david- Postad 1 oktober 2010 Postad 1 oktober 2010 Hej! Skulle gärna vilja få lite hjälp av er vilken ni tycker är det bästa introt, som ska spelas innan filmerna börjar. Det finns två versioner, så var gärna snäll och skriv vad ni tycker, räcker med att ni skriver 1 eller 2 :) OBS: Kolla i 1080p eller 720p, annars är inte någon av dom särskilt snygga :P Nr.1 Nr.2 Tack :) 0 Citera
chadden Postad 1 oktober 2010 Postad 1 oktober 2010 tyckte båda var riktigt bra! Hur får du till glowen på första och så att texten reagerar på ljuset, hoppas du fattar vad jag menar:) 0 Citera
david- Postad 1 oktober 2010 Författare Postad 1 oktober 2010 tyckte båda var riktigt bra! Hur får du till glowen på första och så att texten reagerar på ljuset, hoppas du fattar vad jag menar:) Förstår vad du menar :) Du lägger på effekten CC Light Rays på ikonen, eller det du vill att den ska reagera på, då tar den automatiskt ljus från bilden den ligger på, sen gör du bara så centrum positionen på effekten rör sig neråt eller liknande på ikonen så ändras ljuset också :) 0 Citera
holgersson123 Postad 1 oktober 2010 Postad 1 oktober 2010 Jag tycker helt klart att första ser mer professionellt ut! 0 Citera
david- Postad 1 oktober 2010 Författare Postad 1 oktober 2010 Jag tycker helt klart att första ser mer professionellt ut! Håller faktiskt med dig. Den ser mer stilren ut, samtidigt som den kanske ser mindre avancerad ut :) 0 Citera
daarco Postad 1 oktober 2010 Postad 1 oktober 2010 Det beror till vad du ska använda dem! Den första skulle jag använda rent allmänt, och spara den andra till något speciellt projekt. Tänk det andra introt med lite dyster pianomusik och en kyrkogård på hösten...massor av vissnande löv som faller! 0 Citera
monnexs Postad 1 oktober 2010 Postad 1 oktober 2010 Jag tänker så här. Tycker båda var snygga men klipp två kanske har lite för många rörliga delar i sig för att man ska kunna fokusera på varumärket. I klipp 1 dras blicken mer åt loggan och jag tror det är lättare att sätta "Lindbergs Production" på minnet med det klippet. Animationen (klipp 1) hjälper i motsats till klipp 2 istället till att fokusera på varumärket. Men som sagt båda var snygga men röstar på klipp 1. 0 Citera
david- Postad 1 oktober 2010 Författare Postad 1 oktober 2010 Det beror till vad du ska använda dem! Den första skulle jag använda rent allmänt, och spara den andra till något speciellt projekt. Tänk det andra introt med lite dyster pianomusik och en kyrkogård på hösten...massor av vissnande löv som faller! Skulle faktiskt vara rätt snyggt. Typ att man justerar introt och anpassar den till vad filmen handlar om, alltså själva temat, som du menar med löv och liknande. Rätt bra idé. monnexs: Förstår vad du menar. Första är lite mer basic och mer stilren som kanske kan användas till fler olika filmer utan att man känner att det inte hör ihop, om du förstår vad jag menar. Introt och filmerna borde ju ha någon koppling i vissa lägen :) 0 Citera
bonne Postad 2 oktober 2010 Postad 2 oktober 2010 Gillar första mer. Skulle ta bort blur'en i slutet eller byta mot en annan blur. Kanske har mer glow på den och inte så hög blur och mer en fade ut i stället. Det drar ner lite av den simpla, proffesionella looken och ser mer basic after effects blur ut. Skulle också ta bort bevel på texten och bara ha vit text/ vit-mörk grå text med en ramp (utan att man ser att färgen ändras för mycket. bara för det inte ska va helt enfärgat.) Känns också alldeles för långsam, korta ner den till ungefär hälften. Den skarpa lilla lensflaren som kommer nere i högra hörnet är lite störande. Den är för skarp och drar iväg fokus från mitten. Lägg på en liten blur på den. Skulle nog personligen också haft en ramp i bakgrunden (igen, bara svart - något ljusare. så man knappt märker det. Det ska vara väldigt diskret). Skulle flyttat ner hela loggan lite också. Ljudet är väldigt bra och overall snyggt! De blev lite mycket kommentarer jag hade.. Mycket av det är ju subjektivt så du behöver inte bry dig om någonting jag säger om du inte vill :P 0 Citera
david- Postad 2 oktober 2010 Författare Postad 2 oktober 2010 Gillar första mer. Skulle ta bort blur'en i slutet eller byta mot en annan blur. Kanske har mer glow på den och inte så hög blur och mer en fade ut i stället. Det drar ner lite av den simpla, proffesionella looken och ser mer basic after effects blur ut. Skulle också ta bort bevel på texten och bara ha vit text/ vit-mörk grå text med en ramp (utan att man ser att färgen ändras för mycket. bara för det inte ska va helt enfärgat.) Känns också alldeles för långsam, korta ner den till ungefär hälften. Den skarpa lilla lensflaren som kommer nere i högra hörnet är lite störande. Den är för skarp och drar iväg fokus från mitten. Lägg på en liten blur på den. Skulle nog personligen också haft en ramp i bakgrunden (igen, bara svart - något ljusare. så man knappt märker det. Det ska vara väldigt diskret). Skulle flyttat ner hela loggan lite också. Ljudet är väldigt bra och overall snyggt! De blev lite mycket kommentarer jag hade.. Mycket av det är ju subjektivt så du behöver inte bry dig om någonting jag säger om du inte vill :P Jag förstår, kan hålla med dig också inom dessa områden. Ska testa och göra en med lite ramp och ta bort bevel och så. Klart jag tar åt mig, det är sjukt nyttigt med kritik från andra för att få fram ett resultat folk i allmänhet ska gilla :) 0 Citera
Davido Postad 2 oktober 2010 Postad 2 oktober 2010 bra jobbat!! jag tycker nr 1 är SPIK! Ren och snygg 0 Citera
monnexs Postad 2 oktober 2010 Postad 2 oktober 2010 Skulle faktiskt vara rätt snyggt. Typ att man justerar introt och anpassar den till vad filmen handlar om, alltså själva temat, som du menar med löv och liknande. Rätt bra idé. monnexs: Förstår vad du menar. Första är lite mer basic och mer stilren som kanske kan användas till fler olika filmer utan att man känner att det inte hör ihop, om du förstår vad jag menar. Introt och filmerna borde ju ha någon koppling i vissa lägen :) Ja precis. Fast det viktigaste borde väl ändå vara att loggan fungerar som marknadsföring, dvs att folk lägger Lindbergs Productions på minnet. Nu är jag ingen expert men oavsett vad filmens koppling är bör väll inte bakgrunden förta loggan. Den är väll till för marknadsföring av ett bolag. Om blicken dras för mycket åt det som händer runt omkring loggan finns ju risken att tittaren enbart tycker det är snyggt men inte kommer ihåg vilket produktionsbolag som gjort filmen. Då spelar det ju ingen roll hur snyggt det är för ingen kommer ihåg vem som står bakom produktionen. Hänger du med hur jag tänker? Om t.ex. det som är runt omkring rör sig för mycket, är för färgstarkt eller dyl så rör sig blicken automatiskt åt det hållet, ögat gillar att kolla på rörliga och färgstarka bilder. Det var därför jag föredrog klipp 1. Men som sagt jag är ingen expert och jag kan tänka mig att det är en hel vetenskap och det finns säkert spaltmeter att läsa inom ämnet. Edit: En fråga. Vad skulle du ta för att göra ett intro som beställningsjobb. DVS, en logga som är lite flashigare än bara text. En animerad variant liknande det du gjort som exempel. Skulle vara trevligt att ha en standard animering till mina kommande produktioner. Är dock fortfarande en amatör utan stora resurser men om det inte skulle kosta allt för mycket skulle helt klart vara värt det. 0 Citera
Tomtebo Postad 4 oktober 2010 Postad 4 oktober 2010 Ha båda och använd dem till olika projekt. 0 Citera
GutteG Postad 17 oktober 2010 Postad 17 oktober 2010 Varför är det ett lönnlöv i loggan om du heter Lind-berg? 0 Citera
david- Postad 17 oktober 2010 Författare Postad 17 oktober 2010 Varför är det ett lönnlöv i loggan om du heter Lind-berg? Varför har Microsoft ett fönster när de heter Micro-soft? :) 0 Citera
Mega99 Postad 18 oktober 2010 Postad 18 oktober 2010 Varför har Microsoft ett fönster när de heter Micro-soft? :) Det har de inte. Microsofts logga utgörs officiellt endast med deras namn i en speciell font. Däremot visas det ofta i samband med fönster-loggan, som då representerar deras mest lönsamma produkt, dvs operativsystemet Windows. Lönnlövet är random men fint oavsett :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.