Nordahlaren Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Min senaste kortfilm, "En sista gång..", finns nu på YouTube! Se den gärna och kom med feedback! Filmen handlar om livet och hur skört det är. Att när som helst, var som helst kan det vara över. Här är filmen: 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedefors Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Sjysst! Gillar skarpt de subtila detaljerna som plånboken och telefonen där det kommer fram utan att bli övertydligt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Fotot är jätteudda, men fint skådespel :) [EDIT] Sorry, borde utveckla. Klippningen saknade flyt och fotot var lite mindre bra inramat (som att kapa någon vid pannan i en medium close-up). Men resten var väl bra :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janko Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 Jag ska inte låta för negativ här, men det är några grejer jag tänkte på i alla fall. För det första tog det halva filmen för mig innan jag blev intresserad. Början var lite utdragen. Det betyder inte att det borde vart kortare tidsmässigt, men det kanske hade gått att göra den lite mer innehållsrik. Sedan kunde man skippat ljudet från kameran vid exempelvis kaffe-scenen. Musiken var lite ojämn också. Jag vet att det var med flit tidsvis, men ibland kändes det lite för hackigt. Idéen i sig är väldigt bra, och jag tycker du lyckades bra med färgkorrigering och sådant. Detta är ju självklart bara konstruktiv kritik. Det betyder inte att filmen är dålig, men om du tänker på dessa saker tills nästa gång blir ju nästa film kanske bättre. Det är så man får resonera :). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edegeer Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 100 gånger bättre än den förra du hade postat, men det är tyvärr väldigt, VÄLDIGT tråkigt med inledningar där karaktärer vaknar och går upp ur sängen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Min Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Mår fysiskt dåligt av kameraljud på film. Det är som om något gnager på min trumhinna. Sen borde du inte linea(koppla direkt till ljudkortet) gitarren när du spelar in en slinga som den här. Det låter platt, onaturligt och saknar det där djupet som hade lyft filmen så mycket. Annars har jag inte mycket negativt att säga. Fixa bara ljudet till nästa film... Det gör med än du tror :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modi Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Jättebra film du gjort! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nordahlaren Posted February 19, 2012 Author Share Posted February 19, 2012 Tack så mycket för era åsikter och goda ord! Ska självklart ta dom till mig, jag är själv väldigt nöjd med den här filmen - men det finns alltid något man inte gillar i sina egna filmer! Och det finns ett par sånna här.. Hedefors, kul att du tänkte på dom! Ville verkligen göra filmen enkel och "normal". Janko och edegeer, tanken med filmen är att den ska vara vanlig, att man ska följa någons vanliga liv. Därför ska det vara lite "tråkigt" i början, som ett vanligt liv. Så tack igen! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Tycker inte det brister så mycket som det påstås här, varken udda foto eller ljud faktiskt, tvärtom helt ok och känns genomtänkt. Fin film. Värd fyra minuter av mitt liv! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nordahlaren Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 Tack för dom orden StenR! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nordahlaren Posted June 30, 2012 Author Share Posted June 30, 2012 Här är en ny kortfilm jag gjort, se gärna den och lägg en kommentar! http://forum.voodoofilm.org/kolla-min-film/33016-aengeln-kortfilm.html#post226393 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts