Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
ska finnas red-program som kan bränna blu-ray på dvd skivor

Nej.

Sen vad är meningen med tråden? Är det en frågan eller ett tips?

RED har en komprimering och en speciell brännare som heter RED-RAY som bränner på DVD-skivor i ett RED-codec som har 4K upplösning, men det har inget att göra med blu-ray.

• 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Postad
Det ska tydligen gå, men man är ju dels begränsad av bithastigheten (eftersom en DVD läsare inte kan läsa tillräckligt snabbt), man får sämre kompabilitet och man får kort speltid på skivorna.

Att lagra BR-struktur på DVD-skivor ingår i BR-standarden så det är därför tveksamt om kompabiliteten verkligen är sämre. Vad finns för belägg för det?

DVD-läsares läshastighet i sammanhanget är ointressant eftersom avsikten med standarden är att spela på BR-spelare. ;-)

Svar till yooonis också: Speltider på omkring 20-25 min har nämnt i de sammanhang jag läst om det, ska prova det inom kort. Jag tänkte se reaktionen på presseriet snart när jag tänkte lämna in en BR-produktion som ska pressas på DVD. Man borde komma omkring en del licenskostnader då. Tänkte inte på det.... lär man väl få höra.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...