bassbucket Postad 28 januari 2010 Postad 28 januari 2010 Känns lite överdrivet i bildspråket. Det är splitscreen och alla möjliga effekter om och om igen. Det är ju rätt snyggt, men det blir lite för mycket för min egen del. Emellanåt känns det inte ens som en skatefilm utan bara massa random klipp på allt annat. Kollade lite över 3 minuter, det kanske blir annat sen. Snyggt men en aning grötigt. Men det är säkert så många skatefilmer ser ut? 0 Citera
DDeridex Postad 28 januari 2010 Postad 28 januari 2010 Bitvis riktigt snyggt filmat men du redigerar som en galen MTV producent som går på crack och nyligen upptäckt att det finns en massa effekter i redigeringsprogrammet. Koncentrera dig mer på klippen för de är riktigt bra om en hel del av dem vore raka klipp utan effekter. Det mest onödiga är att du ändrar storleken på bilden och ger den svarta kanter flera gånger i minuten. Men överlag så gillar jag trots allt filmen med tanke på den målgrupp den är avsedd för. 0 Citera
stängerniredan Postad 28 januari 2010 Postad 28 januari 2010 haha jag gillade redigeringen som fan! galet. 0 Citera
NoStress Postad 28 januari 2010 Postad 28 januari 2010 jag gillar detta. lite effekt-överdos är det men det märks att du lagt ner mycket tid på att få klippningen och effekterna att passa till musiken. just det tyckte jag var mycket bra. det verkar som att detta inte bara är en "skatefilm" utan mer som en hyllning till dina polare/ditt område/livsstilen eller så. jag tror det kanske hade varit intressantare om du skulle ha riktat in dig mer på det ena eller det andra. antingen gjort en riktigt fenomenal skatefilm, eller gått mer dokumentärt och fokuserat extra på människorna. Som sagt, jag gillade den som fan. bra jobbat! 0 Citera
volle Postad 1 februari 2010 Författare Postad 1 februari 2010 90 procent av folk här verkar vara ena jävla idioter. det var sista gången jag iallafall delade med mig av nåt. riktigt obildade kommentarer. som att man precis HITTAT effekter i redigeringen osv. luktar sån anonym, äcklig avundsjuka som bara svenskarna är riktigt bra på. jag personligen, jämför aldrig med min egna smak, utan låter kvaliteten tala för sig själv. objektivitet är en väldigt viktig faktor i mina ögon. nu var det lilla eländet över. ps. bara för att man inte gillar kinamat så är inte klinamat dålig... man ska inte svara på sånt man inte förstår. jag kommer aldrig mer besöka den här tråden, så slösa ingen tid på att svara...eftersom det bara blir slöseri med tid helt enkelt. förstå sig påare och svampar, tack för att ni finns. lejterrrrrrr. DS.s.s.s.s.s ' 0 Citera
Film smurfen Postad 1 februari 2010 Postad 1 februari 2010 - Konstigt att 90 % här skulle vara idioter, inte tänkt på om det är DIG det är nåt med? ;) PS. Om majoriteten säger att kinamat är dålig så är den det, okej? (Jag gillar kinamat). 0 Citera
bassbucket Postad 1 februari 2010 Postad 1 februari 2010 Kommentarer som "snyggt men för mycket effekter" får dig att göra uttalande om att vi som kommenterat är idioter. Läs alla inlägg igen, kolla filmen du delade med dig av och försök ta till dig det som är sagt. Inget fel i att använda massa effekter, men man borde fråga sig varför de används och om de kan användas på ett annorlunda sätt. Din film var grötig, men bitvis snygg, så är det med den saken. Och det verkar inte bara vara jag som tycker det. Bara för att du tycker om din film betyder det inte att alla andra gör det. Du sa det nog bäst själv. Om du väljer att fortsätta dela med dig av dina alster eller inte bryr jag mig inte alls om. Lycka till. 0 Citera
Mega99 Postad 1 februari 2010 Postad 1 februari 2010 Kommentarer som "snyggt men för mycket effekter" får dig att göra uttalande om att vi som kommenterat är idioter. Läs alla inlägg igen, kolla filmen du delade med dig av och försök ta till dig det som är sagt. Inget fel i att använda massa effekter, men man borde fråga sig varför de används och om de kan användas på ett annorlunda sätt. Din film var grötig, men bitvis snygg, så är det med den saken. Och det verkar inte bara vara jag som tycker det. Bara för att du tycker om din film betyder det inte att alla andra gör det. Du sa det nog bäst själv. Om du väljer att fortsätta dela med dig av dina alster eller inte bryr jag mig inte alls om. Lycka till. Precis. Kollade på filmen nu bara för att det blev sån uppståndelse. Början var ju riktigt snygg, sen blev det bara mer och mer och svårare och svårare att hänga med. Vissa effekter var som sagt en aning billiga. 0 Citera
Shelly Postad 1 februari 2010 Postad 1 februari 2010 Efter att ha kollat i två och en halv minut så börjar det kännas lite segt. Kanske hade det känts mindre segt om man hade en snabbare låt? Då hade kanske också de snabba klippen och effekterna känns bättre? (Stängde av ljudet och satte på Sabotage istället, blev lite bättre i mitt tycke, fast allt blir bättre med den låten dock) Effekterna hela tiden, färg och svartvitt från och till… det känns rörigt och lite organiserat, inget mönster heller utan det är en väldig blandning. Jag blev tvungen att kämpa mig igenom hela filmen, kändes alldeles för lång. Kanske om man hade haft ”pauser” med lite längre scener? Lite prat, verkade som om det finns en del kul samtal som man skulle kunna höra mer av. Men jag är en sucker för skatefilmer så jag gillar det men, för lång och musiken är lite seg. Ah! Tanten vid 5:50 har skrikit åt mig flera gånger då jag är i stan. 0 Citera
NoStress Postad 1 februari 2010 Postad 1 februari 2010 jag personligen, jämför aldrig med min egna smak, utan låter kvaliteten tala för sig själv. ?????????????????????????? 0 Citera
monnexs Postad 7 februari 2010 Postad 7 februari 2010 Jag diggar filmen. Tycker den var experimentell och originell. Gillade hur du hade blandat den dokumentära stilen med lite likt MTV och musikvideos. Förövrigt är filmsmak högst subjektiv så tror inte man får ta åt sig bara för att andra har en annan smak eller ogillade den. Så är det med allt kreativt, musik, böcker och film. Ta åt dig av det du tycker det ligger något i och utvecklas på så sätt. Många hade dessutom positiva saker att säga om den. Det är inte alla förunnat. Keep up the good work! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.