Gå till innehåll

Carpe Diem - dödsdrama


bonner

Recommended Posts

Här är filmen min grupp gjorde som slutproduktion under Praktisk Film 1, Malmö Högskola. Jag har regisserat och gjort inlesningssekvensen med jorden till bilen samt lagt en stor del av ljudet.

 

Finns på: http://se.youtube.com/watch?v=e8rI0u0RQM0

 

Mitt grattis till hela gruppen!! Jag gillar genren och slutet, bra planteringar, kan inte säga så mycket om fotot (det är ju youtube...) men ut i världen och visa/tävla med den nu bara :-)

 

Edit: gillade musiken också!

Länk till kommentar
Share on other sites

Den här gillade jag. Fast utan att läsa titeln och taggarna så var filmen för mig självklar i handlingen.

Skådespeleriet är på topp för att vara denna genre. Kan egentligen inte säga nåt annat om det just nu med tanke på produktionen. Bra kamera-arbete och musik. Kul att du gjort en egen ide av Kramers tutorial. Jag satt och väntade på en zoom som aldrig kom...

Lite dålig belysning och mer arbete med colorcorrection skulle ha behövts...Enligt mitt tycke.

Titeln var dock lite halv-B.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för kritiken, StenR och bassbucket!

 

Den här gillade jag. Fast utan att läsa titeln och taggarna så var filmen för mig självklar i handlingen.

Skådespeleriet är på topp för att vara denna genre. Kan egentligen inte säga nåt annat om det just nu med tanke på produktionen. Bra kamera-arbete och musik. Kul att du gjort en egen ide av Kramers tutorial. Jag satt och väntade på en zoom som aldrig kom...

Lite dålig belysning och mer arbete med colorcorrection skulle ha behövts...Enligt mitt tycke.

Titeln var dock lite halv-B.

 

Fint att handlingen var självklar. Jag vet folk som sett den och fortfarande inte fattar vad som hände. Men man har väl olika preferenser, kan jag tänka. Ja, på något sätt kan jag känna att det är först när man början använda de tutorialserna och modifierar dem som de känns som något eget. Vi hade dock tänkt ha inzoomningen från början, men när vi la ihop ögat med vad som pågick på jorden kändes det här som ett självklart alternativ.

Belysningen var vi väldigt nöjda med efteråt, då filmen är inspelad både mitt på dagen och mitt i natten i samma rum. Kan dock förstå att den känns lite tråkig i slutprodukten så hade vi gjort om den hade vi nog justerat ljussättningen en aning. Det blev dock en bra övning i att ljussätta naturtroget dagsljus.

Titeln kom till i sista sekund i brist på annat. Vad hade du föredragit för typ av titel?

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra film, dock en ganska stor miss med ljussättning. I första scenen i lägenheten är väggarna mycket ljusare än personerna vilket stör en hel del, även köket i bakgrunden blir för ljust och man tappar fokus från skådespelarna.

 

Bra idé och film i övrigt :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu ska inte jag vara alltför petig här, för det är ju inte alls dåligt.

Ljudet tyckte jag var lite för rått - Skulle gärna haft det lite mer dämpat så det blir behagligare att höra. Sen skulle färg korrigering gjort mycket, och den största missen var väl avsaknaden av bakgrundsmusik som kan göra mycket i just den här typen av film.

 

Men jag lovprisar folk som faktiskt gör något eget av Kramer's tutorials.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...