Gå till innehåll

The Incredible Hulk


Taste FX

Recommended Posts

Tjana!

 

Jag så att den nya hulken "Nya" har släppt en trailer! Filmen verkar mycket bättre än den första. Eftersom det här är ingen fortsättning så får man se allt från början igen, Hur bruse blev till hulk och allt sånt, och allt med nya skådespelare!

Länk till trailer:

http://www.apple.com/trailers/universal/theincrediblehulk/

 

Kommer 13 Juni! Jippi...

Ha' et gött!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillade den första, för den var inte gjord för 13 åringar.

Den andra verkar vara mer action och mindre hjärna. Men jag hoppas den blir riktigt bra, för Hulken förtjänar lite riktigt serietidnings röj nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har också hört att det ska vara en ny fristående film av Hulken...

Måste säga att denna nya version också ser bedrövligt taskigt gjord ut (de animerade effekterna), precis som den första. Älskade dock redigeringen i den första filmen, tyckte det var riktigt bra och annorlunda ihopsatt så man fick en gnutta serrietidningskänsla.

Håller dock tummarna på att manuset i denna ska vara bättre än föra försöket.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Ed Norton ska tydligen ha varit a pain in the ass under inspelningarna och velat ha rewrites på manuset var och varannan dag. Han är ju en riktig acteur... för att vara lite fransk av sig. Men det är nog bara bra.

 

Måste säga att jag är rätt nöjd, och kritiken har också varit bra, höga scores på Rotten Tomatoes och de svenska recensionerna ger den:

3 - Aftonbladet

3 - Ciné

3 - Metro

3 - Svd

Länk till kommentar
Share on other sites

Var och såg den igår, riktigt underhållande!

 

Jag är inget comicbook-fan så det var ett par saker jag kanske inte riktigt fattade men den gick verkligen att se ändå! Kul cameo i slutet också^^

 

 

Förra filmen tyckte jag var ganska usel så det kändes definitivt som ett lyft!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag var också och såg den igår, men är inte lika förtjust som Usarpe. =)

 

Tempot drogs ner av massa onödiga scener (tänker främst på taxiresan just nu). Ibland rätt styltig dialog och taffligt manus.

 

Men skit i allt det, det är ju en Hulken-film, blev jag underhållen??? Nja..

 

Actionscenerna med Hulken kändes fan rätt tråkiga, tråkiga miljöval framförallt. Den enda jag riktigt gillade var scenen på den stora gröna ängen.

 

Jag gjorde misstaget att gå och se filmen med för höga förväntningar, för jag har verkligen gillat trailers, rollbesättningen och dylikt.

 

Den var inte alls lika bra som t.ex Ironman.

 

Jag gillade nästan Ang Lee's version bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag var också och såg den igår, men är inte lika förtjust som Usarpe. =)

 

Tempot drogs ner av massa onödiga scener (tänker främst på taxiresan just nu). Ibland rätt styltig dialog och taffligt manus.

 

Men skit i allt det, det är ju en Hulken-film, blev jag underhållen??? Nja..

 

Actionscenerna med Hulken kändes fan rätt tråkiga, tråkiga miljöval framförallt. Den enda jag riktigt gillade var scenen på den stora gröna ängen.

 

Jag gjorde misstaget att gå och se filmen med för höga förväntningar, för jag har verkligen gillat trailers, rollbesättningen och dylikt.

 

Den var inte alls lika bra som t.ex Ironman.

 

Jag gillade nästan Ang Lee's version bättre.

 

 

Kanske var just förväntningarna som gjorde det, jag hade inga som helst förväntningar, bara ett vagt hopp om att den skulle vara bättre än förra^^

 

Kan absolut hålla med om ängen, Tim Roth som studsboll var minst sagt underhållande^^

 

Tråkiga miljöval? Jag som tyckte brasiliansk slum och New york var riktigt trevliga miljöer?:)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Har också sett den nu och jag blev också glatt överraskad. Inte alls världens bästa film, men över förväntningarna. Näe en schysst actionfilm helt enkelt.

 

Gillade även de mer "känsliga" scenerna mellan Hulken och Liv Tyler. De funkade.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...