Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den började bra och allt var watchable fram till 28 Weeks Later låten, sen gick allt utför liksom. Då tänker man att "Hmm, de kunde skippat zombiesarna helt och hållet".

Filmen skulle varit bättre om hon bara sprungit omkring och försökt hitta alla ;)

Nah, men mot slutet var allt väldigt.. Dåligt? Inte dåligt dåligt men om man jämför med början så var det dåligt. Tycker det kunde varit Mer helt enkelt.

Huvudskådisen gjorde ett bra jobb :) Nice zombie-makeup, fönstertjejen såg riktigt BLÄ ut (Komplimang).

**

Började bra men tappade stinget mot slutet - Bra gjort iaf :) Nu ska jag se Behind the Scenes ;)

Postad

Jo, denna var rätt skön och underhållande. Huvudskådisen gjorde som sagt ett bra jobb, och det mesta kändes bra. Fast om ni hade bytt ut låten från "28 Dagar (veckor?) Senare" hade filmen blivit mycket bättre.

Saknade dock det obligatoriska i zombiefilmer, en jävla massa gore. :)

Om du gör en ny zombiefilm någon gång, kötta på med massa klet och mysigheter så blir det finemang.

4/5

Postad

Tack tack. Tror det är svårt att få en zombiefilm att bli riktigt bra om man är amatör och inte kan ha med några specialeffekter och sånt.. Svårt att få till det där riktigt läskiga, utan blir lätt att kännas löjligt istället. Men men..det var sjukt kul att göra iaf!

Det var jag som var huvudskådisen, så tack! :)

Postad

Okej. Det finns godbitar i filmen, men väldigt många misstag också.

Ni har alldeles för mycket gå-scener, höll på att somna under första halven. Ni använder alldeles för mycket stativ. En zombie-film ska vara snabb, smutsig och intensiv. Efter scenen där ni snurrade runt tjejen ute på gatan så borde ni ha skippat stativet och kört handhållet.

Annars är det snyggt sminkat, och jag hoppade faktiskt till en gång.

Ni kan göra film, men ändå inte på något sätt

Postad

Den skulle nog må bra utav att kortas ned lite. Toa scenen till exempel. Ni spenderar två av tio minuter på något som skulle kunna ta några sekunder!

Ni borde inte använt låten från 28 dagar senare, visst är den bra men det känns för stulet, hitta en annan passande låt!

Zombies springer inte. Stunden de börjar springa upphör de vara zombies. Ordet zombies ursprung kommer från voodoo ritualer och betyder sömngångare.

Som Mega99 tidigare påpekat var sminket på tjejen i fönstret riktigt snyggt!

Annars var det ett stiligt försök! Gör en till med lite rappare klippning, egen musik och mer gore så är jag säker på att det blir grymt bra!:)

Postad
Den skulle nog må bra utav att kortas ned lite. Toa scenen till exempel. Ni spenderar två av tio minuter på något som skulle kunna ta några sekunder!

Ni borde inte använt låten från 28 dagar senare, visst är den bra men det känns för stulet, hitta en annan passande låt!

Zombies springer inte. Stunden de börjar springa upphör de vara zombies. Ordet zombies ursprung kommer från voodoo ritualer och betyder sömngångare.

Som Mega99 tidigare påpekat var sminket på tjejen i fönstret riktigt snyggt!

Annars var det ett stiligt försök! Gör en till med lite rappare klippning, egen musik och mer gore så är jag säker på att det blir grymt bra!:)

Oja, jag skulle gärna sett en handhållen kamera springa efter tjejen medans hon springer från zombies- Det ger den här intensiva känslan. Skulle detta varit om säg Spöken och inte Zombies så skulle ni filmat rätt- Men zombie tillhör Gore genren, inte rysare.

Postad
Om zombies inte kan springa, räknas alltså inte de "varelser" i 28 dagar, veckor, senare som zombies?

Nej, de i 28 dagar kan även dödas om man skjuter dem i tex bröstet, för att ta kål på en zombie krävs headshot!

Deras motiv skiljer sig också. Varlserna i 28 dagar är infekterade med ett virus som gör dom jävligt arga. De jagar sina offer av ren ilska, inte för att förtära sina offer som föda, tillskillnad från zombies.

En till skillnad är att om man blir smittad i sakerna i 28 dagar senare så dör man inte, man bara muterar. Blir man biten av en zombie dör man, sedan återuppstår som zombie!

Vill inte vara petig men, rätt ska vara rätt!:)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...