Najka Postad 17 december 2007 Postad 17 december 2007 Har läst att de kanske ska göra en remake på denna underbara skräckfilm. Stör mig på Hollywood som inte kan komma med något nytt. Det enda de gör är fan remakes och kassa komedier. Vad tycker ni skräck-fans där ute!? borde denna FÅ bli gjord? Jag hade viljat se den och sen sänka den när jag jämför den med orginalet...ha...ha...ha 0 Citera
maxv Postad 17 december 2007 Postad 17 december 2007 Jag gillar orgianlet som fan och jag tror det kan bli rätt nice med en remake... Är inte sådär jätte inne på remakes för övrigt men jag tänker direkt på remaken av Dawn of the Dead som enligt mej blev grym, bättre än orginalet. 0 Citera
Eibon Postad 17 december 2007 Postad 17 december 2007 Av alla remakes som nånsin gjorts i historien så är the thing den enda där remaken är bättre än orginalet. Fast det är inte så mycket remake på själva filmen utan en bättre filmatisering av boken. all skräckremake är total dynga o dom missar kapitalt varje gång. dawn of the dead var vidrigt dålig. 0 Citera
vilcans Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Skräckremakes som är bättre än originalet: Invasion of the Body Snatchers (1956, 1978) The Blob (1958, 1988) The Fly (1958, 1986) 0 Citera
Najka Postad 18 december 2007 Författare Postad 18 december 2007 Kom på två remakes som är bättre än orginalet: "The hills have eyes"(INTE TVÅAN!!) "Halloween 2007" Det är kanske rätt vågat att påstå att Halloween 2007 är bättre än orginalet. Men den första har sin charm och den andre har sin. Och jag gillar nog den andres charm mer. Jag föll för den... 0 Citera
Rabies Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Beror på vem som gör remaken. Kan bli bättre, kan bli sämre. Dawn of the dead remaken har dom lyckats riktigt bra med, orginalet är ju ett skämt. 0 Citera
EvilElvis Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Dawn of the dead remaken har dom lyckats riktigt bra med, orginalet är ju ett skämt. Vad i helvete!?!?!?!?!?! 0 Citera
Miss_Emma Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Beror på vem som gör remaken. Kan bli bättre, kan bli sämre. Dawn of the dead remaken har dom lyckats riktigt bra med, orginalet är ju ett skämt. What next? Pissing on the altar? Nä verkligen inte. Vågar inte just någon göra något som är ogjort, eller är det som när vissa djs gör en remix av en låt när vissa väljer att göra remakes på en film? Tänker de typ "bara det där knivhugget låg djupare, eller den där kyssen var råare, den där kameravinkeln lite snedare och de här färgerna inte var svartvita"? Jag kan känna att det är lite tråkigt att väldigt få har egna historier att berätta. I ytterst få tillfällen blir en remake bättre än orginalet, i ungefär lika få behöver man göra sådana av "kulturella" skäl. 0 Citera
Dario Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Trenden med nutida remakes är väl troligen pga de är mer eller mindre "säkra" cash-ins. Den typiska hollywood remaken blir oftast kännbart sämre pga detta - men för att berättiga sin existens och kompensera publiken är den iaf försedd med en orgie av påkostade effekter. Jag föredrar isåntfall rip-offs (Italienarna var mästare på detta under 70-80 talet). Dessa kan iallafall bli "so bad it's good", hollywood remakes fastnar ofta bara på "dålig" nivån ;) 0 Citera
EvilElvis Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Jag föredrar isåntfall rip-offs (Italienarna var mästare på detta under 70-80 talet). Dessa kan iallafall bli "so bad it's good", hollywood remakes fastnar ofta bara på "dålig" nivån ;) Amen to that! Alla sköna alienvarianter, snutrullar, westerns, vigilanterullar, postapokalyps osv. Underbart! 0 Citera
Rabies Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Vissa blir nog rädda av att kolla på folk som, för att gestalta en zombie, sminkar hela ansiktet vitt och går lite långsamt medans andra har lite högre skrämselfaktor. Jag är typ nummer 2, därför är remaken bättre i mina ögon. Teater på film är inget jag går igång på. 0 Citera
EvilElvis Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Vissa blir nog rädda av att kolla på folk som, för att gestalta en zombie, sminkar hela ansiktet vitt och går lite långsamt medans andra har lite högre skrämselfaktor. Jag är typ nummer 2, därför är remaken bättre i mina ögon. Teater på film är inget jag går igång på. Finns väl ingen i hela världen som blir rädd för "Dawn of the Dead", vare sig remaken eller den gamla. Däremot är stämningen i den gamla 1000 ggr bättre. What's next, en remake på "Suspiria"? Just det ja, det är ju på planeringsstadiet... 0 Citera
Rabies Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Stämningen i remaken är bättre. Orginalet är som att kolla på clowner på cirkus 0 Citera
EvilElvis Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Stämningen i remaken är bättre. Orginalet är som att kolla på clowner på cirkus Som sagts, blasphemy. 0 Citera
Rabies Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Hihi. Titta det är bara lösnäsan som saknas:) http://thisdistractedglobe.com/wp-content/uploads/2006/10/Dawnofthedead4.jpg http://www.creativescreenwriting.com/csdaily/csdart/images/Dawn%20of%20the%20Dead%201978%20-%20Zombies%20coming%20at%20ya%20(300w).jpg 0 Citera
Eibon Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 dawn of the dead var nog aldrig nånsin tänkt att vara en läskig skräckfilm heller, det är mer serietidningsvåld. det intressanta med remakes är att dom oftar missar totalt, eller är inkompetenta på att skapa stämmning och tar den enkla vägen med HOPP SKRÄMM effekter. Texas chainsaw remakesen i alla dess former är ett bra exempel på detta. men även amerikanska remakes av utländska filmer missar tammefan alltid. 0 Citera
Rabies Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Det där är ju bara en efterkonstruktion. Klart den va tänkt att vara läskig. Fatalt misslyckande kallas det. 0 Citera
DDeridex Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Det var inte allt för länge sedan jag såg Texas Chain... Men jag glömde banne mig bort att bli rädd då Jessica Biel är så jäkla hot i den filmen. Jag har antagligen bara varit singel för länge ;) Det är extremt länge sedan jag såg originalet men jag minns att jag blev mer rädd då. 0 Citera
DDeridex Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Glömde ju, de flesta remakes av Japanska skräckisar som tex The Ring och Dark Water är bättre. Även om orginalen ger en mer "mysig fear factor" så är de ganska långsamma och nästan tråkiga att se på. Scenen när hon kryper ur TV:n är läskigare i orginalet men uppbyggnaden innan är bättre i den amerikanska så jag vet inte riktigt vilken som gav mig mest obehag. 0 Citera
Eibon Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Det där är ju bara en efterkonstruktion. Klart den va tänkt att vara läskig. Fatalt misslyckande kallas det. nja den är ju helt utan scener som ens är nära att försöka vara läskiga. och 50-tals musiken i orginalversionen (finns andra) mattar ju av det ännu mer. 0 Citera
Eibon Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 dark water o the ring tycker jag missar helt också. framförallt the ring som amerikaniserats för en hjärndöd publik. då dom börja köra flashbacks för publiken skulle känna igen sig stängde jag av o lämna tillbaka filmen. 0 Citera
Nicke_92 Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Yes yes! den skulle nog göra sig bra i nyversion, underbar film, minst lika underbar bok! 0 Citera
Rabies Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 nja den är ju helt utan scener som ens är nära att försöka vara läskiga. och 50-tals musiken i orginalversionen (finns andra) mattar ju av det ännu mer. Okey vi säger så då. 0 Citera
Rabies Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 dark water o the ring tycker jag missar helt också. framförallt the ring som amerikaniserats för en hjärndöd publik. då dom börja köra flashbacks för publiken skulle känna igen sig stängde jag av o lämna tillbaka filmen. vad är det som inte är hjärdött med dawn of the dead orginalet? på vilket sätt är den smartare än remaken av the ring? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.