Gå till innehåll

Vart köper man en spruta med nål?


Recommended Posts

Men för i helvete det är väl bara till att leta reda på det förbannade lokala sjukhuset. Där bör man väl för fan kunna fråga snällt om man kan få en fin jävla spruta.

Om det går fel så kan du väl för fan sno sprutan av personalen när dom kollar blodprovet på dig, när dom misstänker att du är påverkad eftersom du svär så förbannat ;)

ha de bäst!

Länk till kommentar
Share on other sites

Men för i helvete det är väl bara till att leta reda på det förbannade lokala sjukhuset. Där bör man väl för fan kunna fråga snällt om man kan få en fin jävla spruta.

Om det går fel så kan du väl för fan sno sprutan av personalen när dom kollar blodprovet på dig, när dom misstänker att du är påverkad eftersom du svär så förbannat ;)

ha de bäst!

 

Najs svar :)

Länk till kommentar
Share on other sites

wiberg: man ska vara försiktig med cannabis när man är psykiskt labil

 

och nä, de kommer inte ge mig någon spruta, för de får de inte. men allvarligt talat? något tips? går väl att beställa online från någon bodybuildersida men vill helst fixa detta snabbt och smidigt

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du en kompis med större djur (typ hästar) ?

Det är inte ovanligt att de har lite grövre sprutor hemma och då kan man säkert få en. Annars så prova med en veterinär, samma regler som för läkare men de har ofta lättare "att se mellan fingrarna". En vanlig nål klarar knappast av en plastdunk och veterinär nålar är inget man sätter i armen precis ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Sån där äcklig banansörja som tandläkaren smörjer tänderna med är ju en form av spruta, fast inte så vass. Fråga snällt om de kan offra en sån till filmproduktion. Tror heller ej att "vanliga" kanylnålar går att skruva på ifall tandläkaren misstänker att du ska knarka.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 år senare...

Jag hittade denna gamla tråd därför att jag fick just samma problem.

 

Och det är fortfarande trassligt få tag i spruta lagligt.

 

Först frågade jag Kålmårdens djurpark om de kunde hjälpa mig få tag i spruta storlek elefant. Jag menar, en sådan spruta är ju så stor att vem som helst begriper att man inte ska använda den för att injicera knark. Men de svarade att de var förbjudna att hjälpa mig.

 

Därför besökte jag Flügger färg. Där köpte jag en klisterspruta som rymmer drygt en halv deciliter.

Klisterspruta med nål | Flügger färg E-butik

 

Försäljaren hade ingen aning om att innehav av sprutor är belagt med restriktioner. Och när jag kom hem så tittade jag på förpackningens baksida. Sprutan är för medicinskt bruk, engångsbruk. Sprutan har en riktig uppdragskanyl. Jodå, jag provade genom att dra upp vatten i sprutan.

 

Varpå jag idag besökte Blodgivarcentralen. Så vitt jag kunde se var det samma typ av kanyl som Blodgivarcentralen använder. Tjejen som tappade mig på blod fann det oväntat att jag hade fått tag på en riktig kanyl.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag frågade Läkemedelsverket hur de tänkt sig att man ska göra om man i likhet med mig behöver spruta till något ändamål som lagstiftarna anser godtagbart. Men de hade inga hjälpsamma tips att ge. Nåväl, det finns ju Tradera om man inte vill göra på samma sätt som jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...