Bleckert Postad 14 september 2010 Postad 14 september 2010 Ett reklamprojekt som mitt företag, Bakåtkupad Produktion, gjorde åt Bilsalongen i Grästorp nu i sommar. Kommer gå på TV4-Väst och TV4-Skaraborg från idag! (de 5 översta klippen) http://www.youtube.com/results?search_query=Bilsalongen+gr%C3%A4storp&aq=f Filmad med Canon Eos 7d 0 Citera
jolt_jokern Postad 15 september 2010 Postad 15 september 2010 fint :) fick ni betalt per film eller en summa för alla? 0 Citera
Bleckert Postad 15 september 2010 Författare Postad 15 september 2010 Vi sålde in hela konceptet ihop med tv så de beställde alla filmer på en gång! 0 Citera
plf66 Postad 17 september 2010 Postad 17 september 2010 När jag ser en sådan här reklamfilm så funderar jag på varför jag eventuellt ska välja att köpa en BMW i Grästorp, där man inte ens kan stava sin egen slogan. Personligare är inget namn, och ska ju därför inte på svenska skrivas med inledande versal, utom just här när jag skrev det först i en mening. Jag tycker det är detaljer som drar ned helhetsintrycket enormt. 0 Citera
Dahl Postad 17 september 2010 Postad 17 september 2010 När jag ser en sådan här reklamfilm så funderar jag på varför jag eventuellt ska välja att köpa en BMW i Grästorp, där man inte ens kan stava sin egen slogan. Personligare är inget namn, och ska ju därför inte på svenska skrivas med inledande versal, utom just här när jag skrev det först i en mening. Jag tycker det är detaljer som drar ned helhetsintrycket enormt. Jisses! I en reklamfilm så skulle jag vilja säga att det står en ganska fritt att använda ord och bokstäver som man vill för att föra fram budskapet. Annars skulle man ju även tillägga att det inte är en fullständig mening. Snygg film! 0 Citera
Bleckert Postad 17 september 2010 Författare Postad 17 september 2010 När jag ser en sådan här reklamfilm så funderar jag på varför jag eventuellt ska välja att köpa en BMW i Grästorp, där man inte ens kan stava sin egen slogan. Personligare är inget namn, och ska ju därför inte på svenska skrivas med inledande versal, utom just här när jag skrev det först i en mening. Jag tycker det är detaljer som drar ned helhetsintrycket enormt. Får nog hålla med Dahl där, versaler och gemener i reklam är nog inget du ska stirra dig blind på för då kommer du ha att göra. Har inte hört från någon att den lilla detaljen skulle dra ner helhetsintrycket men du slipper köpa bilen där om du känner att det blir för mycket. Tack för komplimangen Dahl! 0 Citera
plf66 Postad 17 september 2010 Postad 17 september 2010 Nu fick du i alla fall höra det första gången. ;-) BMW har ju höga ambitioner många gånger, men uppenbarligen inte överallt. Som du säger så har du ju redan uppmärksammat problemet med språk många gånger, och då kanske det är synd att reklammakare inte vill mer. 0 Citera
JRvideo Postad 17 september 2010 Postad 17 september 2010 Fin film hade inte gjort det bättre själv. Ser hur bra ut som helst, Verkligt fint foto och sköna klipp. Vad fångade Ni ljudet med? Jag fastnade dock lite i sloganen. " Mycket personligare " låter inte bra, Mycket mer personligt låter bättre. Tänk på BMW reklamen Move your Mind.....Tre ord....eller var det peugot? :-) Sen undrar jag vem föraren är, han presenterar sig som jag. En mening till om hans identitet hade hjälp mig som konsument att lättare indentifera mig med honom. Sen börjar han ju på bilhallen, åker från vänster till höger i bild vilket skapar känslan av att han är på väg iväg inte tillbaks "hem". Speakern slutar med att säga att " Så det är därför jag åker till bilsalongen i grästorp " Men vart åker han? Tillbaks till Grästorp? Att stora och små bokstäver reglerna inte verkar gälla i reklamvärlden är ju bara coolt. Tack för visningen! Grymt! 0 Citera
Mega99 Postad 17 september 2010 Postad 17 september 2010 Sen börjar han ju på bilhallen, åker från vänster till höger i bild vilket skapar känslan av att han är på väg iväg inte tillbaks "hem". Speakern slutar med att säga att " Så det är därför jag åker till bilsalongen i grästorp " Men vart åker han? Tillbaks till Grästorp? Jag reagerade också på detta, det kändes lite konstigt. Flera klipp skiljer sig även på färg - Ett exempel är i BMW Kort 1 @ 0:04, utzoomat är bilden mer lilatonad, sen zoomar den in och allting är mer neutralt. Annat exempel är i BMW 3 @ 0:07. Men i sin helhet ser det ju väldigt snyggt ut. Ljudet är topp (Y), och videon har ett bekvämt flyt i sig. Great work :) 0 Citera
Bleckert Postad 17 september 2010 Författare Postad 17 september 2010 Tack för den fina kritiken. JRvideo: Ljudet (omgivningsljudet) är fångat med en röde NTG-3 med zeppelinare och "katt". V.O:n vet jag inte då det var vår ljudleverantör som fixade det. Sloganen är inget vi själva varken tagit fram eller påverkat utan är handlarens egen sedan länge. Det var den de använder och den vi slulle använda. Vem föraren är? förstår inte vad du menar. Frågan om vart han åker är ju naturligtvis lite tvetydig men tanken är ju att det är en nöjd kund som åker från Bilsalongen och vi hör hans tankar, därför ankommer han till Trollhättan, Vänersborg och Skaraborg i de tre filmerna. Mega99: Färgskillnaden är så marginell och varierande beroende på tv/skärm att det i princip är obefintlig, så för reklamfilmen som helhet och i sitt budskap inte påverkas alls. Men visst, granskar man det med en mikroskopisk lupp så kan man hitta fel i det mesta. Jag tackar dock för kritiken då jag är medveten om att om jag postar filmen här så kommer den bli granskad. mvh Bleckert 0 Citera
bonne Postad 18 september 2010 Postad 18 september 2010 Mycket snyggt fram till bmw loggan kommer ner uppifrån i slutet. Lite eas på keyframen eller ett annat sätt att få in den på skärmen så hade det varit mycket bättre. Detta tänker ju som tur är inte "vanligt" folk på som ser reklamen. Själva filmandet, ljudet och klippningen som annars väldigt proffesionellt ut. Keep it up! 0 Citera
Linusss Postad 18 september 2010 Postad 18 september 2010 Ligger ni bakom själva idéen också? 0 Citera
Bleckert Postad 18 september 2010 Författare Postad 18 september 2010 Ja vi har inte arbetat med någon reklambyrå här utan vi har endast haft deras slogan som "fast" utgångspunkt. Vi jobbade efter att göra en film som håller hög exklusiv look men samtidigt har lokal förankring i både handlaren och dess säljare och de geografiska områden de vänder sig till, alltså Trollhättan, Vänersborg och Skaraborg. 0 Citera
JRvideo Postad 18 september 2010 Postad 18 september 2010 Hej Jag var otydlig, Jag menade att jag hade svårt att se samanhanget med vad han pratar om och bilderna. Men o man tillhör målgruppen som ska se detta, de som bor där och känner igen sig. Ja då är det en annan sak. Glömde att den var lokal. Dryga Stockholmare som mig har svårt att känna igen sig utanför tullarna :-) Kollade alla era andra filmer på Er sida. Riktigt bra måste jag säga. Svårt att ge bra kritik när man inte filmar på samma nivå själv. Ser fram emot mer kul från Er! 0 Citera
Bleckert Postad 18 september 2010 Författare Postad 18 september 2010 Mycket riktigt så är platserna handplockade då de har en hög igenkänningsfaktor för folk som bor i området. Så det är nog inte bara "dryga" stockholamar innanför tullarna som inte känner igen sig utan de flesta som inte bor i området. Men på sätt och vis var det ju bra att du glömde bort att den var lokal eftersom att vi strävade efter en look som var i nivå med rixreklamer, och det tycker i alla fall jag att vi lyckats med. Kul att du gillade grejerna på hemsidan. En ny sida är på gång i höst men då vi måste prioritera kunderna före vår egen hemsida (vi gör hemsidan själva och säljer även hemsidor till andra) så tar det lite tid. Men framöver kommer det förhoppningsvis en del nytt både i filmväg och ny sida. 0 Citera
Bleckert Postad 24 september 2010 Författare Postad 24 september 2010 Här kommer en nedbrytning av gradingen i filmen för de som tycker det är spännande! http://www.vimeo.com/15222700 Orginalfilmer: http://www.youtube.com/results?search_query=Bilsalongen+gr%C3%A4storp&aq=f 0 Citera
Max_H Postad 24 september 2010 Postad 24 september 2010 Snygg CC. Får man köra tvärs över torget i Vänersborg nu alltså... ;) ? (Fick man inte på min tid - bodde i VBG mellan 1979 > 1995) 0 Citera
Bleckert Postad 27 september 2010 Författare Postad 27 september 2010 Tack! I filmens värld finns inga regler ;) 0 Citera
MooDHooDs Postad 29 september 2010 Postad 29 september 2010 Har inte läst övriga kommentarer... Väldigt fin produktion. Dock störde jag mig lite på att de visade en saabprodukt så tydligt i reklamfilmen. Förutsätter ju såklart att bilfirman endast säljer bmw, om inte spelar det mindre roll antar jag... Möjligen en petitist. 0 Citera
Bleckert Postad 30 september 2010 Författare Postad 30 september 2010 Det senaste är ju att det kommer sitta BMW motorer i Saabarna! ;) http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/saab-och-bmw-informerade-om-motorsamarbetet_5421427.svd Viggenplanet är ett känt landmärke och vi ville ha med det för att ge filmen lokal förankring. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.