Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hm... asså ja det räcker vbärkligen inte äns som kort film :/ den e för kort för att göra som en "göra film med kompisarna" film men den e tyvärr för dålig för att göra en riktig kortfilm av den.

jag kan iaf inte se mig framför mig att jag skulle vara nöjd med dom 3 min jag lägger på att kolla på filmen men kanske så fins det något ytterligare bydskap som man får till sig när man väl ser filmen :)

får man fråga vad du själv känner för kortfilmmanuset?

Postad
hm... asså ja det räcker vbärkligen inte äns som kort film :/ den e för kort för att göra som en "göra film med kompisarna" film men den e tyvärr för dålig för att göra en riktig kortfilm av den.

jag kan iaf inte se mig framför mig att jag skulle vara nöjd med dom 3 min jag lägger på att kolla på filmen men kanske så fins det något ytterligare bydskap som man får till sig när man väl ser filmen :)

får man fråga vad du själv känner för kortfilmmanuset?

Det handlar om att folk kan förändras, göra det som krävs för att vara en bra kompis, även om det ibland kan vara väldigt konstigt. Handlar om ärlighet, och hur viktigt det är i vänskap, och detta visas på ett roligt sätt genom Nadjas oväntade verbala våldtäkt på Annas tröja.

Postad

jo men då va det inget gömt precis :( ne då måste jag tyvärr fortfarande säga att den e lite för liten :) men det jag menade med "får man fråga vad du själv känner för kortfilmmanuset?" va mer om du också känner att det e lite lite och om du kanske bara va sugen på att skriva ner en ide för att sen utveckla den eller om det här va så perfekt så att du tror att detta räcker? så hur känner du?

Postad
jo men då va det inget gömt precis :( ne då måste jag tyvärr fortfarande säga att den e lite för liten :) men det jag menade med "får man fråga vad du själv känner för kortfilmmanuset?" va mer om du också känner att det e lite lite och om du kanske bara va sugen på att skriva ner en ide för att sen utveckla den eller om det här va så perfekt så att du tror att detta räcker? så hur känner du?

Jag skrev manuset på 10 minuter och det är baserat på en egen händelse.

Vet att det är kort men det är så långt det kan blir för att inte gå in på andra händelser. Jag tycker att vändningen och ironin är rätt go om jag får säga det själv.

Postad

Ja måste säga att budskapet inte alls går in för mig iaf. Eftersom man inte får nån chans att lära känna karaktärerna känns det som ett jättehopp när Nadja helt plötsligt börjar snacka om nazism, mord och religion. Över en liten tröja?

Postad

Haha bara jag som skrattade verkade som. Fattade direkt att de handlade om ärlighet då de inte var gömt precis. Perfekt film att ha som bonus när " Black & White " DVD kommer ;)

Postad

Kanske det bästa manuset du har publicerat hittills. En grej alldeles i slutet tycker jag är lite märklig. Anna tittar först chockat på Nadja som chockat ser tillbaka på Anna. I nästa stund är Anna mållös och likgiltig. Varför blir hon helt plötsligt likgiltig?

Postad

Hahaha! Den här skulle jag verkligen vilja vara med att göra! Fastnade direkt!

En väldigt kort film på kanske bara en minut som ändå innehåller mycket humor. Lite "The Lonely Island" struk :D

Postad

Tack alla som har svarat, både positivt och negativt. Speciellt ni sista som har skrivit har gett väldigt bra omdömen tycker jag. Vad gäller det med LIKGILTIG i slutet håller jag med om att det kan tas bort och ändå fungera.

Ha det!

Postad

spontant så MÅSTE du filma detta!!

jag är väldigt nyfiken på hur denna tröja skulle se ut med tanke på jämförelsen med Hitler och dessa ord:

När du sätter på dig den

försvinner allt hopp om fred på

jorden. Barn svälter, djur

torteras, kvinnor våldtas på

grund av din äckliga röda tröja.

Att döda dig och bränna den

skulle inte ta slut på eländet då

bilden av detta ondskefulla

tygstycket förevigt kommer att

minnas utav Gud..

Såg en sak du kan ändra:

NADJA

Hitler är en god man jämfört med

den som designat din tröja.

(Hitler VAR en god man jämfört med den som designat din tröja)

Postad
spontant så MÅSTE du filma detta!!

jag är väldigt nyfiken på hur denna tröja skulle se ut med tanke på jämförelsen med Hitler och dessa ord:

När du sätter på dig den

försvinner allt hopp om fred på

jorden. Barn svälter, djur

torteras, kvinnor våldtas på

grund av din äckliga röda tröja.

Att döda dig och bränna den

skulle inte ta slut på eländet då

bilden av detta ondskefulla

tygstycket förevigt kommer att

minnas utav Gud..

Såg en sak du kan ändra:

NADJA

Hitler är en god man jämfört med

den som designat din tröja.

(Hitler VAR en god man jämfört med den som designat din tröja)

Tja!

Förstod inte om du var ironisk med att du tyckte att jag skulle filma den. Var det för att du tyckte det var bra eller med tanke på att du bara ville veta hur denna tröja såg ut?

Men jag måste säga att den nog inte är så extremt ful då hon bara säger detta mest på skämt och mer stort överdrivande för att se vad hon säger nu när hon är "ärlig".

Ja det stämmer det med hitler :) tack

Postad
Ja måste säga att budskapet inte alls går in för mig iaf. Eftersom man inte får nån chans att lära känna karaktärerna känns det som ett jättehopp när Nadja helt plötsligt börjar snacka om nazism, mord och religion. Över en liten tröja?

Ok imcereal. synd att du inte förstod den, inte så svårt kan jag tycka, du kanske får träna mer på filmanalys ;) och hur ofta får du lära KÄNNA personer i kortfilmer? Jag tycker dock man lär känna de tillräckligt bra, genom att Nadja håller sig i bakgrunden och inte vill säga dumma saker till sin vän och vara den snälla vännen, vilket gör det roligt att hon verkligen kastar ur sig vad hon senare säger. Presentationen utav Anna är också självklar då hon säger att hon vill att sina kompisar ska vara ärliga mot henne, så hon får verkligen vad hon tigger om.

Och hoppet till nazism är meningen att vara roligt och ologiskt och överdrivet, det är inte så att jag inte är medveten att det är kontraster i det hela.

Postad

men vafan folk hur kan ni tycka att det här funkar D: asså ryan försöker ju vara så pass seriös så att han inte ska bara göra det här till en liten film sketch med en dålig amatör kamera utan att göra det här till en riktig kort film som ska typ gå på tv och allt, eller det är iaf så jag har fått intrycket? och inte räcker det här då som en kort film... det händer ju knappt nånting D: asså det är en bra början men den behöver iaf en 7 min till av konstanta händelser för att den ska va värd att se. aja förlåt för att ja drog till med en till inte så snäll kommentar men när jag kände att jag behövde säga ngt på din väldiga självförtroende som du (av mitt tycke) har fått i helt onödan.

Postad

cutecats: "jag hör nog inte hemma här på manus delen utav forumet"

tycker jag jag kommer ihåg att jag såg någonstans..

helt rätt? :)

och nej, jag tänker inte få detta till TV. jag ville bara skriva ner det och se vad ni tyckte, och tydligen ser du inte min konstnärliga extravaganz (okej jag krydda), men kan du inte bara inse att det är en rolig händelse?

Bryr mig dock inte vad en som heter "söta katter" har att säga om mitt (lite djupare än hans/hennes namn iaf) manus.

Tack ändå!

Postad

oj mycket olika saker att svara på här :/

ja jag har skrivit att jag inte är en manus författare men det jag har iaf koll på vad jag själv som en väldigt kortfilm älskare tycker om vad som funkar och vad som inte funkar... det lät nämligen på dej som att du tyckte att det här manuset va helt briljant och att du då skulle försöka få detta filmat till att visa runt för kortfilm intresserade personer (sån som jag) och då trodde jag såklart att du skulle vilja höra min åsikt om jag skulle vara intresserad eller ej. men vist jag kan knappn nånting om just manus, men det är även derför jag bara har kommenterat just det som jag själv tycker att jag vet iaf nått om (vad som funkar och vad som inte funkar)

en rolig händelse kan jag inte riktigt se det som tyvärr, asså jag är ju 16 år och i mitt umgänge så händer sånt här hela tiden (fast utan slutet då såklart) om nån nu skulle reagera lika stort som Nadja gör så skulle jag och minna kompisar reagera helt annorlunda och typ skratta bord det av det otroligt töntiga kommentaren för att få Nadja att inte blir ut skämd... det är därför jag inte riktigt fattar det humoristiska och det är därför jag kände att jag behövde mer.

men förlåt om jag har uttryckt mig fel asså det här är ändå bättre än vad jag kan komma på och du har skrivit ner den på tio min så jag va väll lite väl kritisk men jag kände bara att det va lite fjuttigt när du månaden innan sålt ett miljonkroners manus :/

namnet är döpt till vad det är bara för att skapa en förvirring med min personlighet :) haha hitils tycker jag att det har funkat ganska bra för det första gensvaret från en användare är oftast väldigt annorlunda med det andra och detta gjorde jag för att jag är väldigt intresserad av mänskligt beteende. Det gör även så att jag får ett mycket större vetande i hur ni är som personer om ni nu reagerar på namnet eller inte. :) hoppas jag fick med allt...

Postad

Ja jag vet inte riktigt vad jag tycker. Förstod inte riktigt humorn, men det kan ju fungera, har svårt att se hur det blir på film, hur du ska filma det. Men lägg gärna upp kortfilmen sen får vi se hur det blev =)

Sen har du råka skriva Najda på 2-3 ställen.

Postad

Tja.

Min spontana reaktion: Rolig. Men allt för kort. Enligt mig så funkar det inte riktigt, något saknas, det skulle kunna skruvas till ännu mera, vara ännu roligare, grövre, absurdare.

Känner du till Kids in the Hall?

Här är iaf en sketch med dem som visar vad jag syftar på:

Som sagt. Jag tycker du ska kriva 2- 3 sidor till och flippa ur fullständigt.

Postad
Ja jag vet inte riktigt vad jag tycker. Förstod inte riktigt humorn, men det kan ju fungera, har svårt att se hur det blir på film, hur du ska filma det. Men lägg gärna upp kortfilmen sen får vi se hur det blev =)

Sen har du råka skriva Najda på 2-3 ställen.

Jag hade inte tänkt filma den. Jag skrev bara den för jag kände för det, och skulle se er reaktion. Har inga planer för den.

Ja tack för du sa det,

Postad

Jag tyckte att det var skitkul. Det beror nog på vad man har för humor skulle jag tro. Och denna humorn tilltalade till mig:) Med rätt regi och rätt dialekt på skådespelarna kan detta bl kul.

Vill du göra den filmen så är det klart att du ska!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...