Gå till innehåll

Vem tror du att du är? (kortfilm 5:28)


Recommended Posts

  • 3 veckor senare...
  • 5 veckor senare...
Kul idé. Dock lite lång dialog och förutsägbart slut. Men gillade skådespeleriet från mannen på bänken extra mycket. =)

 

Kul med kritik, det uppskattas! Vad menar du med att dialogen är för lång. Är det något speciellt ställe du tänker på eller menar du överlag?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker den är riktigt skön! Jag tycker inte att dialogen är för lång. Skulle den vara kortare så skulle inte det filosofiska få något djup, och den skulle kännas ganska meningslös. Gillar kontrasten i deras personligheter, samt att filmen går från djupt filosoferande till att hans liv (kanske?) slutar. Hur många är ni? Jag såg inge "klippare" eller så, är det du som är foto-a? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Som sagt så va de lite förutsägbart slut. Eftersom hela filmen är filmad utan stativ så blir sista scenen lite väl statisk, så man märker att något speciellt kommer hända.

Men över lag så tyckte jag att den va bra:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker den är riktigt skön! Jag tycker inte att dialogen är för lång. Skulle den vara kortare så skulle inte det filosofiska få något djup, och den skulle kännas ganska meningslös. Gillar kontrasten i deras personligheter, samt att filmen går från djupt filosoferande till att hans liv (kanske?) slutar. Hur många är ni? Jag såg inge "klippare" eller så, är det du som är foto-a? :)

 

Härligt o höra! Då delar vi syn vad gäller dialogen. Min erfarenhet av filosofiska personer (i alla fall de jag träffat) är att de går in i sig själva när det talar/argumenterar och därmed blir deras svar utdragna. Detta kan säkert tyckas vara segt för vissa och då blir det kanske inte heller kul o titta på på film. Jag delar inte den synen, men vi är ju alla olika.

 

Vi är 4 personer. Jag, Emanuel som ansvarar för regi och manus samt delar ansvaret för ljud/ljus med Alexander som sköter foto, klippning, redigering etc. De resterande två är de båda skådelspelarna i filmen ovan.

 

flumdum: Då förstår jag vad ni menar med att det var förutsägbart. Att själva påkörningen är filmat med stativ har med redigeringen att göra. Men vi kunde definitivt gjort fler tagningar på det klippet och då utan stativ. Det tar vi med oss till framtida filmer.

Tack för att ni tog er tiden :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...