Jump to content

camarade

Members
  • Content Count

    121
  • Joined

Community Reputation

10 Good
  1. "Priset gynnar den som frågat?..." Det är väl du som gynnas om någon köper hos dig? Du har ungefär samma priser som t.ex. Kaffebrus som också säljer import från Asien. Tycker att dvxuser använder sig av en bra modell... Många företag som är aktiva på forumet men de får inte direktlänka i inlägg. Vilket gör att dem får "bete sig mer proffsigt" och faktiskt posta informativa inlägg, inte bara "buy our stuff, that's the best". I någon sorts konstruktiv mening känns det inte som att du anstränger dig speciellt mycket i dina inlägg. Om du tycker att det Du säljer är det bästa, så motivera k
  2. Så länge ni inte importerar LED-lampor från Kina och tar det tredubbla som typ Kaffebrus & Scandinavianphoto så stödjer jag initiativet ;)
  3. Klipper om en färdig film i CS5. Den är renderad i CS4 media encoder h264 1080p 25fps, preset bitrate (vad det nu är, 30-40isch). Inlagt i AVCHD 25p projekt. ...och det är nåt fuffens med preview fönstret. Bilden skakar och "pixlar" sig (typ som det kan bli när man spelar upp en nedladdad film och codecen inte ladda in när man spelar). Verkar inte påverka renderade resultatet så är väl inte världens undergång, men problemet är iaf enbart med material renderat som ovanstående nämnt.
  4. Jovisst, men Adobe gör ett bra drag i att vara tydliga med detaljerna, även om DSLR raw hantering såklart är 50/50 "oss" och andra delen vanlig dödlig konsument. Vart kan man läsa Adobebloggen? :)
  5. 18:55 onwards, http://www.zacuto.com/shootout ....den intressanta frågan är om CS5 native ändå inte ska användas, utan konverteras först till cineform. edit: Max, några tankar kring detta? (saxat från cinema5d): according to this guy (Jason Levine) who works for adobe: "Once the file is brought into PPro CS5, it's effectively 'decoded' and upsampled from 8-bit to 32-bit float, for the very purposes of VFX and CC. You're not editing in H.264 mode, nor are you limited to it's native color space, so it'll all depend on what you export TO at the end. The key is that even though the nat
  6. Snack och snack vet jag inte, den grymt stora skillnaden mot videokällan h264->prores är det jag reagerade på. Nej nej, vi pratar inte om prestanda nu, utan den stora skillnaden utseendemässigt och den uppstädning av trashet från h264. Får kolla närmare på cineform, dock snackar vi ju om en icke-ignorerbar förändring av bildkvalitén, så detta är för min del en klar +1 point för att skaffa Mac. Detta berörde de bara några sekunder i avsnittet för övrigt, men som sagt, det visuella resultatet från hs64-prores hade jag ingen aning om, men är definitivt ett "must have".
  7. Okej, efter att ha sett zacuto shooout del 3 så är det uppenbart att det är absolut nödvändigt att konvertera Canon DSRL h264 till ProRes. Vad är motsvarigheten till en sådan codec konvertering på PC och Premiere CS4?
  8. Jao. (billigaste i7, 12gb ram). Men konvertering är alltså bara en prestandagrej? Det finns inga andra "hinder" att redigera i CS4, bara helt enkelt så att de flesta inte har datorer som pallar det? (skummar lite på dvxforum, verkar som processorbelastning är boven i dramat om man sitter på något svagare än core i7) Det funkar "egentligen" bra att köra canons h264 i Prem. CS4? AVCHD 24p är den preset jag använt hittills.
  9. Verkar funka felfritt på min stationära (av det jag testat, iofs inte mer än 10 min). Vad är det för probs folk brukar ha då?
  10. edit: det löste sig
  11. Tips på en laptop (pc) som tros/vets klara främst Canon's DSRL h264? Tänker mig under 10k. Oroar mig mest vad man får för processor för de pengarna.
  12. studera scenerna när McGregor möter sig själv i The Island (2005), nu använder de sig förvisso inte av billiga amatörknep för att lura åskådaren men kanske kan ge inspiration
  13. Varken hoberna eller dvärgarna är CGI...
  14. cöpypaste: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?p=200022#post200022 Som sagt, jag tycker personligen att 35mm adapterns är en omständig sörja som inte är värt besväret (och om det _har_ varit värt besväret så är det inte det år 2010). 550D har sina brister, förslagsvis läser du i dennes tråd. Plocka upp en beg. HV20 för mindre än en tredjedel av nypriset för HV40 och lägg mellanskillnaden på ett 550d kit så har du två kameror som kompletterar varandras brister.
×
×
  • Create New...