El Turboroberto Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Nån annan här som har sett filmen SAW? såg den igår...tyckte om den riktigt mycket faktiskt..Häftig idé och mycket snyggt och bra berättad. Nån annan som har åsikter om den ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
occasus Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Ja, riktigt överskattad. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Turboroberto Posted July 25, 2005 Author Share Posted July 25, 2005 okey.. vad var det du inte gillade då? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Jag tyckte om den:) Nån mer änn jag som sett trailern till tvåan? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cruzito Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Usarpe: Japp, verkar lovande! Trots att det inte är samma regissör. :) För övrigt tycker jag den va riktigt bra!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Verkar bara vara en person som är i "fällan" den här gången, finns ju risk för att det blir lite tråkigare dåmen jag antar dom hittar på lite grejer för att göra det kul:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Turboroberto Posted July 25, 2005 Author Share Posted July 25, 2005 Ja ser verkligen fram emot tvåan jag med..spännande.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 jag tycker Saw riktigt bra...jäkligt skön stämning i filmen! plus att det var ganska kul att se Cary Elwes i nått annat än i Hot Shots...=) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Håller med! Saw var bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Tuff idé hade den, och riktigt bra gjord, men en uppföljare? suck... jag orkar inte ens tänka tanken... uppföljare som fungerat är lätträknade och trådar har skrivit om vilka det är... jag kommer inte ihåg när jag slutade tro på uppföljare... måste ha varit där någonstans runt Jurrasic park 3 eller något sånt... ännu tidigare om man ser på uppföljare till disneyfilmer som går direkt till video då ingen vågar satsa pengar på dem... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mårten Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 [citat=El Turboroberto]Nån annan här som har sett filmen SAW? såg den igår...tyckte om den riktigt mycket faktiskt..Häftig idé och mycket snyggt och bra berättad. Nån annan som har åsikter om den ?[/citat] Måste säga att storyn är så obehagligt bra. Det gjorde att jag aldrig tappade intresset under filmens gång. Men är det något man måste klaga på så är det väl skådespelar insatserna hos samtliga. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawey Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Jag tyckte varken att den var spännande, ruggig eller ens bra. De japanska skräckfilmerna tycker jag är överskattade. De är ju inte skrämmande för fem öre. Då är skräckspelen bättre: "Silent Hill" o.s.v. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trancedanne Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 Riktigt bra film med en väldigt bra handling, ser fram emot 2an 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 Jag tycker personligen att Saw var riktigt usel... De mesta var snott från andra, bättre, filmer som t ex "Seven" och "När lammen tystnar" m.m men de hade gjort det sämre i Saw. Har inte sett trailern till Saw 2 och jag längtar inte efter att se den heller :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sir_flint Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Saw var en kanon film enligt mig. Gillade dock inte vissa hopp fram och tillbaka. Men den var snygg gjord och hade många bra/dåliga stunder. En film som man bör se, varken man kommer hata den eller älska den. Jag älskade den. =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Vad i den tycker du är stulet från när lammen tystnar?:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crapboot Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Jag mådde skit efter filmen, lever mig in för mycket. Jättebra film! Ibland så kändes, som sagt, skådespeleriet lite sådär. Men ändå i slutets klimax och point of no return så fick de sådant jäkla tag om mig! Fy fy farao att man kan drivas till något sådant. Skitbra!! Grymt oväntat slut, men med en del tidshopp, så jag tappade bort hur länge tiden hade gått. Förstod inte riktigt till en början att det var 5 månader tidigare de visade ibland. Tror ni verkligen på en 2a på detta? Jag är lite fundersam. Bara det inte blir en upprepning. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Det är väl inte så jätte mycket som är taget från När lammen tystnar men jag tycker att regissören/manusförfattaren har försökt härma känslan i När lammen tystnar - och inte lyckats. Det där med en mystisk galen mördare. Det är svårt att beskriva. Det enda som är bra i Saw är de allra sista minuterarna. Skådespeleriet är ju fruktansvärt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 -----------------------------SPOILERS--------------------------- Tycker bara dom två huvud personerna var lite halvtaskiga annars var det rätt OK. Att dom försökt härma känslan i när lammen tystnar förstår jag inte riktigt, och dom flesta skräck och thrillers har väl en mystisk galen mördare? Crapboot - Jag vet precis vad dumenar, mitt hjärta låg på hög varv när Adam hittade bandspelaren i zeps jacka, älskade musiken i slutet också:D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Jag tycker inte att någon av skådespelarna var direkt lysande men huvudkaraktärerna var ju fruktansvärda och det är ju ändå dom som man får sitta och kolla/lyssna på större delen av filmen. Okej då :) jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad som jag tyckte var från lammen tystnar så jag kanske inte borde ha nämnt det :P Men Seven... Dels hela temat med att en person dödar personer för att han inte tycker att de lever sina liv rätt och sen den där scenen med brandalarmet - så tagen från Seven. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Jag har inte sett Seven (jag vet..pinsamt) så jag njöt i fulla drag, men jag har hört att väldigt mycket i saw likanr den så jag tror dig på den punkten:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Man ska alltid lita på mig :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomgrejs Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 jag tycker att handlingen mellan huvudperonerna i rummet var spännande och bra gjord. men hans fru och dotter som var kidnappade kändes väldigt svagt. det har man sett förr och var inte alls lika bra. så det blir ett medelbetyg på den filmen. så den når int eupp till the grudge kaliber, det är en grym film. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Menar du japanska grudge eller den amerikanska remaken? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomgrejs Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 har bara sett den nya. visste inte ens att det fanns en japansk.. :) är den lika bra också eller? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts