Kenjin Postad 14 december 2007 Postad 14 december 2007 http://www.crazybrothers.org/julklapp.jpg Hejsan nu när det börjar närma sig jul så tänkte vi på Crazybrothers ger alla här på voodoofilm en liten julklapp! Dett i form av en fri visning på en av våra senaste filmer "Den eviga skyddsängeln"! Bara klicka på länken nedan: http://www.stage6.com/user/Kenjin01/video/1947108/ Format: Divx (kräver att ni har en divx spelare på eran webbläsare) Storlek: 133 mb Längd: 15 min Genre: Drama Ha en jättetrevlig Jul och vi hoppas att ni får det trevligt med era familjer! God jul och gott nytt år! //Mathias "CrazyBrothers"! 0 Citera
John Postad 14 december 2007 Postad 14 december 2007 Snygg film :) Dumt att kritisera en julklapp! 0 Citera
Mega99 Postad 14 december 2007 Postad 14 december 2007 Väldigt, väldigt imponerad. Han som gjorde undertexten kunde dock ha rättat den i efterhand också, hittade ett par stavfel, men inget som berör själva filmen. 0 Citera
beta75 Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Kanonbra. Gillade skarpt. Genomgående bra tänk i fotot. /KN 0 Citera
Creator Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Fruktansvärt bra. Första gången jag blivit känslomässigt berörd av en film här på forumet. Detta p.g.a den rödhåriga skådespelerskan, väldigt bra spel av henne. Fotot och musiken var också vädligt, väldigt bra. Några enstaka detaljer i foto, musik, undertexter och så vidare som jag störde mig lite på, men helhetsintrycket var mycket bra. 3D-animationerna var också vädligt snygga och genomarbetade, fick mig att tänka lite på varför de var med. Bra. Det var ett par skådespelarprestationer som jag faktiskt tyckte sänkte filmen rejält, de gav ingen trovärdighet. Men budskapet eller meningen kom fram i alla fall, alltså: framgång. Sedan misstänker jag att post-pro-killen har blivit väldigt inspirerad av de digitala effekterna i Heroes... ;) Jag tackar så hemskt mycket för julkappen, blev inspirerad, lite avundsjuk och sugen på att själv göra film, och önskar er en God Jul! 0 Citera
Bleckert Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 ok. ska ge min kritik mot filmen vilket jag antar att ni vill ha. ser att ni lagt ner väldigt mycket jobb på den och vill inte att ni ska ta den negativa kritik jag ger som nedslående utan snarare uppmuntrande. Skådespel regi och manus: Historien ni försöker berätta är lite för komplicerad för att ha i en kortfilm. det är lite för många vändningar och snabba utvecklingar av karaktärer. ni försöker göra det klassiska, en långfilm i kortfilmsformat. manuset hade kunnat utvecklas lite till och replikerna framför allt bollats mera. vissa formuleringar känns lite klumpiga och onaturliga vilket gör att man tappar verklighetsupplevelsen. skådespelet övertygar mig tyvärr inte. replikerna kommer inte naturligt och jag upplever det som att skådisarna "vet vad de ska säga" för tidigt. detta beror delvis på det jag tidigare sa om att manuset är lite dåligt bearbetat. Foto och bearbetning: Fotot var bra, men lite fler mjuka åkningar Jibb/dolly/kran hade inte skadat. bearbetningen av bilden vet jag inte om jag gillar. ni har väldigt mycket suddiga filter på hela tiden. om ni hade minskat på dem hade ni kunnat förstärka vissa scener mer och fått ett mer tydligt språk i bildberättelsen. Animeringen/effekter: Är imponerad av både de delvis och helt animerade scenerna även om de kändes lite obefogade i vissa fall, tex. mobiltelefonen. de är dock inte riktigt uppe på proffsnivå och de övertygar inte riktigt men ni är på god väg. Tycker ni har gjort ett bra jobb och jag antar att ni har lärt er mycket på det. som jag sa i början vill jag inte att ni ska se min kritik som nedslående utan snarare uppmuntrande! Lycka till i framtiden! 0 Citera
Kenjin Postad 15 december 2007 Författare Postad 15 december 2007 Kritik eller omdömr var inte direkt som vi var ute efter när vi postade men vi tackar ändå för era kommentarer.... Alltid trevlig att läsa, bra som dåliga!...... Som alltid så är det alltid en tanke med det vi gör och ett omdöme är som det varit alltid väldigt subjektivt men dock nyttigt att höra..... Har gjort det effekter som är med i Heroes långt innan den började sändas, lite lustigt att dom kör med samma sak ;-) Bleckert håller fullständigt med om att det är en liten för komplex historia för en kortfilm, och det hade funkat betydligt bättre som novell film. Manus är rejält omskriven men det är som du säger man skulle ha anpassat det bättre för just det fomat man slutligen gör det på. Men det är alltid sånt som man tar med till nästkommande projekt! Och man blir ju bara bättre ;-)..... gäller bara våga slita lite :-).... Skötte om er och ha en förstatt trevlig vecka! //Mathias "CB" 0 Citera
vilcans Postad 16 december 2007 Postad 16 december 2007 Den var kul att se. Extra roligt att se rapp klippning. Suddeffekten var snygg. Man luras lite att tro att det är kort skärpedjup. Vem behöver en mini-35:a när man har kreativitet? Ni var kanske inte ute efter kritik som du säger, men ett tips är att tänka på personregin lite mer nästa gång. Listigt att formulera ett "Se vår film"-inlägg som en julklapp! :-) 0 Citera
Rabies Postad 16 december 2007 Postad 16 december 2007 Jag tycker den va väldigt snyggt filmad och ljussatt och bra klippt. Det som förstörde lite va det bluriga och den horribla komprimeringen. Kör H.264 så blir det små men bra kvalitet på filerna. Annars riktigt snyggt. Keep it up 0 Citera
jernby film Postad 16 december 2007 Postad 16 december 2007 tack för julklappen, filmen är ju himla bra ;) /nils 0 Citera
Nicke_92 Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Har sån lust att se den men pallar inte att fixa spelaren :S 0 Citera
Mega99 Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Denna film skulle göras som långfilm istället, kände att man skulle behöva fördjupa sig lite i historian och karaktärerna. 0 Citera
månbasen Postad 20 december 2007 Postad 20 december 2007 Okej, jag såg Den eviga skyddsängeln på gestrike filmfestival och måste först säga att filmen är jävligtbra redigerad och retuscherad. Fotot är bra. Jag är dock inte så mkt för det suddiga filter ni har lagt på. Men jag antar att det är en smaksak., Klippningen är rytmisk och organisk. Bra! Jag tycker dock storyn är väldigt torr och löjlig. Jag koncentrerar mig mer på bildspelet än på underhandligen. Allt känns så otroligt maffigt, pompöst och påklistrat och det faller mig inte i alls smaken. Jag vet inte, kanske eftersom det inte ligger på den proffsnivå jag isf hade velat ha det på? Men det hela känns så otroligt uppskruvat, dragen till det yttersta, att det känns bara löjligt och uppblåst. Musiken gör det inte heller mindre stroppigt - ett fett magasin av stråkar med en såpass vanlig komposition som man kan hitta i alla de stora amerikanska "hjärtslitande patriotfilmer". Karaktärernas känslor känns väldigt påklistrade. Ni använder er även av en väldigt vanlig metod. Den "mystiska tjejen" är satanist och det luktar ockultism om henne. DEt är väldigt vanligt i filmer att man låter normen styra tittarnas känslor; "Oh, hon är en satanist. Hon är mystisk..." Det klart man kan använda sig av kliché, men ibland kan det vara för uppenbart. Men cred ska ni iaf ha för det schysta. Den jävligt snygg. Det syns att ni har lagt ner mkt tid och möda. 0 Citera
Terzy Postad 20 december 2007 Postad 20 december 2007 Vad använder ni för kameror, redigeringprogram och 3d program MVH Jonas 0 Citera
Kenjin Postad 20 december 2007 Författare Postad 20 december 2007 Smaken är som baken ;-)...... Vi håller faktiskt på med en liten annan variant på "ängel" teman som är mer just anpassat för just långfilm, och den kommer att bli riktigt bra :-)..... Vi änvände i denna produktion: Sony dvx2100, klippte i Final cut och andvände cinema 4d med After effects.... Tack så mycket för era kommentarer, kul att det väcker lite synpunkter! Ha en jättetrevlig jul! //Mathias "CB" 0 Citera
00Bengtsson Postad 26 december 2007 Postad 26 december 2007 Fantastisk film! Inte ofta man får se en sådan här bra film helt gratis. Inspelad runtomkring Ockelbo? 0 Citera
Najka Postad 26 december 2007 Postad 26 december 2007 Jag gillade musiken och ljudeffekterna starkt! Men klippningen är inte så som jag hade gjort den:) Visst detta är hur NI hade gjort den men jag säger bara att: detta är inte hur jag hade gjort den. Det var bra foto men jag gillade inte alla klipp. Känns ibland som att ni tar en speciell vinkel för "att det står i boken" eller ett visst klipp för att det också "står i boken". Skådespeleriet var bra, ibland. Men ibland kan en viss replik sägas så icke trovärdigt att det sänker hela scenen. Sorry, men det är vad jag tycker. Men annars tackar jag för Julklappen:) God Jul och Gott Nytt år! 0 Citera
DDeridex Postad 26 december 2007 Postad 26 december 2007 JAG VILL SE MER!!!!! Jag gillade filmen skarpt även om ni försökt att mosa in väldigt mycket på kort tid. En del effekter kanske inte var helt motiverade (fick en känsla av Aeon Flux) men de tillför ändå något. Finns det någon möjlighet att man kan skicka en liten slant till er och få den bränd på DVD? 0 Citera
Kenjin Postad 28 december 2007 Författare Postad 28 december 2007 Det är bara skicka ett mail till mig på: mathias5@swipnet.se så ska vi nog lösa det! ;-) //Mathias "CB" 0 Citera
yooonis Postad 28 december 2007 Postad 28 december 2007 Tjena! jag o min kompis tyckte om filmen väldigt mycket! undrar dock vad ni använde för kamera? ha de bra! 0 Citera
Kenjin Postad 28 december 2007 Författare Postad 28 december 2007 Se mitt inlägg ovan! Men jag skriver igen, vi använde: Sony VX2100,Sony PD150 och Canon XM2 (för undervattenscenerna)! Kul att ni gillade den ;-) 0 Citera
Danell Postad 3 januari 2008 Postad 3 januari 2008 som vanligt när det kommer från Crazy Brothers så är det snyggt, väl arbetat och genomtänkt. Detta skiljde sig inte från det. Även fast det tekniska var väldigt bra störde jag mig lite på berättandet. Som flera sagt så borde väl en längre speltid vara bra, men ändå känns filmen rätt rörig och jag rycks inte riktigt med i karaktärerna. Kanske ligger problemet i storyn och manuset? Annars så blir det toppbetyg. Igen ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.