Gå till innehåll

Animerad Film


malte

Recommended Posts

Har knepat ihop två små snuttar animerad film i Maya!

Den första "Jack In A Box" är från en tutorial bok från Alias som heter "Maya Foudations". Den boken kan jag rekommendera varmt. Det andra klippet är en cigarettreklam som jag gjorde på egen hand här om dagen. Och på den fick jag även till lite ljudeffekter! :) Mycket svedd hud mot badrumsgolvet blev det kan jag lova, men det fick det vara värt. Resultatet blev över förväntan!

 

Varsågod att kika! Filmerna är runt 10mb stora och är i QuickTime format.

 

http://hem.passagen.se/malton/

 

 

peace..

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ketri][citat=_nemo_]Cigarett snutten var grymt snygg[/citat]

 

Håller helt med. Hur lång tid tar det att göra ngt sådant?[/citat]

 

Kul att ni tycker om den! Det tog mig nâgra timmar att göra Chesterfield snutten. Själva paketet tog inte mer än en kvart eller sâ, dâ det är en hyffsat enkel model och texturen är fotograferad. Det som tog tid var att rigga paketet, fâ till en sjysst animation och försöka komma pâ ett sätt att fâ fram ljudeffekterna.

Jag är precis i startgroparna med maya och 3d, sâ mycket tid gick ât till att lära mig de olika verktygen och funktionerna. Det fina med allt exprimenterande är ju att nästa gâng men ska göra nâgot liknande sâ har man varit där och vet ur man ska bära sig ât! Och framförallt sâ är det ju ruskigt kul att lära sig nâgot nytt!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=malte][citat=gorse]Vem är det som pratar? Det känns ju mycket äkta.[/citat]

Det är jag själv det! Med lite pitch, EQ, compressor och reverb. ;)[/citat]

 

Lysande sickan. Det är lätt att underskatta betydelsen av ljudet men här har du träffat rätt. Jag skulle lätt kunna ta dig för native speaker.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ankattakk]länken fungerar inte.. Fixa! :)[/citat]Du har nog trasiga assosiationer med quicktime. Högerklicka och spara som (windows) och öppna sen i Quicktime (eller vad du nu har för spelare).

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Har gjort min första karaktär idag! ..ja eller jag har börjat iaf. ;) Det är en grön, ailienliknanade varelse. Kallad "Charlie". Armarna har jag inte gjort nât med ännu och lika sâ texturen har jag inte heller lagt sâ mkt energi pâ, än. Antar att ni kommer fâ se mer av den här snart! :D

fâr ni nân cool idé eller nât ni tycker jag ska ändra pâ,. sâ säg till!

tja!

 

http://hem.passagen.se/malton

Länk till kommentar
Share on other sites

Altså själva sidan där filmerna ligger funkade inte, men nu gör den det. Och nej, jag har inte trasiga acossiationer med quicktime. Ingen kn44b bakom den här burken sirru..

 

Filmerna var kanske inte så snygga men animationerna bra. Keep up the good work!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...