Gå till innehåll

Uwe Boll geniförklarar sej själv


Rabies

Recommended Posts

Menar du att det inte går att bestämma kvalitet inom endast film eller skulle du kunna bestämma kvalitet på ett par strumpor till exempel?

 

Jo självklart kan man bestämma innehållet efter standardvärden. Det var ju därför jag drog in SMTPE förut. Man kan fastställa kvalitén på bomull i ett labb. Precis som man kan fastställa att en ljudmix håller sig inom tillåtna och optimala värden i en film. Har det någonting med konstnärlig kvalitet att göra? Knappast.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men kan man då inte som konstnär bara skylla infrån sej ifall man skiver ett dålig manus till exempel? Man kan med andra ord, hur dåliga grejer man än gör, alltid hänvisa till att man är konstnär och flumma på så mycket man orkar? Låt oss säga att jag som konstnär vill gå emot dom optimala värdena i en film, kan jag inte göra det då? Jag gör det ju som ett uttryck eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

Iofs är ju inte dom här så tråkiga heller:

http://www.youtube.com/watch?v=JlJ3VLGDOVE

 

Vilken dåre.

 

Det måste ju vara PR. Annars är han ju galen. Jag får iallafall lust att se Postal och se vad han gjort på senaste tiden, har inte sett nåt han gjort sedan House of the Dead, som förvisso var bland det sämsta jag sett.

 

Vad gäller hans argument att man inte får gnälla om man inte kan göra bättre själv är väldigt fel. Alla har olika förutsättningar när man gör film men man gör film för en publik - de ska få komma med åsikter.

 

Att många skiver att han måste sluta göra film är bara fånigt, ingen lider väl av att han "slaktar" dator- eller tv-spelen, vad spelar det för roll? Låt Boll göra film om han vill.

Länk till kommentar
Share on other sites

Självklart. (Det var en liten ";)" där.) De tycktes sammanfalla en del bara.

 

Sammanfaller bra tycker. Två trådar sammanfaller

 

Ordvändning ut och in, meningar blir till svarandes fördel. Att bemöta ett inlägg genom att vilja misstolka och svara. Ett svar som redan finns i föregående inlägg, men dras till nästa kommentators fördel, genom att säga samma sak en gång till.

 

Munthe och Rabies har kommit igång på allvar

 

Kallas upprepning, tröttsamt en söndag.

/nils ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Men kan man då inte som konstnär bara skylla infrån sej ifall man skiver ett dålig manus till exempel? Man kan med andra ord, hur dåliga grejer man än gör, alltid hänvisa till att man är konstnär och flumma på så mycket man orkar? Låt oss säga att jag som konstnär vill gå emot dom optimala värdena i en film, kan jag inte göra det då? Jag gör det ju som ett uttryck eller?

 

Jo visst kan man skylla på det. Men det blir ju svårt att leva på manusförfattande som ett yrke då.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet att det bara är PR-stunts och kåthet efter uppmärksamhet.

Men det är så underhållande att jag inte kan låta bli att posta om det:

 

(från feber.se)

 

http://spel.feber.se/art/48228/boll_vs_bay/

 

Boll Vs. Bay

I't on! Eller inte...

Vår käre vän Uwe Boll har släppt ännu ett videoklipp där han säger att Micheal Bay har accepterat utmaningen om att lösa deras problem i boxningsringen.

 

 

 

Dock verkar det så att Micheal Bay själv inte direkt är med på noterna. Från moderatorn på Micheal Bays forum.

 

Just spoke to Mike, and it's false. This guy is really creepy, he's creeping me out. BTW, Michael has never spoken to him and won't speak to him. Mike has a movie to deliver for June 2009, unlike this idiot. Boll doesn't deserve press for his lame movie, so this is the last we talk about him in these forums. This press stunt will tank.

Länk till kommentar
Share on other sites

han blir bannemig bara mer och mer tragisk. Det där gränsar ju till urkundsförfalskning och ärekränkning och liknande och jag vill nästan att han ska åka dit på det hela.

 

Blotta idén med att 10 postal-biljetter ger inträde tyder ju på viss desperation.

 

Det är ju intressant att följa hans eskapader, men det är samtidigt lite av ett slags skadeglädje. Lite som att följa en dumskalle bara för att se hur långt det går innan han åker fast ordentligt. PR-stunt eller inte... han gör sig ovän med var och varannan möjlig framtida kollega han kommer på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker Boll börjar bli pinsam. Har alltid försvarat honom för att han "gjort-sin-grej" fullt ut, men att han då själv börjar hacka på andra regissörer visar bara vilken nolla han är. Givetvis kommer Bay bara ignorera honom.

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Uwe har helt rätt. Bay är en idiot. Bay börjar sitt inlägg med att skriva att han aldrig hört talas om Boll och avslutar det med att skriva att Bolls halvtomma screening i LA var patetisk. Ha ha. Tinseltown-pucko...

 

(Kul också hur viktigt bling-bling-kontor och stekiga miljöer är för Bay. Boll skiter säkerligen i det. Han är hypereffektiv tysk med tusen järn i elden. Vad ska han med ett "Apple life style"-kontor till? Uwe Boll har kontor i tre städer, egna fasiliteter för post. Egen THX-ljudmix i Mainz osv. Jag har inte varit där men jag kan inte tänka mig att inredningen går i annat än tyskt brunt.)

 

Boll är och förblir en av dom roligaste exploitationfilmarna i världen. Extra kul att han är europé. Sjukt rolig retsticka. Äkta punk.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med om att han är jävligt rolig, det är sjukt kul att skratta åt hans tappra försök till regi och alltid kul att se någon som inte har talang kämpa så hårt för sina pojkdrömmar

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har bara sett en film av Uwe Boll, och den sög, men jag har sett två filmer av Michael Bay, och de sög båda två. Jag antar att det betyder att Uwe leder.

 

Och medan Boll ägnar sig åt avsiktlig komik genererar Bay bara oavsiktlig dito. Återigen tysk ledning... Jag tror faktiskt att matchen är avgjord vid det här laget.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Boll är och Hobert är nog de enda två regissörer som hamnar på minusskalan när det gäller talang. Så mycket pengar, så många chanser och ändå inget som är i närheten av sevärt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag diggar hårt uwe boll, för att han kör sitt eget race och skiter fullständigt vad folk tycker om han. ( ja förutom när han körde boxning mot dem) Jag har då aldrig väntat så ivrigt efter att få se Postal alltså. När fan kommer filmen ut ?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag diggar hårt uwe boll, för att han kör sitt eget race och skiter fullständigt vad folk tycker om han. ( ja förutom när han körde boxning mot dem) Jag har då aldrig väntat så ivrigt efter att få se Postal alltså. När fan kommer filmen ut ?

 

Boll-gnället skulle aldrig nå utanför gamer-kretsarna om han inte brydde sig om vad folk tyckte...

 

Eller ja... jag har fortfarande svårt att prata med folk utanför gamer-kretsar om Boll eftersom dom aldrig hört talas om honom...

Länk till kommentar
Share on other sites

Boll-gnället skulle aldrig nå utanför gamer-kretsarna om han inte brydde sig om vad folk tyckte

Har aldrig hört namnen förut, tills de tyckte nå ända in Voodofilms sajt med sin marknadsföring.

Däremot var långfilmen "Grodan Boll" en klassiker som gick på julaftons morron förr. Moderna stjärnornas krig ligger i avgrunden mot 50-60 talets plåtniklas.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Har aldrig hört namnen förut, tills de tyckte nå ända in Voodofilms sajt med sin marknadsföring.

Därav mitt andra stycke;)

Däremot var långfilmen "Grodan Boll" en klassiker som gick på julaftons morron förr. Moderna stjärnornas krig ligger i avgrunden mot 50-60 talets plåtniklas.

/nils

Där är vi helt överens:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha, det var fan det fränaste jag sett, att ahn gör dåliga filmer måste han ju vara medveten om, vilken jävla tönt! alltså snacka om att ha gott själv förtroende. Om han ändrade sin attityd kanske hans filmer blir sevärda. Detta är ett skämt, vilken loooser!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...