Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag har ett par filmer som jag skulle vilja lägga ut på nätet. En variant är ju att ladda upp filmfilen på sin hemsida och låta andra ladda ner den för att kolla på filmen.

Jag skull dock hellre vilja lägga upp filmen på någon sida som t ex youtube, där filmen streamas direkt i internet-browsern. Vad har ni för erfarenheter av de olika sidorna där de erbjuder gratis uppladdning av filmer?

Jag har provat bolt.com, dailymotion.com och youtube.com. Varför jag inte är nöjd med någon av dessa är för att uppladdningshastigheten på Bolt var endast 3,5kb/s och på dailymotion endast 1kb/s. Det kan inte bero på min internetanslutning. Jag har högre uppladdningshastighet i andra sammanhang. På youtube är gränsen på filmens längd för kort (10min).

filmen jag vill ladda upp är på 65 mb, och det får gärna gå på mindre än 12 h att få upp den ;-)

Några tips?

(Hoppas jag lade tråden i rätt kategori. Jag hittade ingen bättre)

Posted

Sprocket har blivit en stor sandlåda på senaste tid. Det tar typ en vecka för att få sin film godkänd, och ställer man frågor till admins får man oftast inte ens svar. Synd på en bra sida.

Posted

Egen domän tycker jag är det raka svaret på vart man kan ladda upp filmer och klipp i bra kvalite. Sen fixar man RSS och lägger upp den på iTunes, om man vill sprida sina filmer.

Samma sak när det gäller att ladda ned eller hem filmer och klipp i bra kvalite iTunes. Kan även kolla på otroligt mycket TV-program via iTunes.

Posted

Jag Är riktigt nöjd med Divex egen sida "Stage6" Där man kan lägga upp filmer med upp till 2gb. dessutom är antalet obegränsat och dom komprimerar inte ner materialet vilket vissa sidor gör. man kan visserligen inte välja att bara dina polare kan se filmen men ett val är att man ska vara inloggad för att se!

det ända kravet egentligen är att filmen ska vara komprimerad i divex format! och för att se dirkekt behövs divex spelare eller Divexweb player dom finns att hämta gratis.

Här ligger e en av mina filmer som exempel. http://stage6.divx.com/content/show/1123815?user_id=361445

• 1 month later...