Gå till innehåll

Datorns Historia

Anstalter

Recommended Posts

Nu har jag äntligen kollat på den. Och den var väldigt bra.

Det är väl onödigt att gå in på allt som funkade och var bra, för det va ju det mesta, men det som JAG tyckte va mindre kan jag ju ta upp :)

Berättar rösten....fan ja vet inte asså, visst är den lustig, men passar den verkligen till en så seriös och välgjord film? Jag personligen tyckte att den sänkte filmen liiiiiiite, det lät lite töntigt ;)

Musiken, ok, detta är ingen stor sak, men jag märkte att jag började bli irriterad på att samma truddelutt spelades om och om igen under hela filmen (well under det mesta av den iaf)

Annars kan jag inte komma på något som va dåligt, så detta va enligt mig en mycket, mycket bra film.

Länk till kommentar

ahh thx!!!!!

Själv tycker jag berättarrösten e underbar, perfekt imitering av en gamal berättarröst jag har hört i många dolumentärer(vet inte vad han heter)

men visst e den lite lustig :D

[citat=Lasse_laser]Filmen går ju inte att se på... Eller så är det min dator som är mupp[/citat]

Det e nog din dator som e lite muppig....

Länk till kommentar

[citat=TDA]Sjysst film fast jag håller med om att killen som försöker härma Hans Vilnius sänker det hela lite.[/citat]

ehhmm...försöker!? det e ju skitlikt!......Men om det skulle varit ett megaseriöst projekt kanske man skulle tagit en annan röst ifs...

trevlig liten sida wilhe..

var det ingen som gillade himmlen till rymd-animationen eller molnanime i slutet av filmen??? eller varför inte det i början?

Länk till kommentar

Ja du :) Ett klart MVG om det är en vanlig projektpresentation i skolan, beror iofs kanske på vilken nivå du läser på, men men... roligare än en powerpointredovisning.

Jag hade nästan glömt bort hur hysteriskt rolig scenen från Zoolander är! Jag skrattar lika gott åt det varje gång! Lysande att klippa in den.

Och om jag inte har fel så är det väl lite Hans Zimmer (Gladiator) ni hedrar er själva med i slutet... kunde ni väl gott få göra ;)

Länk till kommentar

• 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Tycker filmen var helt ok, men har svårt att förstå vad Grafikkort och CPU har med historian om du inte visar det genom en bättre jämförelse på vad som fanns innan.

Annars så tycker jag filmen var toppen, ett plus i kanten för att den var så kort men ändå visade så mycket av det goda om man så säger.

Kolla gärna våran site, =)

http://www.clayproductions.se

Länk till kommentar

Kul att du gillade sidan.

Jo seriösa är vi allt. =)

Har en del små projekt på gång plus ett mega projekt som tidigast kommer spelas in 2008. Arbetar fortfarande på grundmanus till filmen.

Tycker det ni hade gjort i 3d var snyggt och mycket imponerande.

Vet själv hur det är att animera och bygga saker i 3d Studio max. Det tar ett tag. Fick ändå tillslut ihop en klocka som är en kopia av den jag har på armen. =)

Mycket bra film om filmens historia må jag säga ännu en gång. Hoppas det kommer fler i samma klass. =)

Länk till kommentar

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...