Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

http://www.megavideo.com/?d=HJJNDDBJ

HANDLING:

Biffen och Bert är två goda vänner som gillar att dricka öl, lyssna på heavy metal och springa omkring och skrika utomhus.

De går ständigt på deras grannes nerver och en dag när han får nog av dem, beordrar han två torpeder att döda Biffen och Bert!

Filmen spelades in i mars 2009 under ett två veckor långt filmprojekt på Ede Skola i Delsbo, Hälsingland. En av de ansvariga för projektet var Dylan Williams, Ampfilm Studio.

Vi har fortfarande inte fått de färdiga resultaten av filmen men på grund av att min kompis hade kvar bandet och på grund av att jag kom ihåg hela filmen i huvudet kunde jag på några timmar klippa ihop en director's cut-version!

Jag funderar på att anmäla filmen till olika filmfestivaler. Vad tycker ni?

Postad

Angående att anmäla den till olika filmfestivaler..så har jag ett förslag. Lägg undan filmen i 5-10 år, plocka fram den och ta ett beslut då.

Jo, jag ser att ni har låg ålder, men ni behöver utvecklas en del först. Tex borde du göra nåt åt bakgrundsljudet från kameran.

Och nej, jag såg långt ifrån hela. Det blev sån kontrast när jag läste filmfestivaler och fick se anslaget på filmen.

• 2 veckor senare...
Postad

har ni improviserat allt eller gått efter manus?

Jag skulle nog inte ha skickat in den på nån festival, men fortsätt att göra film och att lära er så kan ni nog skicka in någon i framtiden.

Postad
oj, vilken kanonrulle. Skicka in till alla festivaler, ni kommer garanterat bli visade. Vinna alla priser mm.

Stop using sarcasm, some people can't tell the difference.. That's how we ended up with Wrong Turn 3 directed by Declan O'Brien..

• 4 veckor senare...
Postad
har ni improviserat allt eller gått efter manus?

Vi gjorde upp en storyboard som skiljde sig någonting från det slutgiltiga resultatet.

Skicka in alla filmer ni gör! Det enda som kan hända är att ni inte kommer med. Man måste synas i denna bransch, så skicka in allt.

Ha det gött!

Tackar! Det är alltid trevligt med lite stöd från de mer framgångna. :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...