Film Anton Posted December 8, 2008 Posted December 8, 2008 Här är en trailer på ett filmprojekt som vi jobbar på karlskoga folkhögskola. En zombiefilm är det meningen det ska bli. =) http://se.youtube.com/watch?v=cRPyPTltvhs&fmt=18 0 Quote
bassbucket Posted December 8, 2008 Posted December 8, 2008 kul att se bilder från en skola jag själv gått på. Det var sig likt. Posta gärna hela filmen på youtube eller nåt när den är färdig...Alltid kul med zombiefilmer 0 Quote
Film Anton Posted December 8, 2008 Author Posted December 8, 2008 kul att se bilder från en skola jag själv gått på. Det var sig likt. Posta gärna hela filmen på youtube eller nåt när den är färdig...Alltid kul med zombiefilmer Vad kul att höra, när gick du här? Jo kommer jag förmodligen att göra ;) 0 Quote
Mega99 Posted December 8, 2008 Posted December 8, 2008 Ja jag skulle ju aldrig titta på den. Jag har sett väldigt kassa trailers under min tid, och denna är definitivt på listan. Fotot var äckligt och sen uppfattade jag aldrig någon story. 0 Quote
bassbucket Posted December 8, 2008 Posted December 8, 2008 Vad kul att höra, när gick du här? Jo kommer jag förmodligen att göra ;) 2002. Studiomusikerutb. En väldigt trevlig skola att gå på och bo vid. 0 Quote
BäRRa Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 håller med Mega99 till punkt o pricka =/ d här verkar inte intressant. 0 Quote
Insaniac Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 Jävla skräp... asså bilden var äcklig och speleriet var meddelmåttigt om inte sämre och... jag vill inte skriva mer... Okej, du går på en folkhögskola för att bli väldigt duktig inom film, hur kunde du komma in på den skolan om ni presterar med något sådant? Kanske mutningar... Jag är 17 år och har gjort en kortfilm som blev prisad av lärare och de som tittade på den. Och det var bara en scen där vi hade en dialog om det mest Whatever-ämnet du hittar... Du borde tänka på din stil som filmskapare: ljuset, kameravinklar och snälla, du måste kunna se skådespelarna hur de agerar i kameran. Det är ju inte så läskigt när någon ligger och ler mot kameran. Du måste börja tänka mer genialistiskt än simpelt. Tack så mycket. 0 Quote
Raffe Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 Hallå, Anton! Ni ser ut att ha haft kul när ni spelade in detta. Det är ju en bra början, såklart. Men en zombie-film kanske ska utstråla något annat, vad säger du? Jag vet inte riktigt hur seriöst detta är, men om det är något större projekt (långfilm?) skulle jag personligen satsa på att komma iväg från skolan för det första. Lägg mer tid på att sminka zombierna, så vidrigt och ruttnande som möjligt. Kom på nån riktig handling. Ljud är ju också bra. Satsa på lite mer mörker kanske? Visa zombierna mer stegvis - börja med att avslöja deras steg, läten, skugga, bilder långtifrån, eller hur en människa utvecklas till zombie. Hursomhelst är det sällan kul att få se allt direkt, i dagsljus. Bara lite spontana tankar. Lycka till! 0 Quote
Mega99 Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 Herregud, läste aldrig att du går på Folkhögskola :O Nu är jag lika chockad som Insaniac. Sånt här skräp kan man vänta sig från 14-16 åringar som precis lärt sig använda en kamera. 0 Quote
Lump Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 ...Du måste börja tänka mer genialistiskt än simpelt. Tycker inte du ska kombinera de två begreppen... simpla verk kan vara minst lika genialiska som mer påkostade sådana. Förövrigt... så är inte "Zombie"-film-trailern genialiskt för fem öre, det är simpelt och skräpigt. Där är jag helt med både dig och Mega99 0 Quote
Dark_tree Posted December 17, 2008 Posted December 17, 2008 hahaha :D alltså fan va ja skrattade åt detta :D ja kommer ihåg min försök att göra skräckfilm men detta tog priset :P men tanken e go..du får dock lägga mer tid på sminkning och se till att folk håller sig seriösa...om man ska gå på själva trailern, funkar den sådär...om du ska göra de mer spännande ha inte såna textövergångar..särskilt med den fonten..de säger bara till den som tittar "nej de osar B-film"....OM ni ska göra en ny trailer o ni har utrustning tillgängligt (vilket ja hoppas er högskolan borde ha) Satsa på ljussättning, snygga åkningar med dollys o glidecams..dessa hjälper filmen om ni har en bra handling att lyfta upp den. 0 Quote
Björklund Posted December 19, 2008 Posted December 19, 2008 Håller inte med vad de andra har skrivit! Det är grymt att du försöker... Sen att man inte vet allt om hur man ska göra film vid en viss ålder är inte ovanligt! Nästan alla som komenterat denna film verkar inte fatta vad det handlar om. Man måste börja någonstans för att bli bra och man lär sig inte allt på ett par år! Det är inte för inte att många regissörer är över 40+... Pinsamt att folk ska trycka ner någon som försöker! Jag skrattar åt dem tills de vissar att det kan gör det bättre! peace out 0 Quote
Lasse_laser Posted December 19, 2008 Posted December 19, 2008 Pinsamt att folk ska trycka ner någon som försöker! Jag skrattar åt dem tills de vissar att det kan gör det bättre! peace out Glöm inte att en del av inläggen är konstruktivt kritiska, skrattar du åt konstruktiv kritik också? 0 Quote
Raffe Posted December 19, 2008 Posted December 19, 2008 Nåt av det viktigaste som jag kommit fram till, i all showbiz, är att våga misslyckas. Alla framgångsrika säger det gång på gång. Genom att producera som fan kommer till slut nåt riktigt bra, plus att man lär sig av misstagen. Jag kommer ha assvårt för detta, att våga misslyckas. Och speciellt svårt blir det i ett klimat där folk är destruktiva och benägna åt att slå ner mig fullständigt. Kan bara hoppas att det inte händer mig när jag väl redovisar något. 0 Quote
Fürni Posted December 19, 2008 Posted December 19, 2008 För att du ska kunna förbättra dig så krävs det att folk är ärliga nog att tala om för dig när dina verk är usla. Som i det här fallet. 0 Quote
Raffe Posted December 19, 2008 Posted December 19, 2008 Man bör absolut få veta när man misslyckats, men det kan förmedlas på olika sätt, och det kan leda till olika konsekvenser. Jag är rädd för att jag blir helt krossad om folk är ovarsamma när jag presenterar mina idéer/verk. Sånt får man iofs jobba på, men eftersom mitt mål med vistelsen här är att växa och få andra att växa, satsar jag mer på en peppande attityd än en förkrossande sådan. Folk fattar när de misslyckats, man behöver inte vara övertydlig. Det är hårt nog som det är. 0 Quote
Björklund Posted December 20, 2008 Posted December 20, 2008 Jag övedrev lite när jag sa att jag skrattar men jag tror verkligen inte man kan skapa en riktigt bra fim på enbart kunskap! Det måste finnas kännsla bakom det! Det är självklart att man ska få kretik, bra eller dålig, men det finns vissa här som tydligen inte förstår hur denna kretik ska förmedlas! Showbiz skapas av oss och tror inte man behöver sig skapas av showbiz:en. Det låter nästan som alla här som ger negativ kretik redan är star directors men så kan det omöjligt vara! Tror bara inte på att de som ger så jävla dålig kretik kan göra det bättre... Upp till bevis... 0 Quote
Mega99 Posted December 20, 2008 Posted December 20, 2008 Jag övedrev lite när jag sa att jag skrattar men jag tror verkligen inte man kan skapa en riktigt bra fim på enbart kunskap! Det måste finnas kännsla bakom det! Det är självklart att man ska få kretik, bra eller dålig, men det finns vissa här som tydligen inte förstår hur denna kretik ska förmedlas! Showbiz skapas av oss och tror inte man behöver sig skapas av showbiz:en. Det låter nästan som alla här som ger negativ kretik redan är star directors men så kan det omöjligt vara! Tror bara inte på att de som ger så jävla dålig kretik kan göra det bättre... Upp till bevis... Nu ger du småbarnsargument asså - "Men gör bättre själv då!!", Det är inte frågan! Så en hollywoodfilm måste få bäst betyg bara för att publiken inte kan göra bättre själv? Vi som kommenterar här gör det genom vårt perspektiv på filmen, och påpekar det vi tycker kan göras bättre, så att skaparen kan bättra på sig till nästa gång. Och inte alltför ofta händer det att det dyker upp filmer som man skulle kunna tro är ett skämt, och då kan man räkna med en del ganska framfusiga kommentaren innan den verkliga kritiken syns. F.ö; KRITIK - K R I T I K 0 Quote
Raffe Posted December 20, 2008 Posted December 20, 2008 Just denna film kan ju inte ses som ett fullt seriöst försök eftersom de inte lämnat skolan, skrattar "out of character" osv. Så jag vill tillägga att min hållning är generell, d.v.s. att man bör markera när något är dåligt, men helst på ett schysst sätt. 0 Quote
bassbucket Posted December 21, 2008 Posted December 21, 2008 Jag undrar när filmmakaren av denna tråden kommer in och svarar, kanske förklarar förutsättningar med mera. Har inte så mycket att säga om denna teaser utan vill helst vänta till sista resultatet. Av egen erfarenhet så har jag klippt ihop trailers med filmmaterial som inte ens är med i filmen (vilket bra sätt att promota sin film va?! Hehe, fast det var mer som skämt). Rent gissningsvis så finns det ingen teaterlinje på skolan utan skulle tro att det är multimedialinje eller film (kanske nåt nytt, fanns inte när jag gick där). Därav det taskiga skådespeleriet från många. Tror inte de menar detta som nåt seriöst projekt utan som nåt kul de själva kan skratta åt. Tror nog det är ganska enkelt att få folk från samma korridor att vara med i ens film, men tyvärr med blandat resultat. Men "gör det bättre själv - nivån" är väl kanske att inte föredra som diskussionsunderlag. Alla som besöker detta forum är på olika nivåer inom filmskapandet, och jag tycker absolut man ska vara ärlig i kritik, och har tex filmskaparen klippt ihop en film på 1 dag så blir oftast resultatet inte nåt värst bra. Men man får vara beredd på konstruktiv kritik om man visar sitt material här. 0 Quote
Björklund Posted December 21, 2008 Posted December 21, 2008 Ja jag skulle ju aldrig titta på den. Jag har sett väldigt kassa trailers under min tid, och denna är definitivt på listan. Fotot var äckligt och sen uppfattade jag aldrig någon story. Det viktiga här är att man inte ska lägga fram KRITIK så här utan säga mer vad denna person kan gör för att få trailern bättre! Om vi nu säger att det var en skämt som inte alls var seriöst så tycker jag ändå att det är viktigt att man själv ska vara seriös annars förlorar ju forumet sitt syfte. Det blir istället ett forum där man trycker ner på en som "Kanske" har försökt och gjort sitt bästa! Tycker inte att man kan kalla det mega 99 skrev för kretik utan det är mer att trycka ner och smutts kasta någon! 0 Quote
StenR Posted December 21, 2008 Posted December 21, 2008 Så jävla dåligt verkar det väl inte vara? Eller dömer ni filmen efter youtube-titeln? Det är svårt att bedöma skådisarna alls utan att ha hört en enda replik. Ok, trailern försökte inte förmedla någon större story, men såg inte att någon skrattade på fel sätt. Lite grading skadar nog inte... 0 Quote
fossen Posted December 22, 2008 Posted December 22, 2008 Ah asså det kunde nog varit lite förbättringar på trailern. Det ser lite halv mysko ut när folket skrattar när man blir jagad av zombies, skulle inte jag göra iaf. Det var rätt svårt att uppfatta vad storyn var, och texten gav heller inte så mycket insikt. Om detta är ett seriös film så kanske ni borde ändra namnet på youtube. hade 0 Quote
Nicke_92 Posted December 22, 2008 Posted December 22, 2008 Cool musik, helt okej trailer men zombiesarna såg inte vidare bra ut, och det var inte överdrivet bra filmat. Men ett stort plus för musiken. 0 Quote
Dark_tree Posted December 22, 2008 Posted December 22, 2008 Just denna film kan ju inte ses som ett fullt seriöst försök eftersom de inte lämnat skolan, skrattar "out of character" osv. Så jag vill tillägga att min hållning är generell, d.v.s. att man bör markera när något är dåligt, men helst på ett schysst sätt. Alla blir inte stjärnregisörrer som du säger o de e sant, en del inlägg i detta kanske låter hårda, tro mig ja har fått gå igenom en del själv men de stärker bara en att skärpa sig o göra bättre saker. Vissa på detta forumet ( jag vill inte någon ska bli lesden nu eller förbannad) är raka på ord och skriver utan att tänka, men de skriver en del sanningar då o då... inget att ta åt sig .. 0 Quote
Recommended Posts