Anstalter Postad 1 januari 2005 Dela Postad 1 januari 2005 Fick uppgiften att skriva en sammanfattning på datorns historia i skolan, men varför skriv när man kan göra film :) http://www.sprocket.se/media.php?id=322 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Anstalter Postad 8 januari 2005 Författare Dela Postad 8 januari 2005 bläääää - ända filmen som inte lyckats få en kommentar.............. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Postad 8 januari 2005 Dela Postad 8 januari 2005 forumet verkar dött! Tacka vet jag sprocket! ;) 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Anstalter Postad 8 januari 2005 Författare Dela Postad 8 januari 2005 jaaaaa ;) 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Postad 8 januari 2005 Dela Postad 8 januari 2005 Filmen går ju inte att se på... Eller så är det min dator som är mupp 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Postad 8 januari 2005 Dela Postad 8 januari 2005 Nu har jag äntligen kollat på den. Och den var väldigt bra. Det är väl onödigt att gå in på allt som funkade och var bra, för det va ju det mesta, men det som JAG tyckte va mindre kan jag ju ta upp :) Berättar rösten....fan ja vet inte asså, visst är den lustig, men passar den verkligen till en så seriös och välgjord film? Jag personligen tyckte att den sänkte filmen liiiiiiite, det lät lite töntigt ;) Musiken, ok, detta är ingen stor sak, men jag märkte att jag började bli irriterad på att samma truddelutt spelades om och om igen under hela filmen (well under det mesta av den iaf) Annars kan jag inte komma på något som va dåligt, så detta va enligt mig en mycket, mycket bra film. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Hail2TheKingBaby Postad 9 januari 2005 Dela Postad 9 januari 2005 Mycket bra som sagt 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Anstalter Postad 9 januari 2005 Författare Dela Postad 9 januari 2005 ahh thx!!!!! Själv tycker jag berättarrösten e underbar, perfekt imitering av en gamal berättarröst jag har hört i många dolumentärer(vet inte vad han heter) men visst e den lite lustig :D [citat=Lasse_laser]Filmen går ju inte att se på... Eller så är det min dator som är mupp[/citat] Det e nog din dator som e lite muppig.... 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Gussyl Postad 11 januari 2005 Dela Postad 11 januari 2005 Jag tycker berättarrösten var bra. Den lättade upp ett annars ganska tungt ämne. Rolig men saklig. Snygga animationer inne i datorn och som eftertexter. Well done. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
TDA Postad 11 januari 2005 Dela Postad 11 januari 2005 Sjysst film fast jag håller med om att killen som försöker härma Hans Vilnius sänker det hela lite. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Wilhelm Postad 11 januari 2005 Dela Postad 11 januari 2005 http://spacelabfilm.ath.cx/datorer&musik/content.php?content.1 en nerlagd hemsida jag hade ambisioner att göra till ett trevligt ställe förut... Men den är som sagt nerlagd... men det står lite om persondatorns historia där. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Anstalter Postad 11 januari 2005 Författare Dela Postad 11 januari 2005 [citat=TDA]Sjysst film fast jag håller med om att killen som försöker härma Hans Vilnius sänker det hela lite.[/citat] ehhmm...försöker!? det e ju skitlikt!......Men om det skulle varit ett megaseriöst projekt kanske man skulle tagit en annan röst ifs... trevlig liten sida wilhe.. var det ingen som gillade himmlen till rymd-animationen eller molnanime i slutet av filmen??? eller varför inte det i början? 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
ash Postad 13 januari 2005 Dela Postad 13 januari 2005 såg den på dreamhack... vilken plats kom den på? (låg och sov) 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Anstalter Postad 13 januari 2005 Författare Dela Postad 13 januari 2005 Den kom på förstaplats....Jo, det var nog många som låg o sov då, movie animation-tävlingen var säkert 24 h försenad också :s 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Alexandra Postad 13 januari 2005 Dela Postad 13 januari 2005 Ja du :) Ett klart MVG om det är en vanlig projektpresentation i skolan, beror iofs kanske på vilken nivå du läser på, men men... roligare än en powerpointredovisning. Jag hade nästan glömt bort hur hysteriskt rolig scenen från Zoolander är! Jag skrattar lika gott åt det varje gång! Lysande att klippa in den. Och om jag inte har fel så är det väl lite Hans Zimmer (Gladiator) ni hedrar er själva med i slutet... kunde ni väl gott få göra ;) 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Anstalter Postad 13 januari 2005 Författare Dela Postad 13 januari 2005 haaa, zoolander e heaton....Ja, låna lite soundtrack från matrix och gladiator och mainlåten var Enya 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Per_växjö Postad 18 januari 2005 Dela Postad 18 januari 2005 Utmärkt! Hur bra som helst! Fast berättarrösten kunde varit mer allvarlig men annars välgjord! 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Anstalter Postad 15 februari 2005 Författare Dela Postad 15 februari 2005 host host... 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Postad 15 februari 2005 Dela Postad 15 februari 2005 Kan inte heller se filmen. Min dator har inte codecen som krävs. Synd. Får ta och kolla på den från nån annan dator vid nåt senare tillfälle. Lovar att återkomma med kommentar! 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
viktor_j Postad 26 februari 2005 Dela Postad 26 februari 2005 Tjenare! Alla dina filmer är ju super. Vart får du ideérna ifrån? MVH// Viktor 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Anstalter Postad 26 februari 2005 Författare Dela Postad 26 februari 2005 vilka ideér menar du? Jag tror inte jag har mer ideér än nån annan :s men ja...super låter ju bra :D Och angående codecen så brukar den komma med om man t ex powerdvd eller kan du ju bara dra ner en version av VLC så ska det nog fixa sig... 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
sir_flint Postad 26 februari 2005 Dela Postad 26 februari 2005 Tycker filmen var helt ok, men har svårt att förstå vad Grafikkort och CPU har med historian om du inte visar det genom en bättre jämförelse på vad som fanns innan. Annars så tycker jag filmen var toppen, ett plus i kanten för att den var så kort men ändå visade så mycket av det goda om man så säger. Kolla gärna våran site, =) http://www.clayproductions.se 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Anstalter Postad 27 februari 2005 Författare Dela Postad 27 februari 2005 ja det med cpu och grafikkort har väl inte så mycket med historia att göra men vi kände för att ta med det. Typ, vi kunde göra det så då gjorde vi det... Kolla eran sida, ni verkar vara seriösa...era filmer e säkert bra. tack o hej 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
sir_flint Postad 27 februari 2005 Dela Postad 27 februari 2005 Kul att du gillade sidan. Jo seriösa är vi allt. =) Har en del små projekt på gång plus ett mega projekt som tidigast kommer spelas in 2008. Arbetar fortfarande på grundmanus till filmen. Tycker det ni hade gjort i 3d var snyggt och mycket imponerande. Vet själv hur det är att animera och bygga saker i 3d Studio max. Det tar ett tag. Fick ändå tillslut ihop en klocka som är en kopia av den jag har på armen. =) Mycket bra film om filmens historia må jag säga ännu en gång. Hoppas det kommer fler i samma klass. =) 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.