Gå till innehåll

Bästa skärmen för en mac pro????


PabloFernandez

Recommended Posts

Synd att du inte väntade någon månad. Sägs att det kommer en uppdatering till Mac Pro väldigt snart. Så klart är det rykten, men MacRumors Buyers Guide brukar ha koll :)

Om du hade väntat hade du kunnat njuta av 27" Thunderbolt Display. En riktigt skönhet, haha. Enligt tidigare tester i MacWorld har alltid Apples skärmar vunnit.

Du kan kolla Display P27T-6 IPS : Fujitsu CEMEA&I, billigare men inte samma kvalité som en Apple skärm! Lycka till :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Fick precis tips om den här från en fotograf/retushare:

EIZO COLOREDGE CG223W-BK 22" WIDE TFT BLACK - Idealisk för pre-press, digitalfotografi och tv-produktion

Han avrådde mig från att köpa Mac skärm. Han sa NEC, EIZO eller LACIE fast med hårdvarukalibrering...

Fortfarande ganska dyr tycker jag men det får bli en istället för två :-(

Länk till kommentar
Share on other sites

Låter vettigt, har en Apple LED på jobbet, skön att titta på och "trevliga" färger men skulle aldrig ha den för videobruk. Reflexer och ingen HW kalibrering.

 

Du kan kalibrera Apple LEDs. Systeminställningar, Display, sen Färg och så kan du använda Apples walkthrough eller använda ColorSync verktyget för att ändra alla separata värden.

Men sen använder man alltid andra program som Spyder 3 för att hårdvarukalibrera, oavsett vilken skärm man än använder och det funkar lika bra på en Apple som vilken annan skärm som helst!

 

Tycker att Apple är mycket skärm för pengarna. Men sen är jag också jävligt biased :P (Ni kan ha rätt i att en ISP skärm är bättre, men en Apple är ett litet konstverk, hehe)

 

Hoppas att du lyckas att välja en skärm du kan vara nöjd med :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för all info.. Jag är en 3D kille vilket alltid gjort att jag prioriterat hög prestanda framför dyra skärmar och annat lull lull. Men nu gradar och färgkorrar jag ganska mycket vilket gör att jag inte längre kan sitta med min dåliga HP skärm. Även den här gången har jag prioriterar prestanda så nästan lla pengar går åt den nya 12-Core men den här gången ska jag även försöka införskaffa en skärm som även duger till färgkorr.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker att Apple är mycket skärm för pengarna. Men sen är jag också jävligt biased :P (Ni kan ha rätt i att en ISP skärm är bättre, men en Apple är ett litet konstverk, hehe)

 

Apple 27" Thunderbolt är en IPS-skärm. Finns ingen motsättning mellan IPS och LED. Däremot är det dåligt att man inte kan få skärmen i matt utförande.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Hoppar in i den här tråden då jag också behöver en ny skärm. Min gamla Apple Cinema HD 23" har slutat fungera och behöver en ny nu men min skärm budget är tight

så vill gärna hitta något billigt och fungerande alternativ. Hur är Dell UltraSharp U2312HM som är nedsatt till under 2000kr nu? Finns där andra billiga alternativ eller gör jag klokast att spara till något bättre?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...