Gå till innehåll

Vapen


Recommended Posts

Visst det är ju värt ett försök. Men det känns lite udda att skicka ett mail till t.e.x hobbex och fråga om man kan få låna 2st ak-47, en sig sauer 552

och 3st m16 eller något sånt... Finns det någon lättare och ändå billig lösning

så är jag MYCKET tacksam.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har mycket svårt och tänka mig att Hobbex skulle vilja låna ut sina produkter...

 

Kontakta CombatZone, deras webbadress är http://www.combatzone.se . De har hyrt ut Airsoft-vapen till flera stora svenska filmproduktioner tidigare.

 

Faktum är att airsoftvapen har blivit väldigt vanliga på film, både i Sverige och globalt. Att använda sig av riktiga vapen innebär alltid en risk som inte behöver tas längre, med tanke på den höga realism som dyrare airsoftvapen erbjuder.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Gremanz]Har mycket svårt och tänka mig att Hobbex skulle vilja låna ut sina produkter...

 

Kontakta CombatZone, deras webbadress är http://www.combatzone.se . De har hyrt ut Airsoft-vapen till flera stora svenska filmproduktioner tidigare.

 

Faktum är att airsoftvapen har blivit väldigt vanliga på film, både i Sverige och globalt. Att använda sig av riktiga vapen innebär alltid en risk som inte behöver tas längre, med tanke på den höga realism som dyrare airsoftvapen erbjuder.[/citat]

 

Njaa, anledningen till att dom använder sig utan air soft vapen i film beror nog snarare på att det måste vara billigare eller iaf lättare att få tag på.

Dock så gissar jag bara.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Antar att jag är lite sent ute, men Anders Lexner i Stockholm och Jonas Grahn i Småland hyr ut vapen.

 

Lexner har jag tyvärr ingen kontaktinfo till, men Grahn i Småland finns på http://www.pyrosmalandskrutbruk.se vet dock inte hur stor arsenal Grahn har.

Däremot Lexner i Stockholm har vapenhandlarlicens och han har det mesta som smäller!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

hm, att ringa en firma och fråga om man kan hyra vapen påminner lite om när Hazzan ringde och beställde taxi och hade lite instruktioner till chaffören. Taxin skulle vänta utanför banken prick klockan 15.00 med motorn på. När kunden hoppar in med en tung säck skulle taxin skyndsamt köra därifrån...

 

Skulle tro att om man skall skådespela med skjutvapen kan det vara bra att berätta det för polisen i förväg, så det inte blir några missförstånd. Polisen har bättre puffror nuförtiden som gör gätteont.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]hm, att ringa en firma och fråga om man kan hyra vapen påminner lite om när Hazzan ringde och beställde taxi och hade lite instruktioner till chaffören.[/citat]

Hehe, den är skitkul.

[citat=gorse]Skulle tro att om man skall skådespela med skjutvapen kan det vara bra att berätta det för polisen i förväg.[/citat]

Jo, det ska vi göra.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]hm, att ringa en firma och fråga om man kan hyra vapen påminner lite om när Hazzan ringde och beställde taxi och hade lite instruktioner till chaffören.[/citat]

 

Vi ska ju självklart berrätta vad vi ska ha vapena till, vi går ju inte och frågar om vapen utan att säja vad vi ska ha dom till... Och sen så tror jag inte att vi ska hyra vapen, vi ska kontakta ett resurs centrum och frågar om dom kan vara så snälla att ge ut lite pengar... om dom gillar manuset förståss. Det var därför jag tidigare frågade om någon visste något om resurs centrum, alltså hur man ska gå till väga och så...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Anhool]Black Star vi har hört mycket om din kommande überproduktion of d00m. När är det planerat av vi får se den? Kan du inte lägga upp ett synopsis?[/citat]

 

Just nu är vi i mitten av film-inspelningen. Men för att göra klart filmen så behöver vi vapenrna och kläderna som jag härjar om. Själva filmen beräknas att bli klar till jul, men troligtvis inte. Filmen handlar om ett par terrorister som tänker ta över en satellit och spränga den i OKG, om dom inte får en viss summa pengar... Problemet med det hela är att filmen kommer att bli ca: 45min med ganska bra bild-kvalitet så jag vet i fan hur jag ska kunna lägga ut den.

Den blir minst ett par GB...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Black Star][citat=Anhool]Black Star vi har hört mycket om din kommande überproduktion of d00m. När är det planerat av vi får se den? Kan du inte lägga upp ett synopsis?[/citat]

 

Just nu är vi i mitten av film-inspelningen. Men för att göra klart filmen så behöver vi vapenrna och kläderna som jag härjar om. Själva filmen beräknas att bli klar till jul, men troligtvis inte. Filmen handlar om ett par terrorister som tänker ta över en satellit och spränga den i OKG, om dom inte får en viss summa pengar... Problemet med det hela är att filmen kommer att bli ca: 45min med ganska bra bild-kvalitet så jag vet i fan hur jag ska kunna lägga ut den.

Den blir minst ett par GB...[/citat]

 

Den behöver ju inte bli mer än 4-500 mb, bara du vet hur man komprimerar ordentligt.

 

För att få tag på vapen så skulle iaf jag ringt runt till olika air soft ställen som ligger relativt nära och om jag känt att manuset var tillräckligt starkt hade jag försökt att få ett resurs centrum att nappa.

 

Sedan kan du ju alltid annonsera efter trasiga airsoft vapen, dom borde du ju kunna få för en billig penning.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Black Star][citat=Jawo]Sedan kan du ju alltid annonsera efter trasiga airsoft vapen, dom borde du ju kunna få för en billig penning.[/citat]

 

Visst, problemet är att vi behöver 3st av varje sort, alltså. 3st Ak-47 och 3st M4a1...[/citat]

 

Du kan ju alltid prova, hittar du bara 6st trasiga air softs så kan du nog få dom för runt tusen spänn.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...