Gå till innehåll

Recommended Posts

• 4 veckor senare...
Postad

En liten uppdatering:

På jobbet kör jag FCP nu men förra veckan fick jag uppleva en _riktigt_ gammal version av Avid. Redigeringen rullar på en PowerPC som inte är av senaste snitt vill jag påstå. Om man vill ha in musik i redigeringen får man vackert lägga låtarna på ett band i en annan redigering och sedan tanka in den. De tillgängliga upplösningarna man har att välja på är sedan länge obsoleta och inga effekter funkar i realtid, inte ens audio dissolves. I övrigt rullade den som en klocka om man bara ser till själva klippningen. :-)

• 1 år senare...
Postad

jag är en 12 årig kille som påstår sig vara 18.

1, windows movie maker

2, vidio 8

3, adobe premier elements 02

4, fxhome effects lab pro

hoppas du kommer att använda dessa de är alla väldigt bra.

Postad

19 år gammal.

- Avid Xpress Pro HD / Media Composer (skolan). Skulle säkert funka bättre om inte redigeringsburkarna i skolan var såpass usla.

- Final Cut Studio. Mycket, mycket trevligt program, tycker jag. Tveklöst det bästa jag stött på hittils.

- After Effects CS4. Okej, jag knarkar mer Photoshop, men After Effects är en close second i coolhetsfaktor.

- Skolans TV-studio har en bildmixer. Den får mig att inse hur dålig reaktionsförmåga/simultankapacitet jag har när jag försöker använda den. Bah. :P

Har provat Sony Vegas och Premiere Pro, var inte jätteimponerad trots att de inte är dåliga på något sätt.

• 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 5 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 3 månader senare...
Postad

Helt otroligt vilka program ni kör med!

Fantastiskt att 14 åringar har råd med Premiere Pro och AE och Final Cut...

Stod det inte köpta program..?? 10000:- för ett program är ju en slant ändå. Undrar hur många som i ärlighetens namn slängt upp dom kulorna. Säkert några här, men man undrar ju

när det står att man är sexton år och kör med fyra, fem sådana program.

• 1 månad senare...
Postad

använder avid mediacomposer

ibland premiere pro och förr hade jag avid liquid

hemma har jag pinacle studio 10 men använder nästan aldrig det

17 år

Helt otroligt vilka program ni kör med!

Fantastiskt att 14 åringar har råd med Premiere Pro och AE och Final Cut...

Stod det inte köpta program..?? 10000:- för ett program är ju en slant ändå. Undrar hur många som i ärlighetens namn slängt upp dom kulorna. Säkert några här, men man undrar ju

när det står att man är sexton år och kör med fyra, fem sådana program.

jo det är märkligt hur det kan bli så med tanke på hur stort studiebidraget är.

Själv använder jag som sagt bra program i skolan och dåliga men betalda program hemma så jag kan sova gott på nätterna :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...