Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej

Jag ville få explosionen att se så verkligt ut som möjligt. La inte särskild mycket tid på det, men här är resultatet:

Hur är den? :)

EDIT: Gjort från en stillbild.

Postad

Jag tyckte de såg riktigt bra ut :) Jag hittar faktist inget att klaga på, kanske skulle kunna kommit lite mer "skrot" ut bara, men annars jätte bra. Fågelkvittret i början var ju lite kul också ...

Postad
Riktigt bra! Hur har du gjort det?

Med hjälp av lite Action Essentials 2 Elements och lite andra saker :)

Still bild > Lagd till lite elements (Explosion, Eld, Rök, "debris", glas, osv.) > kamerarörelser & kameraskak > Ljudeffekter .. och sen .... BOOM :D

Postad

Vet inte hur mycket man kan säga om något som till störst del är Action Essentials 2.

Här har du ju i princip bara tagit en färdig explosion och färdig debris, och satt det på en still bild- Jag behöver lite mer för att imponeras. Kolla in 3d Camera Mapping och få lite liv i bilderna =)

Postad

tänkte precis säga att det såg ut som Action Essentials 2. Men visst det är lite störande när alla kläcker ut tex scary face så fort han har gjort en sådan tutorial men samtidigt måste jag säga att den Essential är sjukt grymt bra gjort och man kommer kunna använda sig utav den hur mycket som helst. Sjukt snyggt gjort! :)

Postad

Verkligen snyggt : )

Faktiskt bland det bästa jag har sett.

Mängden skrot som flyger ut är ju upp till regissören (du). Ingen explosion är ju den andra lik.

Postad

Mängden skrot som flyger ut är ju upp till regissören (du). Ingen explosion är ju den andra lik.

Fast skroten som flyger är ju också Action Essentials klipp.

Postad

Tack igen för alla fina svar ;)

Vet inte hur mycket man kan säga om något som till störst del är Action Essentials 2.

Här har du ju i princip bara tagit en färdig explosion och färdig debris, och satt det på en still bild- Jag behöver lite mer för att imponeras. Kolla in 3d Camera Mapping och få lite liv i bilderna =)

Du har rätt, jag brukar inte bara "kopiera tutorials". Men den här gången såg AE2 för coolt ut så jag var tvungen att testa det :) Videon är egentligen bara test av AE2 om jag nu glömde säga det.

Postad
Jag tycker inte att det spelar någon roll vilka verktyg man använder, även om det är presets. Det är resultatet som räknas, och resultatet tycker jag blev riktigt bra i detta fallet.

Sant faktiskt. Men man ska inte bara kopiera tutorials och göra exakt samma sak, då blir det inte lika roligt ;)

Postad

imponerande :) Du har kännsla för det där, inte många som har det ;) Hoppas få se mer av dig inom kort :D Keep on going;)

/Patrik

Postad
@ Raw, Tack :) Det är exakt det jag vill höra :P Såna fina svar får mig att fortsätta ;)

Ja, han får gärna utveckla svaret lite =/ Är också nyfiken vad denna "Känslan" är, då jag till motsats tycker att du borde lagt ner lite mer tid på det- Och med "Det" menar jag bakgrunden. Finns så mycket man kan göra med bara en stillbild, annat än att slänga på lite shake och färdiga explosioner.

Ser snyggt ut gör det ju, men det är så väldigt simpelt- Det är det jag vill att du ska fördjupa dig i. Kommentarer som Raws tycker jag känns orättvist mot dig när det finns så mycket mer du kan göra (lära?).

Hoppas på att få se lite mer avancerade -Action Essentials 2 tester- framöver.

Postad
Ja, han får gärna utveckla svaret lite =/ Är också nyfiken vad denna "Känslan" är, då jag till motsats tycker att du borde lagt ner lite mer tid på det- Och med "Det" menar jag bakgrunden. Finns så mycket man kan göra med bara en stillbild, annat än att slänga på lite shake och färdiga explosioner.

Ser snyggt ut gör det ju, men det är så väldigt simpelt- Det är det jag vill att du ska fördjupa dig i. Kommentarer som Raws tycker jag känns orättvist mot dig när det finns så mycket mer du kan göra (lära?).

Hoppas på att få se lite mer avancerade -Action Essentials 2 tester- framöver.

Jo du har absolut rätt. För att vara ärlig så var tanken med videon att lura mina IRL vänner :) Det där är Centrumet till stället som jag bor , jag ville få de o tro att det hade hänt på riktigt. Och det lyckades jag med. De trodde verkligen att det hade hänt på riktigt.

Ville få det att se verkligt ut (då menar jag Centrumet i pure form) Kunde inte ColorCorrecta eller som du säger "lägga mer tid på bakgrunden" för att sånna saker fanns inte på stället. Alltså det skulle se ut som om jag filmade händelsen på riktigt. Om det helt plötsligt var (exempel, höga berg bakom byggnaderna) skulle de direkt märka att det var falskt. ;)

Men jag kommer nog göra lite mer "avancerade saker" framöver

Postad
Jo du har absolut rätt. För att vara ärlig så var tanken med videon att lura mina IRL vänner :) Det där är Centrumet till stället som jag bor , jag ville få de o tro att det hade hänt på riktigt. Och det lyckades jag med. De trodde verkligen att det hade hänt på riktigt.

Ville få det att se verkligt ut (då menar jag Centrumet i pure form) Kunde inte ColorCorrecta eller som du säger "lägga mer tid på bakgrunden" för att sånna saker fanns inte på stället. Alltså det skulle se ut som om jag filmade händelsen på riktigt. Om det helt plötsligt var (exempel, höga berg bakom byggnaderna) skulle de direkt märka att det var falskt. ;)

Men jag kommer nog göra lite mer "avancerade saker" framöver

Det jag menade var ju 3d camera mapping- Att du tar bilden och omvandlar den till 3d utrymme, så du får en mycket mer realistisk miljö.

Postad
Det jag menade var ju 3d camera mapping- Att du tar bilden och omvandlar den till 3d utrymme, så du får en mycket mer realistisk miljö.

Ok, tack för tipset ;)

• 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...