Jump to content

Recommended Posts

Posted
Nej inte den låten utan " When the man comes around".

Jag tror att han föreslog låten Mad World ;)

Detta är inte så enkelt då vi inte vet till vilken slags scen låten ska användas. Ska det vara en snyft scen elr så, då går ju alltid "Dido - Here with me", sen så kan man kolla in låtar av My Chemical Romance, de brukar passa till det mesta.

Posted

when the man comes around e ju jävligt bra, men jag har redan hittat en, eftersom den ska vara relativt fånig (men ändå cool) så går jag på Beetlejuice Theme av Danny Elfman

Posted
Jag är inte särskilt förtjust i Bauhaus, Goblins eller Trent Reznor är det mer självklara valet för mig

Varför inte försöka få originalmusik istället? Det är ju inte precis brist på kompositörer här :-)

Precis. Fixa nån som vill skriva originalmusik till dig eller gå in på jamma.se och hitta ett schysst band utan kontrakt. Då slipper du pröjsa rättigheter för musiken om du vill visa den annat än för kompisar hemma.

• 4 weeks later...
Posted

murderdolls låt She was a teenage Zombie eller Wednesday 13:s låtar passar bra, särskilt texten, han som har banden har även haft ett band kallat Frankenstein Drag queens, som har gjort soundtracks till kända skräckfilmer.

• 1 year later...
Posted

Visst, & så länge man har salt så kommer man lyckas med varje maträtt...

Dom kompositörer som gjorde den typen musik använde huvudsakligen analoga trummaskiner, digitala fans inte alls förrens mitten av 80-talet & dom som kom var ett helvete att programmera (har en av dom själv).