Gå till innehåll

Recommended Posts

• 2 månader senare...
Postad

Denna lista kan bli väldigt lång, tror inte man skulle kunna se all film man ville (borde) om man så var ekonomiskt oberoende och satt och kolla film 24/7.

Men "Where there's a will - and there is a fucking will - there's a way - and there is a fucking way"

Postad

Hur kan ni glömma stört sköna rullar som The Little Shop of Horrors (1960) och Gökboet (1975)

Ok att Jack Nicholson är med i både men det är inte ända anledningen att se dom.

Postad

När Al Pachino och Robert Deniro möts på ett café över en kopp kaffe i filmen Heat går de rysningar. Likaså i det "tragiska" slutet på flygplatsen, en av världens 10 bästa filmer enligt mej. Bland de bästa actionfilmerna någonsin. Sen så e ju alltid "fäbojäntan" en given kult-klassiker(för att bli seriös)! Haha!

Postad

[citat=mono]När Al Pachino och Robert Deniro möts på ett café över en kopp kaffe i filmen Heat går de rysningar. [/citat]

Har aldrig förstått varför så många får rysningar när de två största möts i denna scen. Kan förstå konceptet till varför man skulle kunna få rysningar, men hela scenen är inte så värst genomarbetad. För att få folk att känna rysningar, vill säga. Sen kan det ju bara vara min åsikt. Men är det scenen eller själva konceptet med "två största" som utlöser rysningar? Jag skulle nog påstå det sistnämnda.

Postad

[citat=_nemo_]Självklart är det för att dessa 2 giganter spelar mot varandra för första gången.[/citat]

Japp, tänkte väl det. Scenen som det snackas så mycket om är inte riktigt så intensiv som den kunde ha varit. Jag menar, här har vi ju två explosiva psykopater från TAXI DRIVER och SCARFACE, för att inte nämna DOG DAY AFTERNOON och RAGING BULL, och så är scenen ett sömnpiller... Okej, jag överdriver. But it´s not all that!

Postad

Skulle kanske ha blivit coolt ifall Al Pacino spelade Jamie Foxx roll i Collateral och Al Pacino tog över Tom Cruise's roll, eller tvärtom. Hursomhelst, Al Pacino och Robert de Niro i Collateral, det hade varit något. Även fast Collateral är grym som den är nu :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...