Gå till innehåll

mitt största projekt hittills..


Mr.Man

Recommended Posts

Ja, det var bra jobbat, fortsätt bara! Måste säga att flygningen efter avfyrningen var riktigt snygg! Men från att vi lämnar hangaren till dit så kunde du som sagt höjt tempot, framförallt så är det "himmelscenen" som drar ner det, kanske borde du skippa det partiet helt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för kritiken.. Tempot är lägre i början, Jag hade en tanke att tempot skulle trappas upp successivt. Men kan hålla med om att det kanske förstör mer än det tillför.

Utöver det hade jag musiken att synka med, så vissa partier blev längre än det var tänkt från början.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Det du kan göra (har jag hört) är att importera kamerapositionerna till max, alltså inte hela miljön. jag gjorde ett material i max som efterliknade den i terragen och skapade bergen i max, sen hade jag en terragenbild som bakgrund.

 

Du kan även göra animeringar i terragen med hjälp av terranim o använda animationen som bakgrund i max. Det gjorde jag i filmen free flying.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...

det bästa med filmen är nästan tempot måste jag säga, fartfyllt filmen igenom. du lyckades verkligen trappa upp tempot mot slutet man hann ju nästan inte se planet ens haha. och alla stillbilder sen jag märkte verkligen ingen av dom. Speciellt inte havets vågor som inte rörde sig. Ett minus har jag tyvärr att ge dig : hade det inte varit bättre om piloten hade haft en ggiraff i cockpit? jag menar det hade gjort filmen lite mer inriktad på sport t.ex innebandy, vattenpolo etc fundera på det /puss i ljumsken

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ls2sb]Ett minus har jag tyvärr att ge dig : hade det inte varit bättre om piloten hade haft en ggiraff i cockpit? jag menar det hade gjort filmen lite mer inriktad på sport t.ex innebandy, vattenpolo etc fundera på det /puss i ljumsken[/citat]

 

Utveckla gärna detta! Eller kan du rekommendera tabletterna du knaprar? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Vet inte hur det är med regler om "bumpning" osv. på det är forumet men jag ville bara dela med mig av mina enkla åsikter.

 

Tänker bara nämna det som kunde förbättras.

Tempot borde höjas rejält, iaf under flygscenerna. 50% högre speed tror jag hade gjort susen :) Sen kunde du gärna ha lagt på bättre texturer m.m. på flygplanen, alternativt en enkel bumpmap. De ser lite för platta (eller vad man ska använda för ord :P) ut.

 

I övrigt var det bra :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg filmen igår & var väldigt förtjust!

Håller inte på nåt med 3D själv, så kan inte påstå jag har nån som helst aning om vilka tekniker du skulle använda för att förbättra nåt, plus att kvaliten tyvärr inte var den bästa på den versionen jag fick, men den var absolut väldigt underhållande!

 

Gillade ditt val av musik åsså, Die Krupps råkkar! To the hilt, man ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Värmande ord! Sånt behöver man ibland..

 

Det är mycket jag skulle göra annorlunda idag på filmen men jag är absolut nöjd med den fortfarande, jag gjorde mitt bästa då. Nu har jag lärt mej mer, det är väl det som det hela går ut på, "lerning by doing".

Och att die krüpps rockar fortfarande är det inge tvivel om...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mr.Man]Tack för kritiken! En bumpmap på planen skulle ju få dom att se knottriga ut? är det det du menar? Planen har jag inte moddelerat själv så dom tar jag inte kredit för..

Kul att du gilla den![/citat]

Beror på... Om man sätter bumpmap depth på 0.00nånting så ser det iaf inte så "platt" ut... Annars tror jag mer på att göra materialet på planen bättre... Eller åtminstone ge det lite reflektioner eller nåt... Fast det ökar typ renderingstiden med 5000 timmar :I

Länk till kommentar
Share on other sites

Som sagt planen har jag inte gjort själv, nuförtiden försöker jag moddelera mina egna modeller. Men jag förstår ändå inte det där med bumpmapen, därmot snyggare material på MIG21 planen samt "smootning groups" skulle behövts.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mr Man, har du helt rätt i, bästa sättet att lära sig på :-)

 

...sen liten tanke, skulle verkligen bumpmapping kunna göra det mer realistiskt? Ett plan är ju nästan alltid helt slätt för att minska luftmotståndet maximalt, borde det då inte räcka med nån snygg skin?

Hur som, ser fram emot om du lägger upp mer kul animationer mannen :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christian van Caine]

Hur som, ser fram emot om du lägger upp mer kul animationer mannen :-)[/citat]

 

 

Det ligger ju nåra projekt i pipen, konstigt nog är det enklare att börja än att slutföra dom, måste få mer diciplin där.. Sen blir man mer och mer självkritisk till det man gör på gott och ont.

 

Själv då! Något kul på gång?

 

T-kock: Kul med flera 3D intresserade här! Vad håller du själv på med då, nått du vill visa upp?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...