Dr.waga Postad 31 januari 2005 Postad 31 januari 2005 Chinatown!!!!!! Jack Nicholson i regi av Roman Polanski, kan det bli bättre? 0 Citera
Christian van Caine Postad 2 februari 2005 Postad 2 februari 2005 Skulle väl vara Fearless Vampire Killers, Vampyrernas Natt, av densamme då! 0 Citera
ragnjj Postad 3 april 2005 Postad 3 april 2005 Denna lista kan bli väldigt lång, tror inte man skulle kunna se all film man ville (borde) om man så var ekonomiskt oberoende och satt och kolla film 24/7. Men "Where there's a will - and there is a fucking will - there's a way - and there is a fucking way" 0 Citera
Ammoniak Postad 7 april 2005 Postad 7 april 2005 Hur kan ni glömma stört sköna rullar som The Little Shop of Horrors (1960) och Gökboet (1975) Ok att Jack Nicholson är med i både men det är inte ända anledningen att se dom. 0 Citera
Asterix Postad 7 april 2005 Postad 7 april 2005 Besökarna, svensk skräckfilm från 1988. http://www.imdb.com/title/tt0094730/ Den enda svenska skräckfilm jag sett. Invasion from outherspace (fick pris för världens sämsta film). 0 Citera
Knodel Postad 7 april 2005 Postad 7 april 2005 Björnen.. jätte-fijn-fijn fijm! :) Annars är "Min Vän Mack" en film man bara måste se :D Slabbidabb! ;) 0 Citera
mono Postad 8 april 2005 Postad 8 april 2005 När Al Pachino och Robert Deniro möts på ett café över en kopp kaffe i filmen Heat går de rysningar. Likaså i det "tragiska" slutet på flygplatsen, en av världens 10 bästa filmer enligt mej. Bland de bästa actionfilmerna någonsin. Sen så e ju alltid "fäbojäntan" en given kult-klassiker(för att bli seriös)! Haha! 0 Citera
final_cut Postad 8 april 2005 Postad 8 april 2005 [citat=mono]När Al Pachino och Robert Deniro möts på ett café över en kopp kaffe i filmen Heat går de rysningar. [/citat] Har aldrig förstått varför så många får rysningar när de två största möts i denna scen. Kan förstå konceptet till varför man skulle kunna få rysningar, men hela scenen är inte så värst genomarbetad. För att få folk att känna rysningar, vill säga. Sen kan det ju bara vara min åsikt. Men är det scenen eller själva konceptet med "två största" som utlöser rysningar? Jag skulle nog påstå det sistnämnda. 0 Citera
_nemo_ Postad 8 april 2005 Postad 8 april 2005 Självklart är det för att dessa 2 giganter spelar mot varandra för första gången. 0 Citera
final_cut Postad 8 april 2005 Postad 8 april 2005 [citat=_nemo_]Självklart är det för att dessa 2 giganter spelar mot varandra för första gången.[/citat] Japp, tänkte väl det. Scenen som det snackas så mycket om är inte riktigt så intensiv som den kunde ha varit. Jag menar, här har vi ju två explosiva psykopater från TAXI DRIVER och SCARFACE, för att inte nämna DOG DAY AFTERNOON och RAGING BULL, och så är scenen ett sömnpiller... Okej, jag överdriver. But it´s not all that! 0 Citera
_nemo_ Postad 8 april 2005 Postad 8 april 2005 Skulle kanske ha blivit coolt ifall Al Pacino spelade Jamie Foxx roll i Collateral och Al Pacino tog över Tom Cruise's roll, eller tvärtom. Hursomhelst, Al Pacino och Robert de Niro i Collateral, det hade varit något. Även fast Collateral är grym som den är nu :) 0 Citera
Usarpe89 Postad 8 april 2005 Postad 8 april 2005 Bad taste Evil dead trilogin Nightmare on elm street Edward Scissorhands Shaun of the dead Matrix Psycho American history X Ringu Sjätte sinnet :) 0 Citera
Maakka Postad 10 april 2005 Postad 10 april 2005 "Reine och Mimmi i fjällen" är den enda filmen man behöver se! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.