote
warpz Posted August 2, 2005 Author Posted August 2, 2005 [citat=Black Star]haha, fan va grym :) Bara att han inte hade några händer hehehe...;)[/citat] Japp. Men har 2 st händer hemma (som jag köpte på butricks). Ska vid tillfälle sätta på dem med :) Men vet någon om man kan sätta tyngd på dockan eller ska jag kanske öka hastigheten i Premiere? 0 Quote
Nixxon Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 om du filmar dockan i nån stunt scen kan du väl lägga ut klippet så vi får se den..:p 0 Quote
crapboot Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Riktigt snygg! Är det inte läskigt att sova med han i rummet? ;) Om den ser för lätt ut i ett fall, kan du väl hänga på några extra kilon. Men kasta han inte ifrån för hög höjd direkt, då kanske han går sönder. I Once Upon A Time In Mexico bygger de en skitsnygg matador till en scen. Den röjer tjuren sönder som tusan. Ska börja gå på loppisar och shoppa. 0 Quote
Apeman90 Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Sådana bälten med vatten som löpare har borde ju väga lite alltså med flaskorna fyllda..sedan kan du ju (Tejpa) fast en tyngd från en skivstång om du har det.. bara lite tips från amatören =D Dockan såg riktigt cool ut lite som en Drogad gangster=D 0 Quote
woxaz Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 [citat=Apeman90]Sådana bälten med vatten...[/citat] När du sa det kom jag att tänka på bälten som dykare har. Dom väger ju en del och är ganska smidiga att sätta på. Kanske är en bra grej! 0 Quote
wane be bra Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 Ser riktigt bra ut. bygde själv en sån docka nån gång, den funkade bra, såg inte lika snygg ut som din kanske men funkade. Apropå det där med tyngden så är det nog viktigt att du fördelar den rätt, annars så ser det konstigt ut när den faller. När du ska släppa den från tex ett hög hus så beror det ju lite på hur karaktären i filmen hoppar/faller. 0 Quote
Tomas T Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 Jag tror också att det är bättre att fördela tyngden i hela "kroppen".Vi själva består ju mest av vatten.Kanske det funkar med iskubspåsar?! 0 Quote
gorse Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 Har man 10-liters vattenflaskor i sverige? Sånna man köper i affären (i de länder man inte kan dricka kranvatten) eller som man hittar i vattenautomater på kontor och offentliga inrättningar. Lite blåton brukar de ha? En sån i bålen och det är 10 kilo extra. Om man färgar vattnet rött kan det ju bli tusan så effektfullt när dockan slår i gatan om den ramlar ner från hög höjd. 0 Quote
karlssons klister Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Ojojoj! det här måste jag testa. Jag som har andvänt ett stort hårigt gult gosse troll som stunt docka. :P 0 Quote
Adam88 Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 [citat=gorse]Om man färgar vattnet rött kan det ju bli tusan så effektfullt när dockan slår i gatan om den ramlar ner från hög höjd.[/citat] Om den går sönder vill säga... ;) 0 Quote
gorse Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 [citat=Adam88][citat=gorse]Om man färgar vattnet rött kan det ju bli tusan så effektfullt när dockan slår i gatan om den ramlar ner från hög höjd.[/citat] Om den går sönder vill säga... ;)[/citat] Det tror jag nog. Arnars får man justera höjden. Eller byta flaskan mot en påse. Det här skulle man kunna utveckla med tex vattenmelon, slaktavfall eller annat gore om man har lust. 0 Quote
Adam88 Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 Ja. Jo. Jag vet inte riktigt hur dan plasten på sådana dunkar är... Är det för mjuk plast så kanske den går sönder fast att man inte får splattret... 0 Quote
Rydén Posted August 21, 2005 Posted August 21, 2005 se upp bara ni som tänker kasta en 20 kilos docka utför ett 10 våningshus. Lite tråkigt om någon oskyldig människa skulle råka gå på promenad precis där dockan slår ned. blir garanterat fler saftiga effekter då... 0 Quote
Adam88 Posted August 21, 2005 Posted August 21, 2005 [citat=Rydén]se upp bara ni som tänker kasta en 20 kilos docka utför ett 10 våningshus. Lite tråkigt om någon oskyldig människa skulle råka gå på promenad precis där dockan slår ned. blir garanterat fler saftiga effekter då...[/citat] Får spärra av. 0 Quote
Nixxon Posted August 21, 2005 Posted August 21, 2005 nån som har någon aning om vart man kan få tag i billiga skylltdocks huvuden , eftersom det sällan är loppmarknad här :p 0 Quote
Recommended Posts