Gå till innehåll

Rykten om Filmer och uppföljare


Eiik

Recommended Posts

 

Vet inte vad jag ska tycka om det, kan ju inte säga att jag är lika entusiastisk som jag skulle vara om de sa att Tomas själv skulle göra remaken, eller kanske Peter Jackson eller Sofia Coppola.

 

Förövrigt är jag ingen remake-motståndare, så bring it on. Men just nu håller jag på att dö av förväntan på att den svenska ska ha premiär någon gång!

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj. På den där verkar trailern låter det ju nästan som att det skulle vara en spansk produktion... men det är ju en ordentlig hollywood-rulle som det handlar om. ;)

 

Hörde förresten talas om den för första gången i, hör och häpna, en artikel i Illustrerad Vetenskap om just problemet att den fjärde dimensionen, normalt betraktad som "tiden", bara går framåt. Aldrig bakåt. Sedan har rykten, bilder och trailers krupit fram ur AICN med tiden...

 

Benjamin Button är en sån där rulle som tydligen skulle ha varit ett litet projekt, men vars budget har vuxit och vuxit på samma sätt som Benjamin själv bara blir yngre. Att den är regisserad av kritikerfavoriten David Fincher med Brad Pitt i huvudrollen är väl två av anledningarna till att filmen tillåtits göra så utan att cheferna gått in och jävlats med honom.

 

Jag vet inte... men det kändes bara som att det kunde vara värt att påpeka att filmen inte är spansk...

 

Här finns trailern i glorious quicktime HD:

 

http://www.apple.com/trailers/paramount/thecuriouscaseofbenjaminbutton/

 

Och i amerikansk youtube-språk:

 

Och för att kommentera de andra ryktena...

 

Låt Den Rätte Komma In - det vore ju kul om den släpptes här i sverige innan den obligatoriska remaken hinner göras. Jag har ju iochförsig bara hört gott om den men jag är minst sagt skeptisk. Vampyrfilmer blir ju oftast blaj, vet inte om jag sett något av värde sedan Intervju-rullen. Skulle väl vara den där Kiss of the Vampire som bjöd på något annorlunda. Svensk Vampyrfilm? Nä usch, "MINNS FROSTBITEN!" säger jag bara. Svensk Vampyrfilm med ungar??? Hade det inte varit för uppståndelsen skulle jag aldrig tänkt att det var något mer än ett specialavsnitt av lassemajas detektivbyrå...

 

Och något nytt då?

 

tja... Alla ny-anime-frälstas hat-objekt/favorit Dragonball har ju gjorts i amerikansk tappning. Producerad av Stephen Chow, vilket ju bådar gott. Regisserad av James Wong vilket delat åskådarna lite, jag gillar grabben för Final Destination (ja, faktiskt, jag gillar dom filmerna) och ett av favoritavsnitten till ArkivX, Musings of a Cigarette Smoking Man. Med Chow Yun Fat som Mäster Kame Sennin, aka Master Roshi i staterna, och filmen ska berätta början av serien (den innan "DB" blev "DBZ"). Resultatet?

 

Teasern bådar fan inte gott. trött och oinspirerad action utlovas och fansen rasar över alla detaljer som åsidosatts och/eller helt brutit mot reglerna. Jag själv följde mangan från första till sista svenska utgivna bok och jag gillade den där pre-Z perioden pga humorn som var riktigt vågad men som troligtvis inte tillåts komma igenom amerikaniserad sex-skräckslagna censur. Men intresset falnade innan jag ens försökte se animen på miljontals avsnitt... Eller kommer vi få se Master Roshi utpressa Bulma? För att han ska ge henne sin Drak-Kula så måste han få se hennes trosor, hon går med på det och drar upp kjolen och vet inte om att Goku snott dom under natten. Roshi får då se hela härligheten på fjortonåriga tjejen, blodet sprutar ut ur näsan och han får nästan hjärtattack. Ja, gubbfan var ju rent pervers, men hans "klapp-klapp"-mentalitet var en stor behållning för hans karaktär som annars kunde vara en vanlig tråkig mäster i ett tempel på ett berg.

 

Frågan är ju om den gammla kinesiska The Magic Begins ändå kanske bättre fångar humorn trots sin cheesighet?

 

teasern på amerikanska:

 

 

Tackade Chow Yun Fat nej till Red Cliff för den där? :l

 

klipp från kinesiska förra liveaction-filmatiseringen:

 

Vad fan säger han 1:44? Tänk att den gick igenom rasist-censuren? ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...