Black Star Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Vet någon var man kan låna/hyra vapen till film. Jag behöver svar snabbast löjligt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 Vad för typ av vapen är du ute efter? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 4, 2005 Author Share Posted June 4, 2005 Typ M4, AK-47 osv. Ska ha dom till en anti terrorist film. Det ska helst vara replikor, men soft air gun går lika bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted June 4, 2005 Share Posted June 4, 2005 jag vet inte riktigt vart du kan få tag på det, men kom ihåg att snacka med polisen när du ska filma och även sätta upp skyltar om du filmar offentligt, så det inte blir nå missförstånd...;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 4, 2005 Author Share Posted June 4, 2005 Tack... Behöver fortfarande hjälp. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
horror_jason Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Du kan köpa en replika av AK-47 på hobbex.se, dom har en del andra vapenreplikor, typ, uzi osv...´ MVH Björn 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 5, 2005 Author Share Posted June 5, 2005 Tack, men jag vet redan det, och det blir för dyrt. Det är därför jag vill låna/hyra vapen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Kolla på http://www.roligt.nu Spelbana/Hyrvapen. Är osäker på om de får lämna banan dock. Men det är ju bara att kontakta dem och fråga. Gör ju ingen skada iaf ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Oj såg att du bodde i Oskarshamn nu! Men mitt inlägg kanske hjälper någon annan i Sthlm's trakterna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 5, 2005 Author Share Posted June 5, 2005 Ja ja, tack iallafall 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 5, 2005 Author Share Posted June 5, 2005 Behöver fortfarande hjälp! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Ja, jag vill också veta! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 5, 2005 Author Share Posted June 5, 2005 Vilket sammanträffande...Broman 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 5, 2005 Author Share Posted June 5, 2005 Snälla! Kan någon säja var man kan låna/hyra vapen till film. Jag behöver svar SNABBT!!!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted June 6, 2005 Share Posted June 6, 2005 Ta kontakt med en lokal Softairförening. Kolla med Sverok vilken som är närmast eller kommunen, om de är en reggad förening dvs... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 6, 2005 Author Share Posted June 6, 2005 Om detta funkar så är jag väldigt tacksam! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 7, 2005 Author Share Posted June 7, 2005 Var finns replikor att låna då? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wane be bra Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Jag gjorde mina AK-47or i trä. klipte ut en pappers mall i rätt storlek, sedan ritade en det på en lagom stor och bred träbit,jag gav det till en som sågade ut dom med en bansåg som i sintur gav det till två som stod klara med vinkelslipar. sedan målade vi dom i svart och baserade det som skulle vara i trä.: ) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 7, 2005 Author Share Posted June 7, 2005 Jag har också testat att göra ett själv, men det tar för lång tid att göra flertal, inklusive så vill jag ha så bra resultat som möjligt i den här filmen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jawo Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 [citat=wane be bra]Jag gjorde mina AK-47or i trä. klipte ut en pappers mall i rätt storlek, sedan ritade en det på en lagom stor och bred träbit,jag gav det till en som sågade ut dom med en bansåg som i sintur gav det till två som stod klara med vinkelslipar. sedan målade vi dom i svart och baserade det som skulle vara i trä.: )[/citat] Finns det bilder på resultatet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 7, 2005 Author Share Posted June 7, 2005 Skulle också vilja se resultatet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wane be bra Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Jag bor just nu i vietnam och mina Ak-47 är hamma men jag ska komma hem till sommaren och då kan jag fota dom och skicka in det.(man går ju inte precis runt med ett sånt foto i plånboken) Jag ska åka hem den 13 de juni så det är inte länge till, ska göra det så fort jag kan! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted June 8, 2005 Author Share Posted June 8, 2005 Finns det inget företag som arbetar med att låna ut/hyra ut rekvisita, te.x vapen till filmare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 [citat=Black Star]Finns det inget företag som arbetar med att låna ut/hyra ut rekvisita, te.x vapen till filmare.[/citat] Man tycker att det borde finnas. Men har tyvärr inte hört talas om något sådant i Sverige. Om någon annan vet så är jag också intresserad :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Ring till alla olika företag som säljer några sådana vapen, nån kanske nappar och sponsrar er. Värt ett försök iaf 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts