Gå till innehåll

Watchmen trailern!


daarco

Recommended Posts

Trailern. Intressant? Jodu...

 

Serietidningen. En film är inte en bra film om den inte klarar sig själv. Dessutom har jag extremt svårt för amerikanska serietidningar. Jag vet inte vad det är... kanske för att dom är så pratiga... så... ja... det är svårt att uppskatta det amerikanska när man fått känning på hur serier ska göras... som de görs i asien. Amerikanskt känns så stelt i jämförelse... Så visuellt oinspirerat.

 

jaja... nu ska jag inte gnälla... 300 blev ju intressant och snyggt. Trailern ser ut som en Superhjältefilm i slow motion med lite Donnie Darko-vibbar. Kan bli fantastiskt... kan bli valium... Mina förväntningar är låga om dialogerna och historien blir som jag tror. Hoppas jag har fel;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Trailern. Intressant? Jodu...

 

Serietidningen. En film är inte en bra film om den inte klarar sig själv. Dessutom har jag extremt svårt för amerikanska serietidningar. Jag vet inte vad det är... kanske för att dom är så pratiga... så... ja... det är svårt att uppskatta det amerikanska när man fått känning på hur serier ska göras... som de görs i asien. Amerikanskt känns så stelt i jämförelse... Så visuellt oinspirerat.

 

jaja... nu ska jag inte gnälla... 300 blev ju intressant och snyggt. Trailern ser ut som en Superhjältefilm i slow motion med lite Donnie Darko-vibbar. Kan bli fantastiskt... kan bli valium... Mina förväntningar är låga om dialogerna och historien blir som jag tror. Hoppas jag har fel;)

Man vet ju bara hur det ar nar filmen kommer ut. Men just Watchmen serien anses ju vara den "basta" serien av manga, sa man far se om det overfors val till film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, det är ju klart att det skulle kunna se ut som ett avsnitt av "Vänner och Fiender", men det är ju film vi talar om.

Jag vil bli hänförd och glömma verkligheten när jag ser film. Såg Mumien 3, den tog inte riktigt (inte ett skit), Watchmen trailern tar bra : )

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Nu kickar jag igång tråden lite...

 

mer klipp från filmen. Enligt AICN är det en variant på det som visades på ComiCon.

 

...

 

Då jag är en ivrig följare av Heroes har jag stött på ständiga påståenden att första säsongen var kraftigt "inspirerad" av Watchmen-serien... eller ja... "inspirerad" är inte ordet folk väljer... mer på samma vis som folk är hatiska mot Tarantinos "inspirationer" är så jag uppfattar fansen.

 

Jag fick tag i serietidningen i digital form, läste första volymen. Jag gillar den skarpt, det lilla jag läst... Verkar behandla amerikanska superhjälte-serie-klichéerna på samma vis som Sergio Leone sköt sönder western-hjälte-klichéerna.

 

Och angående realismen... Det går liksom inte att göra superhjältar realistiska. Heroes är väl så långt man kan gå på det viset, men jag känner det som att det krävs mer stilistiskt grepp för att fånga undergångskänslan. Och då måste man nog ta till Kostym-ikonografin. Precis som att en cowboy har hatt. Vare sig det är Lucky Luke eller Harmonica.

 

Jag gillar det jag hitintills sett från filmen. Kommer se den på stor duk. Hoppas att Watchmen inte är uppbyggd bara på slow-motion-scener... Det är ju en av stora argumenten mot Marky Mark Max Payne av vad jag läst bland recensionerna.

 

Och nej. Jag tänker inte läsa resten av serien innan jag sett filmen. Är det något jag lärt mig så är det att det är lättare att ta till sig en bok efter en film än tvärtom.

 

Nä nu ska jag nog se lite Takashi Miike. Visitor Q tror jag...

 

PS//

 

Apropå realistiska superhjältar och Heroes... Någon som sett trailern till PUSH? http://www.apple.com/trailers/independent/push/ ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Video no longer available

 

Här finns den också, klippen börjar ca 1:20 in.

 

 

Det har även släppts en ny poster:

 

http://comingsoon.net/nextraimages/watchmenteaserposter.jpg

 

Nä nu ska jag nog se lite Takashi Miike. Visitor Q tror jag...

 

Den såg jag för någon dag sen, jadu, den var inte lite strange.....

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj, oj, oj....bilderna från Watchmen gör iallafall inte mig besviken.

 

Desutom såg jag Max Payne här om dagen, efter ha sett 300, Sin City så måste den ju vara bra!

Men inte då. Vilken jävla skitfilm. Inte nog med att den var dålig, den är från elva år också....inge våld eller blod får visas. Allt våld som är med i trailern är med i filmen.

 

Usch fy!

Länk till kommentar
Share on other sites

Idioten som gjorde 300!

 

Han gjorde den film han ville se. Det är mer än 90% av de andra regissörerna vågar göra.

Att en regissör kan följa sin egen vision är det viktigaste. Vi kunde ha haft Michael Bay till Watchmen! (usch).

 

Men Peter Jackson, Guillermo del Toro samt Zach Snyder är de som gör som de vill. Jag menar inte att de automatiskt gör bra filmer, men de blir speciella : )

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror inte Bay skulle försöka sig på watchmen... Han gör filmer som han vill se han också tror jag. Och han vill göra filmer med biljakter på motorvägar. Och jag gillar biljakter på motorvägar jag också så jag klagar inte lika mycket som förut... Ska se Transformers 2 på bio också... 2 timmar leksaksreklam med biljakter och explosioner, exploderande bilar och biljakter som exploderar... på motorvägar...:)

 

"idioten" vet jag inte om jag skulle kalla honom (zack, inte bay alltså, även om jag inte kallar bay heller för idiot). 300 var ögongodis med mycket foder för homo-humor. Hade han varit idiot så hade han inte ens fått till det. Han kan det visuella, så vi får väl hoppas att han övat sig på att göra lite mer än bara översätta bilderna till duken.

 

Och även om det bara blir en 90 minuter lång musikvideo så är jag inte helt oäven till det. Kan jag gilla två och en halv timme leksaksreklam så kan jag nog gilla 90 minuter musikvideo.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
"EVERYTHING WE KNOW WILL CHANGE"

 

Shit! första filmen där kvinnor våldtar män!

 

 

Du har inte läst serien antar jag!

 

Den nya trailern är riktigt bra. Klippen är så exakta "bildrutor" från serien som man kan komma. Helt klart en film för fansen. Hur ofta händer det?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 2 månader senare...

asså liten fråga till er som läst serien (jag hade inte äns hört talats om den före filmen :/ ajaj) jo asså jag såg typ en halvtimme av hur dom gjorde filmen och grejs med intervjuer på 5an för några dagar sen och om jag fattade det rätt så handlar mycket i serien om hur världen seriöst skulle reagera om det på riktigt fanns dom här människorna med super krafter och hur super hjältarna skulle förändras som människor och ja är det ungefär så det är eller? för i så fall så är det exakt vad jag har velat se sen jag såg en marvel produktion från första gången :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...