Gå till innehåll

Rykten om Filmer och uppföljare


Eiik

Recommended Posts

Hoppas att ni gillar ämnet och kan slänga idèer och rykten till varandra...

 

 

Jag kan börja med ett Rykte om Evil Dead 4: Har läst runt och det är prat om att Sam Raimi och Bruce Campbell ska göra en 4:a efter Spider-man 3 och att Sam har börjat prata lätt med sin bror om olika idèer när de inte håller på med Spider-man 3. Men som de flesta vet så ska de va i en framtid(som visas i slutet på Army of Darkness)

 

Kommer åter med mer info när jag har luskat fram mer... eller om ni har något om detta eller någon annat rykte eller åsikt så skriv på bara....

Länk till kommentar
Share on other sites

Slungar också fram ett ryktet som jag inte har nån vidare koll på om det är sant eller falskt, även om jag dock tror på det senare.

 

En ny film av Quentin Tarantino, som skulle handla om Vincent Vega(John Travoltas karaktär i "Pulp Fiction") och Vic Vega(Micheal Madsens karaktär i "Reservoir Dogs"). Den skulle handla om att dessa två var bröder, och utspelas i Amsterdam, där dom ägde en bar av nåt slag(hasch-bar om jag inte minns helt fel). Någon mer specifik story har jag inte hört nåt om.

 

Det spekulerades även till och med om att den skulle få titeln "Pulp Fiction 2", men även titeln "The Vega Brothers" omnämndes.

 

Tror som sagt att det är bluff och båg alltihop, men det hade stått i en intervju med Tarantino i nån fransk tidning läste jag på internet nånstans.

 

Det va längesen och eftersom man inte hört nåt mer om det så blir det nog ingen sådan film, men man kan ju hoppas! :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Gött att se att ämnet funkar...

 

Men jag har oxå kollar runt det med Vincent Vega, och jag såg för 2 veckor sedan att Travolta är med på det(kanske pågrund att att de var Quentin som gav han "jobb" igen). Så jag tror till en viss del att det kan vara något sant i det som skrivs här...'

 

 

En nytt rykte är att Lèon 2 ska komma efter star wars ep3. Natalie Portman var i början negativ till den idéen(för typ ett år eller så), men nu verkar de som manuset är så bra att hon har sakt ja och att den ska handla(ett annat rykte) om att hon går i Lèon´s yrke pågrund av att en vän till henne blir mördad... Och att det ska bli någon koppling(kanske tillbakablickar från föra filmen) att hon visar mer på ett tänkande sätt hur hon mins Lèon och vad hon känner för han...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har hört rykte om en fjärde Indiana Jones-film, vilket skulle vara helt UNDERBART. Och det bästa av allt att Spielberg ska regissera och att Ford och Connery ska vara med...men jag är inte säker...

 

Även att nått manus hade skrivits men inte gillades av Spielberg så..???

 

Alla fall någon som hört nått?

 

Jag är väldigt glad att de ska göras en Evil Dead 4 men hört att Raimi inte ska regissera vilket gör mig väldigt LEDSEN.

Länk till kommentar
Share on other sites

Att det blir en "Indiana Jones 4" är väl så gott som helt givet. Trodde nästan t.o.m. att dom gått ut med det officiellt. Ryktena säger att Harrison har börjat träna för att komma i form inför rollen.

 

Kan även passa på att tillägga att ännu en film i Romeros "Living Dead"-trilogi är på G! Först snackades det om att titeln skulle vara "Twilight of the dead", men nu verkar den ha ändrats till "Land of the dead".

Länk till kommentar
Share on other sites

Thomas Kangers bok "Söndagsmannen", den fjärde i en serie om fem som handlar om Västeråspolisen Elina Wiik, ska filmatiseras av ett bolag i Hollywood. Handlingen som utspelar sig i Sverige och Norge ska förläggas till USA och Kanada och hela filmen blir på engelska. Och jag som satt och skrev på manus till första boken och hoppades på rätten till alla filmer!! :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu ska jag göra några lite gladare och säga att ja Indy 4 ska göras som en skrev och det är Steven Spielberg som ska börja på den och George Lucas kommer när han är klar med Star Wars ep 3(men jag vet att Steven Spielberg ska/gör War of the Worlds först) så jag tror att de kommer börja samtidigt på filmen. De va om Indy 4

 

Nu till Die Hard 4, den är säker för att Bruce skrev på att kontrakt att han skulle göra den om en film som bolaget inte skulle ge ut, att ge ut den iallafall.

 

Nu till Evil Dead 4, någon skrev att de va inte han som skulle göra den, jo han ska göra den men innan har de varit prat om att de skulle göra en remake på Evil dead 1 och då skulle inte han göra den bara produsera den och då viste de inte om Bruce C skulle göra rollen igen eller någon annan. Men så som jag har läst nu så är Sam och Bruce på samma plan och att kan komma en 4 som Sam gör och Bruce gör rollen som Ashly "Ash".... de är bara att vänta och se... (p.s de skulle ha kommit en 4 men sista filmen gick inte så bra så att de kunde göra en till, men de har jag läst någon annan stans).

Länk till kommentar
Share on other sites

Inglorious bastards är en italiensk krigsfilm av Enzo Castellari, med Bo Svenson och Fred Williamson. Tarantino planerar en nyversion.

Jag har läst en intervju där han säger att nästa projekt blir en martial art, hong kong old school, dubbad och dåligt synkad.

Länk till kommentar
Share on other sites

När det gäller vad Tarantino ska göra härnäst så blir man ju inte klok. I ena intervjun så är det Inglorius Bastards, sen är det Vega bröderna, sen har han snackat om Kill Bill 3 och en spinoff anime. Karln älskar film lite för mycket! :)

 

Angående Evil Dead 4, från Bruce hemsida, Are there any plans of making Evil Dead 4? No!. Men allt är ju möjligt.

 

Kan även tillägga att Romeros nya zombiestänkare enligt uppgift kommer att vara en musikal. Intressant grepp, dansande zombies! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA]Kan även tillägga att Romeros nya zombiestänkare enligt uppgift kommer att vara en musikal. Intressant grepp, dansande zombies! :)[/citat]

 

Det är inte den nya "Living Dead"-filmen som kommer att vara en musikal, utan en annan film han håller på med som heter "Diamond Dead". För mer info, kolla: http://www.imdb.com/title/tt0391076/

Länk till kommentar
Share on other sites

mmmm Evil Dead 4 längtar längtar...

Sam Raimi borde gått direkt på den istället för att följa trenden och göra Nyinspelning av asiatisk skräck (Ju-on: The grudge för er som inte vet) och det värsta av allt, Med Sara Michelle Gellar i en av rollerna.. man kräks.. kommer krävas mången plastikoperation innan man slutar asociera henne med buffy...

 

Hoppas också att Tarantino släpper Kill Bill temat nu och går tillbaka till Vega bröderna. jag tycker faktiskt inte om kill bill filmerna så mycket... dom kunde vart så mycket bättre.

 

Vad gäller Romeros nya så kan man ju lugnt säga att den kommer med all säkerhet att sopa en fet jävla matta med Resident Evil som han skulle ha regisserat först... men vissa filmbolag har väl helt enkelt bestämt sig för att kvalitet inte är nåt för dom...

 

Leon 2 Låter ju skit, det osar verkligen hollywood uppföljare lång väg...

Länk till kommentar
Share on other sites

Det spekuleras i att Moore håller på med en uppföljare till Fahrenheit 9/11

den skall isåfall heta "Fahrenheit 9/11 ½".

 

Detta är ingen uppföljare men tarantino kommer att producera en film med pierce brosnan(gamla james bond) och uma. Och det jag har hört så är det uma som allt kommer att kretsa runt. Det jag såg på någon "talkshow" så är tydligen tarantino trött på bond och vill att det skall ta ett slut så =)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Karras]

Vad gäller Romeros nya så kan man ju lugnt säga att den kommer med all säkerhet att sopa en fet jävla matta med Resident Evil som han skulle ha regisserat först... men vissa filmbolag har väl helt enkelt bestämt sig för att kvalitet inte är nåt för dom...[/citat]

 

Håller helt med om att Romeros nya kommer sopa mattan med RE. Det gör iofs de flesta filmer. :) Men vad jag har hört så fick inte Romero göra Resident Evil pga alla hans skumma krav. Ett exempel som nämndes var att alla zombies skulle ha solglasögon. Som snacket gick då så blev han helt enkelt för besvärlig och osamarbetsvillig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har lite kanske ny rykten om filmer till er men först vill jag säag något om:

 

[citat=Karras]mmmm Evil Dead 4 längtar längtar...

Sam Raimi borde gått direkt på den istället för att följa trenden och göra Nyinspelning av asiatisk skräck (Ju-on: The grudge för er som inte vet) och det värsta av allt, Med Sara Michelle Gellar i en av rollerna.. man kräks.. kommer krävas mången plastikoperation innan man slutar asociera henne med buffy...[/citat]

 

Okej att han producerar dom men han ska ju göra Spider-man 3 först och ett rykte som är sant är att han har pratat med Tobbe om att de skulle va 1 skurk eller 2 och vad han tycker vad som skulle va bäst. En sak till han ska göra eller producera en film vid namn Scarecrow.

 

[citat=Karras]Hoppas också att Tarantino släpper Kill Bill temat nu och går tillbaka till Vega bröderna. jag tycker faktiskt inte om kill bill filmerna så mycket... dom kunde vart så mycket bättre.[/citat]

 

Har hört att han ska göra en liten film till i samma anda för nu har han lärt sig att göra sådana filmer på en år och då frågar han sig, varför ska jag släppa det nu när jag har lärt mej de. Men Har oxå hört att han bara gjorde dom bara för att göra något innan Inglorious Bastards... vet inte vilken jag ska tro

 

[citat=Karras]Leon 2 Låter ju skit, det osar verkligen hollywood uppföljare lång väg...[/citat]

 

JAg tycker att 2:an va bra och om det är bra manus och gör den "lätt" och inte brasa på som de gör i Holli...

 

 

Men nu till de lite "nya"(de är gammla för mej):

 

Spaceballs 2 ska komma för att Star Wars 3 ska och det är tänkt att SB 2 ska vara klar och ska va på bio nära när SW 3 är ute. Melan är tillbaka, men vet inte om detta är en så bra idée...

 

The Italian job 2: vet inte så mycket men alla från 1:an är med som Mark och Charlize.

 

He-Man: Just nu kan jag bara säga att det är John Woo som producerar men om han är intresserad så får han regi. oxå.

Länk till kommentar
Share on other sites

En ska till:

 

Ni som vill se Doom spelet som film så ska jag bara säga grattis den kommer. Dwayne "The Rock" Johnson har skrivit på men han ska inte spela huvudrollen som den demon-slaktande marinsoldaten John Grimm. Den som har den rollen är Karl Urban(Sagan om ringen, The Bourne Supremacy och The Chronicls of Riddick.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...