Gå till innehåll

Saw


El Turboroberto

Recommended Posts

Tuff idé hade den, och riktigt bra gjord, men en uppföljare? suck... jag orkar inte ens tänka tanken... uppföljare som fungerat är lätträknade och trådar har skrivit om vilka det är... jag kommer inte ihåg när jag slutade tro på uppföljare... måste ha varit där någonstans runt Jurrasic park 3 eller något sånt... ännu tidigare om man ser på uppföljare till disneyfilmer som går direkt till video då ingen vågar satsa pengar på dem...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

[citat=El Turboroberto]Nån annan här som har sett filmen SAW? såg den igår...tyckte om den riktigt mycket faktiskt..Häftig idé och mycket snyggt och bra berättad. Nån annan som har åsikter om den ?[/citat]

 

Måste säga att storyn är så obehagligt bra. Det gjorde att jag aldrig tappade intresset under filmens gång. Men är det något man måste klaga på så är det väl skådespelar insatserna hos samtliga.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker personligen att Saw var riktigt usel... De mesta var snott från andra, bättre, filmer som t ex "Seven" och "När lammen tystnar" m.m men de hade gjort det sämre i Saw. Har inte sett trailern till Saw 2 och jag längtar inte efter att se den heller :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag mådde skit efter filmen, lever mig in för mycket. Jättebra film!

Ibland så kändes, som sagt, skådespeleriet lite sådär. Men ändå i slutets klimax och point of no return så fick de sådant jäkla tag om mig! Fy fy farao att man kan drivas till något sådant. Skitbra!! Grymt oväntat slut, men med en del tidshopp, så jag tappade bort hur länge tiden hade gått. Förstod inte riktigt till en början att det var 5 månader tidigare de visade ibland.

 

Tror ni verkligen på en 2a på detta? Jag är lite fundersam. Bara det inte blir en upprepning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väl inte så jätte mycket som är taget från När lammen tystnar men jag tycker att regissören/manusförfattaren har försökt härma känslan i När lammen tystnar - och inte lyckats. Det där med en mystisk galen mördare. Det är svårt att beskriva.

 

Det enda som är bra i Saw är de allra sista minuterarna. Skådespeleriet är ju fruktansvärt.

Länk till kommentar
Share on other sites

-----------------------------SPOILERS---------------------------

 

Tycker bara dom två huvud personerna var lite halvtaskiga annars var det rätt OK. Att dom försökt härma känslan i när lammen tystnar förstår jag inte riktigt, och dom flesta skräck och thrillers har väl en mystisk galen mördare?

 

Crapboot - Jag vet precis vad dumenar, mitt hjärta låg på hög varv när Adam hittade bandspelaren i zeps jacka, älskade musiken i slutet också:D

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker inte att någon av skådespelarna var direkt lysande men huvudkaraktärerna var ju fruktansvärda och det är ju ändå dom som man får sitta och kolla/lyssna på större delen av filmen.

 

Okej då :) jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad som jag tyckte var från lammen tystnar så jag kanske inte borde ha nämnt det :P Men Seven... Dels hela temat med att en person dödar personer för att han inte tycker att de lever sina liv rätt och sen den där scenen med brandalarmet - så tagen från Seven.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag tycker att handlingen mellan huvudperonerna i rummet var spännande och bra gjord. men hans fru och dotter som var kidnappade kändes väldigt svagt. det har man sett förr och var inte alls lika bra. så det blir ett medelbetyg på den filmen. så den når int eupp till the grudge kaliber, det är en grym film. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...