stängerniredan Postad 14 oktober 2009 Postad 14 oktober 2009 Ser snyggt ut:) Men det känns som att elden och röken är filmad i lite högre FPS och uppspelad i slowmotion av nån anledning. Den känns så lugn å harmonisk. Vet du vad dom filmade elden å röken i för fps? Jag tror den skulle tjäna på att eldens "dansande" kanske speedades upp lite grann. Själva kompostingen finns det inget att klaga på, snyggt å noga ihopsatt. 0 Citera
diilman Postad 14 oktober 2009 Författare Postad 14 oktober 2009 Ser snyggt ut:) Men det känns som att elden och röken är filmad i lite högre FPS och uppspelad i slowmotion av nån anledning. Den känns så lugn å harmonisk. Vet du vad dom filmade elden å röken i för fps? Jag tror den skulle tjäna på att eldens "dansande" kanske speedades upp lite grann. Själva kompostingen finns det inget att klaga på, snyggt å noga ihopsatt. Tack. Sorry, har ingen aning om i hur många fps de filmade röken/elden i... Kommer inte heller ihåg om jag slowmotion'ade röken eller inte :) men elden var däremot uppspeedad eftersom den var för sakta i råform. 0 Citera
Quantum Postad 14 oktober 2009 Postad 14 oktober 2009 Tack. Sorry, har ingen aning om i hur många fps de filmade röken/elden i... Kommer inte heller ihåg om jag slowmotion'ade röken eller inte :) men elden var däremot uppspeedad eftersom den var för sakta i råform. Det står med thumbnailen vilken fps den är filmad i ;) Bra gjort! Jag skulle dock vilja se mer "lightcasting" (kom inte på den svenska motsvarigheten till ordet) dvs mer ljus på ytorna (väggar, mark, bro etc). Inte dumt! Action Essentials 2 levererar! 0 Citera
diilman Postad 14 oktober 2009 Författare Postad 14 oktober 2009 Det står med thumbnailen vilken fps den är filmad i ;) Bra gjort! Jag skulle dock vilja se mer "lightcasting" (kom inte på den svenska motsvarigheten till ordet) dvs mer ljus på ytorna (väggar, mark, bro etc). Inte dumt! Action Essentials 2 levererar! ahaa, haha visste inte det.. Enkla saker märker man inte. :) du har nog rätt, för lite ljus för att vara eld. 0 Citera
bassbucket Postad 14 oktober 2009 Postad 14 oktober 2009 Det ser bra ut, men det är fortfarande nåt som stör mig. tror det är explosionsljudet och fågelkvittret. Sen är det nåt med elden också som jag inte riktigt gillar. Själva explosionen ser iaf bra ut. 0 Citera
Pace Postad 14 oktober 2009 Postad 14 oktober 2009 haha, nice :D Inte förväntade jag mig det där.. 'tack Pace! =) ,hur lyckades du hitta det? Jag arbetar med omvärldsbevakning kort och gott. Stöter jag på något som andra kan ha nytta av brukar jag vidarebefordra det. :) 0 Citera
diilman Postad 15 oktober 2009 Författare Postad 15 oktober 2009 Jag arbetar med omvärldsbevakning kort och gott. Stöter jag på något som andra kan ha nytta av brukar jag vidarebefordra det. :) A'right, coolt ;) 0 Citera
daarco Postad 15 oktober 2009 Postad 15 oktober 2009 Det känns lite som du har vunnit diilman : ) 0 Citera
diilman Postad 15 oktober 2009 Författare Postad 15 oktober 2009 Det känns lite som du har vunnit diilman : ) hehe, hoppas det =) .. ..Jag skriver mer om den här filmen i ett långt reportage i nummer sju av FLM. ska bli intressant och läsa den :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.