Gå till innehåll

Din storsta filmupplevelse


Daniel Hållquist

Recommended Posts

Star Trek - The Motion picture

 

såg den för väldigt länge sedan och den gjorde intryck direkt

 

hittade på den i en extraprislåda häromveckan och tittade på den tyvärr

har modern filmeffekt fått filmen att se ut som allt var gjort av leksaker

men lite nostaligisk blev man allt

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=raoul _duke]Vill inte klanka ned på Star Wars,men dessa filmer är lika intressanta som ett akvarium utan innehåll....

Ska man se Sci-fi med klass så ska man se "Plan 9 from outer space" grymt bra..

Vilka effekter=)[/citat]

För sista gången......starwars är INTE sci-fi, 2001 är sci-fi........Starwars är FANTASY. Starwars är sagan om ringen i rymden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har faktiskt ej sett Titanic och kommer heller inte att göra.

Den känns så självklar på ngt sätt.

2 stora smörskådisar ,ekonomi som heter duga.

Svårt att förklara,men det är en typisk +++++ som i princip alla gett den,tråkigt.

Det är roligare med lite udda och otippade filmer som man antigen hatar eller älskar,eller både och=)

Som Fear and Loathing och 12 Monkeys..o.sv......

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=raoul _duke]Har faktiskt ej sett Titanic och kommer heller inte att göra.

Den känns så självklar på ngt sätt.

2 stora smörskådisar ,ekonomi som heter duga.

Svårt att förklara,men det är en typisk +++++ som i princip alla gett den,tråkigt.

Det är roligare med lite udda och otippade filmer som man antigen hatar eller älskar,eller både och=)

Som Fear and Loathing och 12 Monkeys..o.sv......[/citat]

 

 

Pröva att se den... Kanske blir överraskad över att den är kanske jättebra =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok, vad är det för skillnad på Sci-Fi och Fantasy då?

 

Och varför envisas folk med att slänga in Star Wars i ngn av dom kategorierna när de i själva verket är barnfilmer?

 

Det är inget att skämmas över om man gillar barnfilmer.

Jag tycker själv att Tom och Jerry är bra underhållning.

 

Den där lilla gröna muppetdockan med långa öron i Star Wars - om han nu är så smart så kan han väl lära sig tala ordentligt. Han snackar ju som ett miffo hela tiden.

"You to the planet 3g-Bollocks... ...must go."

"There a dark soul... ... you will meet."

"A retarded dwarf... ... I am."

 

Om ngn vill se en bra Sci-Fi så kolla på Bladerunner.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte om det är min största filmupplevelse, men jag måste nämna "Boys don't cry" som min mest fysiska filmupplevelse. För att citera Jan Aghed: "Ett stenhårt slag i solar plexus" (sagt om "Lilja 4-ever")

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har väldigt svårt att peka ut en enskild stor filmupplevelse men något jag minns som igår var när jag fick tag på en VHS-kopia med Ryan Larkins filmer, jag var väl en sådär åtta år och min dröm om att bli animatör blev till en besatthet. Ingen slår Ryan på fingrarna när det käller tecknad animation.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Jag har aldrig förstått själva grejen med Star Wars.

 

Det jag stör mig mest på är att de där två robotarna typ ska vara någon sorts komiskt radarpar, de är inte roliga för fem öre. Kanske bara är jag som inte förstått vad som är så jävla komiskt med en blippande soptunna och en efterbliven nörd till robot.

 

T:

Min största filmupplevelse var nog när jag såg The Shining första gången.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet inte vilken film som var den bästa upplevelsen... men jag är också svag för Star Wars (A New Hope blev mycket bättre när man hade sätt Ep 3, enligt mig) fast jag är en 84:a. En andra filmer som gav intryck är Sin City, om man ska välja en lite nyare film....

 

Edit: när man såg Sagan om ringen på bio så ville man inte att den skulle sluta...

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har just aldrig sett på film tidigare. det är bara nu på senare år som jag börjat se mer på film. nu när dvd kom.

det finns säkert nån film som har betytt en hel del, men somjag kinte komme rpå nu. men en jag komme rpå är pirates of caribbean. alla hhade sett den på bio och sa att den var grym. jag hade rätt så höga förväntningar, och trodde väl att det skulle vara en film i mängden som disney är med och producerar.

 

ack så fel jag hade. scenografin är bra i den filmen. tilsammans med den lätta men underhållande handlingen och alla oförglömlig kommentarer.

Länk till kommentar
Share on other sites

En av mina största filmupplevelser är Tarkovskijs Stalker, jag hade hyrt den på VHS och började titta på den runt tolv på natten... jag visste inte om jag drömde eller var vaken... man befann sig i ett konstigt mellanting... hur bra som helst... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomgrejs]jag har just aldrig sett på film tidigare. det är bara nu på senare år som jag börjat se mer på film. nu när dvd kom.

det finns säkert nån film som har betytt en hel del, men somjag kinte komme rpå nu. men en jag komme rpå är pirates of caribbean. alla hhade sett den på bio och sa att den var grym. jag hade rätt så höga förväntningar, och trodde väl att det skulle vara en film i mängden som disney är med och producerar.

 

ack så fel jag hade. scenografin är bra i den filmen. tilsammans med den lätta men underhållande handlingen och alla oförglömlig kommentarer.[/citat]

Jack Sparrows introduktionsscen går inte av för hackor :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...