Gå till innehåll

Du ritar fult


Danell

Recommended Posts

En kortfilm producerad av Crazy Pictures 2009. Var en av de tio finalisterna i 1km film i Stockholms Filmfestival och vann bästa klippning på Novemberfestivalen.

"På ett rytmiskt och distanserat sätt blir klippningen den sammanfogande länken i denna svarta historia. Sällan har en brottsbekännelse blivit mer visuell! Jubel och tack!"

 

Regi: Victor Danell

Manus: Christoffer Nordenrot

Producent: Albin Pettersson

 

&fs=1">&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="349" allowfullscreen="true">

Länk till kommentar
Share on other sites

Asså ni är så jävla grymma så det finns inte!

 

Grymt jobbat Danell! Älskar cinematografin. Fick en liten känsla av butterfly effect i stilen.

 

Filmen höll mig intresserad hela vägen, antar att det var de snygga bilderna blandat med bra skådespeleri som gjorde det.

 

Snart borde ni väl ha bevisat tillräckligt för att få göra svensk biodebut.

 

Jobbade huvudpersonen som lärare?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Ljudet gjorde hela denna lilla film, det har ni lyckats perfekt med.

 

Skitkul att ni säger det. Vi hade riktigt problem med hur vi skulle vinkla ljudet. Olle, våran ljuddesigner, gick typ in i väggen för att vi inte fick till det. Ena stunden lät filmen som en reklamfilm för MTV.

 

Men som alltid slutade det med att man gick tillbaka till sin första vision och idé, att berätta en historia där vi sätter publiken i samma sitts som huvudkaraktären. Vi ser det han tänker, därför bör vi även höra vad han tänker, och inget mer. Jag själv blev väldigt nöjd med ljudet i slutändan. Det är den som sätter stämningen på hela filmen... som vanligt. Ljud är underskattat.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Trevlig film!

Fantastiskt skärpedjup på honom. Måste nästan veta vilken glugg som använts där.

Lycka till i Gbg-festivalen!

 

Jag är nästan säker på att det är en fast glugg av ljuskänslig karaktär.

 

Jag skulle gissa på en 50mm med en bländare nånstans mellan 1.4 till 1.8.

 

Jag är iaf övertygad om att du kan uppnå samma resultat med en sån lins.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...