daarco Postad 27 juli 2008 Postad 27 juli 2008 Den har ju legat uppe ett tag nu, men jag har inte sett så mycket om den här. http://www.youtube.com/watch?v=E4blSrZvPhU Jag är ett stort fan av serietidningen. Trailern är 100% ögongodis, så vi kan bara hoppas att det finns samma intelligens i filmen som i tidningen. 0 Citera
Christian van Caine Postad 27 juli 2008 Postad 27 juli 2008 Well, tidning kanske jag inte skulle kalla den, men indeed, fy ******* vad jag ser fram emot det här!!! :-D Rorschach verkar bli exakt som i serien :-) 0 Citera
Biljetten Postad 28 juli 2008 Postad 28 juli 2008 Man kan ju i alla fall vara lite stolt att Malin Akerman grabbade en av huvudrollerna, segt att man far vanta tills 21 mars, nasta ar! 0 Citera
Team_fagott Postad 28 juli 2008 Postad 28 juli 2008 Intressant. Men det kan lika väl fuckas upp helt. Alltid vanskligt med många karaktärer och mycket CGI. Men som sagt det kan bli riktigt jävla bra det här. 0 Citera
one eyed jack Postad 31 juli 2008 Postad 31 juli 2008 Oj, riktigt cool. Ska lätt se den, men först läsa serien. :) 0 Citera
jmalmsten Postad 31 juli 2008 Postad 31 juli 2008 Trailern. Intressant? Jodu... Serietidningen. En film är inte en bra film om den inte klarar sig själv. Dessutom har jag extremt svårt för amerikanska serietidningar. Jag vet inte vad det är... kanske för att dom är så pratiga... så... ja... det är svårt att uppskatta det amerikanska när man fått känning på hur serier ska göras... som de görs i asien. Amerikanskt känns så stelt i jämförelse... Så visuellt oinspirerat. jaja... nu ska jag inte gnälla... 300 blev ju intressant och snyggt. Trailern ser ut som en Superhjältefilm i slow motion med lite Donnie Darko-vibbar. Kan bli fantastiskt... kan bli valium... Mina förväntningar är låga om dialogerna och historien blir som jag tror. Hoppas jag har fel;) 0 Citera
High1ander Postad 9 augusti 2008 Postad 9 augusti 2008 Trailern. Intressant? Jodu... Serietidningen. En film är inte en bra film om den inte klarar sig själv. Dessutom har jag extremt svårt för amerikanska serietidningar. Jag vet inte vad det är... kanske för att dom är så pratiga... så... ja... det är svårt att uppskatta det amerikanska när man fått känning på hur serier ska göras... som de görs i asien. Amerikanskt känns så stelt i jämförelse... Så visuellt oinspirerat. jaja... nu ska jag inte gnälla... 300 blev ju intressant och snyggt. Trailern ser ut som en Superhjältefilm i slow motion med lite Donnie Darko-vibbar. Kan bli fantastiskt... kan bli valium... Mina förväntningar är låga om dialogerna och historien blir som jag tror. Hoppas jag har fel;) Man vet ju bara hur det ar nar filmen kommer ut. Men just Watchmen serien anses ju vara den "basta" serien av manga, sa man far se om det overfors val till film. 0 Citera
ilike Postad 13 augusti 2008 Postad 13 augusti 2008 Konstigt att de inte kör en mer realistisk stil. Själva grejen med serietidningen var att spuerhjältarna var vanliga människor i en (alternativ) vanilg värld. 0 Citera
daarco Postad 13 augusti 2008 Författare Postad 13 augusti 2008 Jo, det är ju klart att det skulle kunna se ut som ett avsnitt av "Vänner och Fiender", men det är ju film vi talar om. Jag vil bli hänförd och glömma verkligheten när jag ser film. Såg Mumien 3, den tog inte riktigt (inte ett skit), Watchmen trailern tar bra : ) 0 Citera
jmalmsten Postad 22 oktober 2008 Postad 22 oktober 2008 Nu kickar jag igång tråden lite... mer klipp från filmen. Enligt AICN är det en variant på det som visades på ComiCon. ... Då jag är en ivrig följare av Heroes har jag stött på ständiga påståenden att första säsongen var kraftigt "inspirerad" av Watchmen-serien... eller ja... "inspirerad" är inte ordet folk väljer... mer på samma vis som folk är hatiska mot Tarantinos "inspirationer" är så jag uppfattar fansen. Jag fick tag i serietidningen i digital form, läste första volymen. Jag gillar den skarpt, det lilla jag läst... Verkar behandla amerikanska superhjälte-serie-klichéerna på samma vis som Sergio Leone sköt sönder western-hjälte-klichéerna. Och angående realismen... Det går liksom inte att göra superhjältar realistiska. Heroes är väl så långt man kan gå på det viset, men jag känner det som att det krävs mer stilistiskt grepp för att fånga undergångskänslan. Och då måste man nog ta till Kostym-ikonografin. Precis som att en cowboy har hatt. Vare sig det är Lucky Luke eller Harmonica. Jag gillar det jag hitintills sett från filmen. Kommer se den på stor duk. Hoppas att Watchmen inte är uppbyggd bara på slow-motion-scener... Det är ju en av stora argumenten mot Marky Mark Max Payne av vad jag läst bland recensionerna. Och nej. Jag tänker inte läsa resten av serien innan jag sett filmen. Är det något jag lärt mig så är det att det är lättare att ta till sig en bok efter en film än tvärtom. Nä nu ska jag nog se lite Takashi Miike. Visitor Q tror jag... PS// Apropå realistiska superhjältar och Heroes... Någon som sett trailern till PUSH? http://www.apple.com/trailers/independent/push/ ;) 0 Citera
_nemo_ Postad 23 oktober 2008 Postad 23 oktober 2008 Video no longer available Här finns den också, klippen börjar ca 1:20 in. Det har även släppts en ny poster: http://comingsoon.net/nextraimages/watchmenteaserposter.jpg Nä nu ska jag nog se lite Takashi Miike. Visitor Q tror jag... Den såg jag för någon dag sen, jadu, den var inte lite strange..... 0 Citera
daarco Postad 23 oktober 2008 Författare Postad 23 oktober 2008 Oj, oj, oj....bilderna från Watchmen gör iallafall inte mig besviken. Desutom såg jag Max Payne här om dagen, efter ha sett 300, Sin City så måste den ju vara bra! Men inte då. Vilken jävla skitfilm. Inte nog med att den var dålig, den är från elva år också....inge våld eller blod får visas. Allt våld som är med i trailern är med i filmen. Usch fy! 0 Citera
Eibon Postad 24 oktober 2008 Postad 24 oktober 2008 Trailern är 100% ögongodis, så vi kan bara hoppas att det finns samma intelligens i filmen som i tidningen. ögongodis är nog allt du får med tanke på att det är hollywood samt att det är idioten som gjorde 300. 0 Citera
daarco Postad 24 oktober 2008 Författare Postad 24 oktober 2008 Idioten som gjorde 300! Han gjorde den film han ville se. Det är mer än 90% av de andra regissörerna vågar göra. Att en regissör kan följa sin egen vision är det viktigaste. Vi kunde ha haft Michael Bay till Watchmen! (usch). Men Peter Jackson, Guillermo del Toro samt Zach Snyder är de som gör som de vill. Jag menar inte att de automatiskt gör bra filmer, men de blir speciella : ) 0 Citera
jmalmsten Postad 24 oktober 2008 Postad 24 oktober 2008 Jag tror inte Bay skulle försöka sig på watchmen... Han gör filmer som han vill se han också tror jag. Och han vill göra filmer med biljakter på motorvägar. Och jag gillar biljakter på motorvägar jag också så jag klagar inte lika mycket som förut... Ska se Transformers 2 på bio också... 2 timmar leksaksreklam med biljakter och explosioner, exploderande bilar och biljakter som exploderar... på motorvägar...:) "idioten" vet jag inte om jag skulle kalla honom (zack, inte bay alltså, även om jag inte kallar bay heller för idiot). 300 var ögongodis med mycket foder för homo-humor. Hade han varit idiot så hade han inte ens fått till det. Han kan det visuella, så vi får väl hoppas att han övat sig på att göra lite mer än bara översätta bilderna till duken. Och även om det bara blir en 90 minuter lång musikvideo så är jag inte helt oäven till det. Kan jag gilla två och en halv timme leksaksreklam så kan jag nog gilla 90 minuter musikvideo. 0 Citera
Team_fagott Postad 29 november 2008 Postad 29 november 2008 helt ny trailer. http://www.apple.com/trailers/wb/watchmen/ Kan bli intressant, ingen dark knight direkt kanske, men klart värd en popcorn, cola och biobiljett..tror jag.. fast val av regisör gör mig orolig. Jag menar vad är 300 mer än effekter? 0 Citera
D_Odell Postad 1 december 2008 Postad 1 december 2008 "EVERYTHING WE KNOW WILL CHANGE" Shit! första filmen där kvinnor våldtar män! 0 Citera
daarco Postad 1 december 2008 Författare Postad 1 december 2008 "EVERYTHING WE KNOW WILL CHANGE" Shit! första filmen där kvinnor våldtar män! Du har inte läst serien antar jag! Den nya trailern är riktigt bra. Klippen är så exakta "bildrutor" från serien som man kan komma. Helt klart en film för fansen. Hur ofta händer det? 0 Citera
Christian van Caine Postad 3 december 2008 Postad 3 december 2008 Odell, finns ganska många, bla The Rookie med Clint Eastwood. FUCK vad jag ser fram emot den här rullen!!!!!! 0 Citera
myggmyran Postad 18 december 2008 Postad 18 december 2008 Hoppas på denna film som f-n. Man börjar ju tycka synd om Alan Moore.. 0 Citera
_nemo_ Postad 10 mars 2009 Postad 10 mars 2009 http://www.filmstar.se/2009/03/10/recension-watchmen/ 0 Citera
Team_fagott Postad 10 mars 2009 Postad 10 mars 2009 Blir en tripp till Bromölla (40 mil t/r) för denna film med. Fett pepp. Den här filmen kräver köbe popcorn och pappmuggläsk. http://www.filmpalatset.se/ 0 Citera
cutecats Postad 10 mars 2009 Postad 10 mars 2009 asså liten fråga till er som läst serien (jag hade inte äns hört talats om den före filmen :/ ajaj) jo asså jag såg typ en halvtimme av hur dom gjorde filmen och grejs med intervjuer på 5an för några dagar sen och om jag fattade det rätt så handlar mycket i serien om hur världen seriöst skulle reagera om det på riktigt fanns dom här människorna med super krafter och hur super hjältarna skulle förändras som människor och ja är det ungefär så det är eller? för i så fall så är det exakt vad jag har velat se sen jag såg en marvel produktion från första gången :) 0 Citera
Team_fagott Postad 10 mars 2009 Postad 10 mars 2009 Du har förstått det hela rätt. Fast dom har inga superkrafter (förutom Dr Manhatan) 0 Citera
cutecats Postad 12 mars 2009 Postad 12 mars 2009 ok det låter ju sjukt spännande :D måste se :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.