camarade Postad 14 september 2010 Postad 14 september 2010 Klipper om en färdig film i CS5. Den är renderad i CS4 media encoder h264 1080p 25fps, preset bitrate (vad det nu är, 30-40isch). Inlagt i AVCHD 25p projekt. ...och det är nåt fuffens med preview fönstret. Bilden skakar och "pixlar" sig (typ som det kan bli när man spelar upp en nedladdad film och codecen inte ladda in när man spelar). Verkar inte påverka renderade resultatet så är väl inte världens undergång, men problemet är iaf enbart med material renderat som ovanstående nämnt. 0 Citera
Max_H Postad 14 september 2010 Postad 14 september 2010 Vilken uppspelningsrez har du? Full eller halv? /Max 0 Citera
Kimster Postad 15 september 2010 Postad 15 september 2010 Men är det inte som det ska? Min gör likadant med AVCHD material från HMC151. Men jag har för mig det ska vara så för få jämn playback på en maskin med lite svagare cpu.. kan ha fel dock. 0 Citera
Max_H Postad 16 september 2010 Postad 16 september 2010 Jepp - det är "as designed" om man kör en annan upplösning än "Full" vid uppspelning av Avchd. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.