Jump to content

Billiga filmprylar

PabloFernandez

Recommended Posts

Follow focus och generell riggutrustning för DSLR; Exempelvis rod clamps och tillbehör (specialanslutningar mm.). Alldeles för dyrt i Sverige och tar ett tag att få hem från ebay.

Första inlägget! Läst ett bra tag men inte registrerat mig:r

Follow focus för DSLR eller filmgluggar?

Vad sägs om en USB follow focus till Canon. sjuk aparat. kan styra massor av grejer på kameran förutom fokus och inställbara fokuspunkter som man kan snabbt hoppa emellan med bara en knapptryckning eller som en vanlig follow focus med själva hjulet. Självklart inte samma finkänsla som en ARRI men en väldigt bra lösning till oss som kör Canon DSLR

Om man nu skall drömma så tja.

Filmgluggar till rimliga priser.

Dugliga stativhuvuden 100mm och framförallt 150mm, med tillhörande ben.

V-mount batterier.

C-stands

Andra stands i lite större storlekar.

Lampor och då främst och helst HMI:er.

Rejäla kranar (inga leksaker).

och så klart åkvagnar och de också rejäla, man skall kunna åka på dem och de bör ha en höj och sänkbar del/pedistal i likhet med en Super Panther eller Fisher.

Inte för att jag har budget i dag till dylikt, men jag har köpt vissa av dessa saker begagnat som det är i dag och vet att det finns behov från andra. Dock så är det troligen inte dylika prylar du snubblat över, eller?

Mvh /Pontus w

Tror inte det där är nått problem.

Lite tyngre grejer som Pontus vill ha kan däremot vara lite svårare. men jag ska höra mig för.

Är sugen på att starta ny filmpryl-butik som är för alla oss som vill göra film men inte vill betala onödiga överpriser. Framförallt för att det är ett sånt butik jag själv hade velat kuna handla filmprylar från. Nån som hajar hur vi sliter för ganska pissiga budgets... Håll ögonen öppna. Det kanske kommer inom kort ;-) HEHE... Måste softa ner med alla galna projekt.

Vad är era krav på LCD monitors?

Nåt som jag hade velat ha innan jag byggde min egen jibb var en byggsats med färdigkapade längder i aluminium. Längder om 6 meter köpes för ca 250kr/st och på dessa får du ut 2 byggsatser. Tror du skulle kunna få iväg dom för 700-800kr/paket utan att skämmas.

Kanske lite mer av ett konsept än en produkt och inte riktigt vad du sökte, men men! ;)

Har kollat en del på monitors.. Men dyra som svin! Nu blir det inget köp för mig på ett tag, men skulle jag köpt, så hade 7 tum varit minimum. Hyfsad upplösning för fokusinställning. Det är väl det viktigaste.

HDMI, självklart!

:)

OK. web-butiken är ett faktum. Vi har satt igång processen.

Som det ser ut kommer vi ha bättre priser än alla andra i dom flesta fall. Kommer självklart variera lite eftersom vi kommer ha vissa produkter som ingen annan har eller snarare andra märken av liknande produkt. Vi jobbar hårt för att få upp butiken så fort vi kan. Håll ögonen öppna.

Ni får jätte gärna fortsätta skriva sånt som ni skulle vilja hitta i Sverige eller som redan finns fast är för dyrt i nuläget.

Stor tack för hjälpen

LED lampor kommer självklart finnas i sortimentet. Priset styrs av fem saker som med allt annat vi kommer sälja.

1. grundpris & mängdrabatter vi kan få.

2. fraktkostnad

3. tullavgifter

4. kollistorlek. (stora varor tar mer plats vilket innebär att dom blir dyrare att förvara)

5. Önskad vinst av företaget (Oss)

Det är stor skillnad när man köper privat. då behöver man inte tänka på sånt.

Men i regel kommer vi att försöka vara billigare än alla andra. Farligt att säga så i detta skede men det är verkligen målet.

Billiga filmprylar till oss som inte har miljarder att lägga på utrustning.

Men sen kommer vi ha lite mer exklusiva grejer som tyvärr är väldigt dyra. inget vi kan påverka men vi tror det kan vara intressant att ha ändå. I slutändan är det kunderna som avgör. Är varan för dyr så är det ingen som köper den varan.

Ska bli spännande iallafall.